نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۱

جاس ویدون از بازیگر نقش Batgirl می‌گوید

جاس ویدون، کارگردان اولین سری فیلم انتقام جویان (Avengers)، از نحوه‌ی انتخاب بازیگر بت‌گرل (Batgirl) می‌گوید. 

اکثر کارگردانان ترجیح می‌دهند ستارگان سینما نقش اصلی کتاب‌های کمیک را ایفا کنند، ولی به نظر می‌رسد جاس ویدون در ساخت فیلم بت‌گرل (Batgirl) از این الگو پیروی نمی‌کند. تنها چند هفته از سپردن وظیفه‌ی ساخت فیلم جدید کمپانی برادران وارنر و دنیای دی‌سی به جاس ویدون می‌گذرد و با اینکه این پروژه هنوز در ابتدای راه قرار دارد، ولی خیلی زود این سؤال که کارگردان پیشین فیلم انتقام‌جویان (Avengers) چه شخصی را برای ایفای این نقش در نظر دارد، ذهن همه را درگیر کرده است.

بیش‌ترین نامی که توسط طرفداران این کمیک در اشاره به بت‌گرلِ شنل‌پوش به گوش می‌رسد، نام بازیگر معروف، اِما اِستون است. یکی از دلایلی که کمپانی برادران وارنر را به فکر انتخاب این بازیگر انداخته، برنده شدن اُسکارِ (برای فیلم لا لا لند) امسال توسط اوست. ولی این طور به نظر می‌رسد که انتخاب بازیگری ستاره آن چیزی نیست که جاس ویدون در سر داشته باشد.

Emma-Stone

جاس ویدون در مراسم فرش قرمز معرفی فیلم نگهبانان کهکشان ۲ (Guardians of the Galaxy Vol. 2) حضور داشت و سایت وِرایتی (Variety) این فرصت را غنیمت شمرده و نظر وی را در مورد انتخاب بازیگر نقش بت‌گرل جویا شده است. پاسخ جاس ویدون نشان از این دارد که وی به علت اینکه هنوز پروژه در ابتدای راه قرار دارد، به صورت جدی به این موضوع فکر نکرده است. در واقع موضوعی که بیش‌تر ذهن وی را به خود مشغول داشته است نوشتن دیالوگ و مرور آن در ذهنش است:

شخص خاصی را هنوز مدنظر ندارم؛ روند کار من این گونه است که پس از خلق شخصیت، دیالوگ‌های وی را در ذهنم مرور می‌کنم و بعد از آن باید ببینم چه کسی برای ایفای نقش شخصیت مورد نظر مناسب است. این طور نیست که نام خاصی مطرح باشد. برای من نحوه‌ی انتخاب بازیگر بت‌گرل و سپردن این نقش به وی چنین روندی دارد.

پیش از این نیز جاس ویدون در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود بازیگر مطرحی این نقش را بازی نخواهد کرد و اعتقاد وی بر این است که نام بت‌گرل اهمیت خیلی بیش‌تری نسبت به نام شخصی که ماسک را بر روی صورت خود می‌گذارد دارد:

من مخالف ستارگان سینما نیستم، آن‌ها عالی هستند، ولی لازم است شخصی را انتخاب کنیم که کاملاً مناسب این نقش باشد. در چنین شرایطی انتخاب نام‌های بزرگ فشارِ کاری بیش‌تری را هم با خود به همراه دارد.

اگرچه افراد زیادی علاقمند به حضور نامی بزرگ برای ایفای این نقش هستند، ولی علت چنین تصمیمی نیز از سوی جاس ویدون تا حدی منطقی به نظر می‌رسد. با وجود افزایش محبوبیت بسیار فیلم‌های ابرقهرمانی، پیدا کردن ستاره‌ای بی‌نقص و بدون در نظر گرفتن نام وی، مهم‌ترین نکته‌ای است که باید در نظر گرفته شود. علاوه بر این، تعریفِ اصطلاحِ ستاره‌ی سینما برای هر شخص متفاوت است، شاید اِما اِستون ستاره در نظر گرفته شود، ولی این امر در مورد بازیگرانی همچون آنا کندریک، جین لوی و مخصوصاً لیندزی مورگان صدق نمی‌کند.

Batgirl

طبق گفته‌های جاس ویدون مهم‌ترین موضوع خلق شخصیت مورد نظر و سپس انتخاب بازیگر و سپردن این نقش به وی است. وی پیش از این اعلام کرده بود اطلاعات و تاریخچه‌ی شخصیت باربارا گوردون یا همان بت‌گرل را از کتاب نیو ۵۲ (New 52) برگرفته است. اهمیت اینکه جاس ویدون چطور داستان را سروشکل می‌دهد و در این راه به چه چیزهایی نیاز دارد در وهله نخست قرار دارد. خوشبختانه این طور به نظر می‌رسد که جاس ویدون فیلم بت‌گرل را همان طور که انتظار می‌رود بسازد.

‌   

     


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده