نویسنده: آرش رستمی
// پنجشنبه, ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۱

سهم ۷۴ درصدی خریدهای دیجیتال در بازار بازی های ایالات متحده

آمار ESA به سهم ۷۴ درصدی فروش دیجیتال از بازار گیم ایالات متحده در سال ۲۰۱۶ اشاره دارد.

همان‌طور که در اخبار بازی به اطلاع‌تان رساندیم، موسسه‌ی ESA به‌تازگی گزارش سالانه‌اش را با عنوان «حقایقی در مورد رایانه و صنعت بازی‌های ویدیویی» منتشر کرده که آمار و نکات جالبی در آن وجود دارد. در این میان، نقش پررنگ فروش دیجیتال دربرابر عرضه‌ی فیزیکی بازی‌ها هم جزو مواردی است که در گزارش فوق به چشم می‌خورد.

تا جایی که می‌دانیم، در سال ۲۰۱۰ فروش کل محصولات گیمینگ در آمریکا حدود ۱۷.۵ میلیارد دلار بوده و از آن زمان، هر ساله با افزایشی نزدیک به یک میلیارد دلار روبه‌رو شده است. بنا به گزارش فروش ESA، این عدد در سال ۲۰۱۶ به ۲۴.۵ میلیارد دلار رسیده و چنانچه تجهیزات واقعیت مجازی و دیگر سخت‌افزارها و لوازم جانبی را هم در نظر بگیریم، با مبلغ ۳۰.۴ میلیارد دلار روبه‌رو می‌شویم. این رشد درحالی انجام شده که فروش نسخه‌های فیزیکی بازی‌ها رو به کاهش گذاشته و در آن‌سو خریداری محتویات دیجیتال در حال افزایش است. طی سال گذشته‌ی میلادی ۷۴ درصد از کل فروشِ بازارِ گیمینگِ ایالاتِ متحده به خریدهای دیجیتال اختصاص داشته که این عدد شامل هزینه‌های صورت‌گرفته برای خریداری نسخه‌ی دیجیتال بازی‌ها، خدمات اشتراکی، تهیه کردن محتویات دانلودی، عضویت در سرویس‌های پیام‌رسان و پرداخت‌های مرتبط با بازی‌های موبایل می‌شود.

به‌گزارش ESA، طی سال ۲۰۱۶ صنعت گیم و بازیسازی بیش از ۱۱.۷ میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی آمریکا اضافه کرده و حدود ۶۵ هزار فرصت شغلی را، با درآمد میانگین ۹۷ هزار دلار در سال گذشته، در این کشور به وجود آورده است. هم‌اکنون بیش از ۲ هزار و ۳۲۲ استودیو یا مرکز بازیسازی در ۵۰ ایالت آمریکا وجود دارد و ۵۲۶ ناشر هم در ۴۴ ایالت آن سرگرم فعالیت‌اند.

گزارش کامل را می‌توانید از اینجا مطالعه کنید.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده