نویسنده: کیان کاظمی
// چهار شنبه, ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۸

گیگابایت سه کارت گرافیک جدید از سری RX 500 عرضه کرد

کمپانی گیگابایت سه کارت گرافیک جدید از سری Radeon RX 500 را به بازار عرضه کرد.

علاوه بر سه کمپانی سافایر، XFX و MSI که امروز کارت گرافیک‌های جدید خود از سری RX 500 کمپانی AMD را عرضه کردند، کمپانی گیگابایت هم دست به کار شده و در جدیدترین اخبار سخت افزار، مطلع شدیم که سه کارت گرافیک جدید از این سری، علاوه بر کارت‌های گرافیک‌های سطح بالا سری AORUS را با نام خودش به بازار عرضه کرده است. این سه مدل شامل دو کارت گرافیک Radeon RX 580 و یک کارت گرافیک Radeon RX 570 می‌شوند. هر سه کارت گرافیک RX 500 گیگابایت با سیستم خنک کننده Windforce عرضه شدند که به دو فن ۹۰ میلی‌متری با همراه یک نوار منحنی سه بعدی مجهز هستند که به طور فعال سه لوله انتقال حرارت ۶ میلی‌متری هیت سینک پایین کارت را خنک می‌کنند. این لوله‌های انتقال حرارت مانند مدل‌های AORUS به روکش نیکل مجهز نیستند.

کارت گرافیک سری Radeon RX 500 گیگابایت

علاوه بر سیستم خنک کننده Windforce، گیگابایت کارت گرافیک‌های RX 580 و RX 570 خود را با LEDهای RGB تزئین کرده است که می‌توانید رنگ آن‌ها را با برنامه RGB Fusion تغییر دهید. این کارت‌ها همچنین به یک صفحه یکپارچه مجهز هستند تا از خم شدن به مرور PCB جلوگیری کنند. با این حال کارت گرافیک‌های جدید گیگابایت فاقد صفحه هیت سینک مسی هستند که مستقیما پشت GPU قرار می‌گیرد. با این وجود، مدل گیگابایت سری RX 500 همچنان LED نشانگر پاور را حفظ کرده‌ است تا کاربر بداند که انرژی کافی از سوی پاور به کارت گرافیک می‌رسد. این سیستم حتی در حالت خاموش هم کار می‌کند. همچنین این LED در صورتی که کاربر فراموش کرد کانکتور پاور را به کارت متصل کند، به عنوان یادآور هم کار می‌کند.

کارت گرافیک سری Radeon RX 500 گیگابایت

در مقایسه با سری رفرنس Radeon RX 500، مدل گیگابایت RX 500 از دو فاز VRM (ماژول رگولاتور ولتاژ) به جای یک فاز استفاده می‌کند و همچنین به جای استفاده از ماژول NVIDIA VRM کارت رفرنس، از ماژول UltraDurable خود گیگابایت بهره می‌برد.

کارت گرافیک سری Radeon RX 500 گیگابایت

هر یک از این سه کارت سری RX 500 با دو تنظیمات کلاک مختلف عرضه شده‌اند: OC mode و Gaming mode که کاربر می‌تواند به راحتی از طریق نرم افزار AORUS گیگابایت آن‌ها را انتخاب کند یا به طور دستی به اورکلاک کارت گرافیک بپردازد. تمامی سه کارت گرافیک به امکان اتصال هم زمان به پنج مانیتور و نهایت وضوح تصویر ۴۳۲۰ * ۷۶۸۰ پیکسل مجهز هستند. درگاه‌های ورودی/خروجی پشت کارت گرافیک‌ها هم مجهز به یک DVI-D dual-link، یک پورت HDMI و سه پورت DisplayPorts است.


منبع Eteknix
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده