// چهار شنبه, ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۵

نگاه نزدیک ویدیویی به اکسپریا ایکس زد پریمیوم سونی

نگاه نزدیک ویدیویی به گوشی اکسپریا ایکس زد پریمیوم؛ پرچم‌دار سال ۲۰۱۷ سونی که قرار است از خردادماه وارد بازار ایران شود.

شرکت سونی هفته‌ی گذشته با برگزاری مراسمی در دبی، از پرچم‌دار جدید خود، اکسپریا ایکس زد پریمیوم برای عرضه در بازار خاورمیانه و آفریقا رونمایی کرد و وعده داد که این گوشی را از ماه خرداد و با برچسب قیمتی ۲.۴ تا ۲.۵ میلیون تومان وارد بازار ایران خواهد کرد. سونی برای نخستین‌ بار در کنگره‌ی جهانی موبایل امسال در شهر بارسلونا، گوشی اکسپریا ایکس زد پریمیوم را معرفی کرده بود؛ اما از آنجایی که فرایند توسعه‌ی این گوشی به اتمام نرسیده بود، سونی در آن زمان اجازه‌ی تست گوشی را به خبرنگاران نداد.

اما نمایندگان زومیت با حضور در مراسم سونی در دبی، ویدیوی نگاه نزدیکی از اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم تهیه کرده‌‌اند که در ادامه می‌توانید آن را تماشا کنید:

تماشا در یوتیوب

سونی در گوشی اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم از نمایشگری ۵.۵ اینچی با رزولوشن 4K و امکان پشتیبانی از HDR استفاده کرده است. سونی با رونمایی از اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم، به نخستین شرکتی بدل شد که از گوشی هوشمندی با پردازنده‌ی هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۸۳۵ رونمایی کرده است. از سایر مشخصات سخت‌افزاری گوشی مورد بحث می‌توان به ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی با امکان ارتقاء تا سقف ۲۵۶ گیگابایت از طریق کارت حافظه‌ی میکرو اس‌دی اشاره کرد. 

سونی در اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم از جدیدترین سنسور دوربین خود نیز استفاده کرده است. این سنسور ۱۹ مگاپیکسلی امکان ثبت ویدیو با نرخ خارق‌العاده‌ی ۹۶۰ فریم بر ثانیه را نیز فراهم می‌کند، ضمن آنکه یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی با f/2.0 امکان ثبت تصاویر سلفی را مهیا می‌کند. در نهایت باید به باتری اکسپریا ایکس‌زد پریمیوم اشاره کنیم؛ سونی در این گوشی از یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۳۲۳۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده کرده است.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده