نویسنده: کیان کاظمی
// یکشنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۱

۱۵ کاری که فقط بتمن از پس انجام آن ها بر می آید

در این مقاله به معرفی ۱۵ کاری می‌پردازیم که فقط بتمن از پس انجام آن‌ها بر می‌آید و هیچکس دیگری قادر به انجامشان نیست.

بتمن بدون شک یکی از محبوبترین ابرقهرمانان جهان است و دلیل خوبی برای این محبوب وجود دارد. شما به او احترام می‌گذارید چرا که در انجام تمامی کارهایش فوق العاده عمل می‌کند و مهارت لازم برای انجام اعمالش را به واسطه رخ دادن حوادث عجیب و غریب، جهش پیدا کردن یا نیروهای بیگانه به دست نیاورده است. بروس وین مهارت‌هایش را به روش سنتی به دست آورده است: تلاش فراوان، پشت کار و طلب رسیدن به تکامل در کنار تمرکزی که برای به راه انداختن ارتش یکنفره‌اش برای مبارزه با جرم و جنایت در اختیار دارد.

با در نظر گرفتن تمرینات مبارزه‌ای سنگین و مهارت‌های کارآگاهی‌اش که به سطح نبوغ رسیده‌اند، شوالیه سیاه یکی از قدرتمندترین قهرمانان دنیای کامیک‌ها بوده و با مهارتهایش می‌توانند از پس همتایان ابرقهرمانش بر بیاید. همراهانش در لیگ عدالت احترام ویژه‌ای که با چاشنی ترس ترکیب شده برای او قائل هستند و حتی قدرتمندترین دشمنانش هم او را تحسین کرده و به مهارت‌هایش غبطه می‌خوردند. تمامی این ویژگی‌ها موجب شده بتمن در ۷۸ سال اخیر به یک چهره برجسته و محبوب در میان ابرقهرمانان تبدیل شود.

با توجه به مقدمه بالا، در ادامه به ۱۵ کاری اشاره می‌کنیم که تنها شوالیه تاریکی از پس انجام آن‌ها بر می‌آید و انجامشان از توان متحدان ابرقهرمانش خارج است.

بتمن

۱۵. با وجود اینکه هرگز کسی را به قتل نمی‌رساند، مجرمان را وحشتزده می‌کند

به جز یکسری موارد استثنا، بتمن یک قانون سخت گیرانه دارد که هرگز آن را نمی‌شکند: او کسی را به قتل نمی‌رساند. اهمیتی ندارد که این شخص شرور چقدر شیطانی باشد یا چه اعمالی انجام داده باشد؛ او قسم خورده که هیچگاه زندگی یک مجرم را نگیرد و هرگز زندگی را مانند وقتی که جو چیل والدینش را در کوچه‌ای با شلیک گلوله به قتل رساند، نابود نکند.

مجرمان شهر گاتهام با وجود اینکه می‌دانند بتمن هرگز آن‌ها را به قتل نمی‌رساند از او می‌ترسند، چرا که می‌دانند او با وجود عهدی که دارد، با شکستن استخوان‌ها و نابود کردن کسب و کار غیرقانونی آن‌ها و البته تکنیک‌های بازجویی بی‌رحمانه برای رسیدن به اهدافش هیچگونه مشکلی ندارد.

در ضمن مسلما هیچ یک از ما به زهره ترک شدن در تاریکی آن هم توسط شخصی در لباس خفاش علاقه‌ای نداریم. بروس وین در اولین حضورش (Detective Comics #27) با دقت به روشی که دشمنانش را بترساند فکر می‌کند:

می‌گویند که مجرمان بسیار خرافاتی و بزدل هستند. بنابراین پوشش من باید طوری باشد که ترس را به قلب آن‌ها وارد کند. باید تبدیل به موجود شب شوم، سیاه، وحشتناک.

سپس بروس یک خفاش می‌بیند و ایده بتمن به ذهنش می‌رسد. ایده‌ای که تاکنون کارساز بوده است.

بتمن

۱۴. او با دستان خالی به مبارزه با گرگ‌ها می‌پردازد

مجموعه کوتاه Batman and The Mad Monk که در سال ۲۰۰۶ منتشر شد به اولین سال‌های بتمن به عنوان مبارز با جرم و جنایت می‌پردازد؛ زمانی که او هنوز در حال توسعه و تکامل تکنیک‌های کارآگاهی و مهارت‌های مبارزه‌اش است. مورد دوم هنگامی که دشمن خون آشامش Mad Monk، دو گرگ شمالی وحشی را به جان او می‌اندازد، به شدت به چالش کشیده می‌شود.

به جای اینکه مانند هر انسان عاقلی فرار را به قرار ترجیح دهد، بتمن تصمیم می‌گیرد با دستان خالی به مبارزه با دو جانور شرور بپردازد و اولی را در حالیکه دیگری دندان‌هایش را وارد گوشت بدنش کرده، رام می‌کند. برای تلافی، بتمن پیش از آنکه با اسپری فلفل از گرگ دوم پذیرایی کند و ستون فقرات او را بشکند، چندین مشت جانانه به صورتش می‌کوبد. نتیجه نبرد یکی از وحشیانه‌ترین مبارزات موجود در کامیک‌های مدرن است.

در ضمن بایستی اضافه کنیم که مبارزه با انواع و اقسام حیوانات درنده یکی از آن مهارت‌هایی است که بایستی آن را به رزومه جناب بتمن اضافه کنیم. از دیگر افتخارات وی می‌توان به مبارزه با گوریل، خرس و حتی کوسه اشاره کرد که بدون دیدن صدمه جدی، از پس تمامی آن‌ها برآمده است. البته با توجه به اینکه نام بتمن از یک حیوان گرفته شده، به نظر می‌رسد این ویژگی کاملا با نامش هم همخوانی دارد.

بتمن

۱۳. با وجود اینکه قدرت ویژه‌ای ندارد، یکی از محبوبترین ابرقهرمانان است

هنگامی که بحث ابرقهرمانان مطرح می‌شود، یکی از مواردی که به فکرمان می‌رسد قدرت‌های فرابشری آن‌ها است. به همین علت است که نیروهای فرابشری اهمیت فراوانی برای جذب خواننده دارد: سوپرمن با نیروی فراوان و امکان پرواز، گرین لانترن با حلقه قدرت، فلش با سرعت فوق العاده‌اش و هزاران ابرقهرمان دیگر که هر یک قدرت فرابشری مخصوصی دارند.

با این وجود، بتمن همچنان یکی از محبوبترین و سودآورترین ابرقهرمانان تمامی ادوار است، آن هم در حالیکه شوالیه تاریکی تنها از هوش و شرایط فیزیکی عالی برخوردار است و هیچگونه جهش یا قابلیت فرابشری ندارد. پس چرا یک ابرقهرمان بدون هیچ قدرت خاصی، کوچک و بزرگ را به خود جذب کرده است؟

شاید متولوژی بتمن موجب ارضای تمایلات ناخودآگاه ما می‌شود. هیچ یک از ما هرگز نمی‌تواند بدون کمک پرواز کند، اما اگر بتوانیم از نظر ذهنی و جسمی آماده شویم، شاید بتوانیم برخی مهارت‌های بتمن را کسب کنیم. بتمن به این روش توانمند می‌شود: شخصی که کسی امیدی به موفقیت وی ندارد، اما او خودش را توانمند ساخته و حاضر است در مقابل هر کسی حتی قدرتمندترین افراد هم ایستادگی کند. در ضمن ظاهر جذاب بتمن و ابزارهایش و البته بت موبیل از دیگر عوامل محبوبیت فراوان او محسوب می‌شوند.

بتمن

۱۲. او یک جوان میلیارد خوش گذران است که هیچ لذتی از زندگی نمی‌برد

قتل والدین بروس وین معصومیت وی را نابود کرد. یک حرکت خشونت آمیز موجب از بین رفتن حس امنیت و خانواده بروس شده و کودکی وی را صرفا به دورانی جهت بلوغ کافی بروس برای رسیدن به ابزار عدالت تبدیل کرد. شهرت وی به عنوان یک شخص میلیاردر خوش گذران یک خیال باطل بوده و حرفه مبارزه با مجرمان به اندازه‌ای وقت و انرژی او را گرفته است که از داشتن یک زندگی شخصی لذت بخش برخوردار نباشد.

در زندگی بروس هیچگونه فلسفه «سخت کار کن، زیاد لذت ببر» دیگر ابرقهرمانان پولدار مانند تونی استارک و الیور کویین به چشم نمی‌خورد. حتی هنگامی که بروس شخصی را در زندگی پیدا می‌کند که به او عشق بورزد، به ندرت از زندگی لذت می‌برد. بروس معتقد است اگر به شخصی نزدیک شود، رخ دادن یک تراژدی دیگر اجتناب ناپذیر خواهد بود. (پایان فیلم The Dark Knight Rises یک استثنا نادر بود.)

بروس برخلاف بسیاری از ثروتمندان بخشنده بوده و Wayne Enterprises، کمپانی وی، از سازمان‌های خیریه‌ای که به نام والدینش ساخته شده‌اند، حمایت مالی می‌کند و امکانات تحصیلی و مراقبت‌های بهداشتی را برای افراد نیازمند فراهم می‌کند. در ضمن بروس اهمیتی به استفاده از لوازم گران قیمت نمی‌دهد؛ البته به جز تجهیزات حرفه‌ای که برای مبارزه با جرم و جنایت استفاده می‌کند.

بتمن

۱۱. او استاده مخفی کاری است

درست است که بتمن قدرت‌های فرابشری ندارد، اما اغلب به نظر می‌ر‌سد که حضورش در محیط ماورا طبیعی است، به خصوص هنگامی که مهارت‌های مخفی کاری وی را زیر نظر بگیریم. ملاقات‌های بتمن با کمیسر گوردون در پشت بام‌های شهر گاتهام که وی همیشه بدون هیچ ردی ناپدید می‌شد، تنها مثال کوچکی از مهارت مخفی کاری شوالیه تاریکی است.

شاید بتوان گفت بزرگ‌ترین گواه بر مهارت‌های مخفی کاری بتمن در داستان Justice League: A Midsummer’s Nightmare، اثر ۱۹۹۶ مارک وید و فابین نچیزا به نمایش درآمد. در آن داستان، هنگامی که شهروندان قدرت‌های فرابشری دریافت کردند، اعضای لیگ احساس کردند نیروهایشان دیگر کارساز نخواهد بود. ابتدا، آن‌ها این اتفاق را مثبت برشمرده و از آن به عنوان هدیه یاد کردند که موجب می‌شود بالاخره بتوانند مانند مردم معمولی زندگی کنند. اما هنگامی که متوجه شدند دکتر دستنی پشت این رویداد است، اعضای لیگ تصمیم گرفتند او را متوقف کنند.

با وجود اینکه بتمن یک انسان معمولی است، او نگرانی بابت از دست دادن استعدادهایش، به خصوص مهارت مخفی کاریش ندارد و یک نیروی نظامی امنیتی کامل را بدون کوچکترین سروصدایی از بین می‌برد. هنگامی که بتمن خبر امن بودن محیط را به اعضای لیگ می‌دهد، سوپرمن و مارشن من‌هانتر به تحسین از او پرداخته و می‌گویند:

هرگز دست از مبهوت کردن من بر نمی‌دارد. حتی نمی‌توانم او را ببینم، تو می‌تونی؟

بتمن

۱۰. بتمن موجب شد پوشیدن لباس خفاش شیک و مد شود

چه با پس زمینه زرد باشد چه بدون آن، علامت بتمن یکی از شناخته شده‌ترین علامت‌های موجود در فرهنگ مدرن است و حاضر بودن آن در همه جا موجب سودآوری فراوان علامت بتمن شده، طوری که امروزه استفاده از آن در موارد مختلف متدوال است.

از تی شرت، پیراهن، جوراب، کلاه، زیر پوش، کیف پول، و کوله پشتی و هر چیز قابل پوشیدنی که فکرش را بکنید گرفته تا حتی لوازم زندگی با طرح علامت بتمن وجود دارند و این علامت حتی به لوازم منزل مانند بشقاب و لیوان هم نفوذ کرده است. نکته‌ای که با درنظر گرفتن ماهیت این علامت شگفت انگیز است: تبدیل کردن علامت یک حیوان جونده به نماد اجناس قابل فروش.

بنابراین تنها اسپایدرمن است که می‌تواند رقیب واقعی بتمن در بازار تولید اجناس مختلف با ظاهر عجیب و غریب باشد. هر چند این بتمن بود که ابتدا حیوانی را که موجب وحشت مردم می‌شد، تبدیل به مظهر جذابیت کرد. به همین علت است که بروس وین همان ابتدا این علامت را انتخاب کرد. علامت بتمن در هر زمانی عالی بوده و در طول این سال‌ها تنها تغییرات اندکی به خود دیده است.

بتمن

۹. بتمن بدون هیچ قدرت فرابشری کاپیتان آمریکا را شکست داده است

درست است که تاکنون چندین ابرقهرمان دیگر هم دمار از روزگار کاپیتان آمریکا در آورده‌اند، اما دانستن این موضوع که شخصی بدون هیچ قدرت فرابشری اینکار را انجام داده است، بسیار چشمگیرتر است.

و این دقیقا همان اتفاقی است که در مجموعه کوچک DC vs Marvel Comics سال ۱۹۹۶ رخ داد؛ جایی که آن‌ها وارد یک مبارزه حماسی شدند (نتیجه این مبارزه براساس رای طرفداران مشخص شد). کاپیتان و شوالیه تاریکی به لطف مهارت‌های مبارزه برتر، نبردی طاقت فرسا و طولانی را تجربه کردند که نهایتا در فاضلاب به سرانجام رسید.

بتمن موفق شد در تاریکی شرایط را بر وقف مراد خود کنترل کرده و با استفاده از بترنگ، کاپیتان آمریکا را داخل آب بیاندازد. به جای اینکه بی رحمانه کار او را تمام کند، بتمن کاپیتان را از غرق شدن نجات داده و در نهایت پیروز نبرد در برابر رقیبی شد که قدرت خود را از یک سرم ویژه به دست آورده است.

بتمن

۸. بتمن برای همه چیز آماده است

از قدیم گفته‌اند آماده سازی کلید موفقیت است و این سخن دلیل موفقیت بتمن در نبرد با مجرمان را روشن می‌کند. این احساس کنترل بر شرایط نشات گرفته از زمانی است که والدین بروس کشته شدند. به این ترتیب بتمن برای هر چیزی آماده است.

به همین علت است که بتمن پیش از وارد عمل شدن، همیشه اطلاعاتی در مورد نقاط ضعف دشمنان و حتی دوستان خود به دست می‌آورد. همچنین دلیل اینکه بتمن همیشه مجهز به کمربندی با انواع و اقسام ابزار مختلف است همین حس آمادگی بوده و این امکان را برای او فراهم می‌کند که از هر مخمصه‌ای جان سالم به در ببرد (به خصوص در بتمن‌های دهه ۶۰ آدام وست). در صورتی که قصد دارید هنگام رویایی با بتمن نسبت به او برتری داشته باشند، برایتان آرزوی موفقیت می‌کنم، چرا که او همیشه ۱۰ قدم جلوتر از شما خواهد بود.

در ضمن یادتان هست که گفتم او چندین بار با کوسه‌ها هم مبارزه کرده است؟ یکی از به یادماندنی‌ترین نبردهایی که در فیلم Batman The Movie سال ۱۹۶۶ رخ می‌دهد، همین نبرد با کوسه است که بتمن حمله یک کوسه را با اسپری دفع کوسه (!) متوقف می‌کند. بتمن آن فیلم، همیشه راه حلی برای مقابله با مشکلات در اختیار داشت.

بتمن

۷. بتمن چندین بار از زنده به گور شدن نجات یافته است

ترس از زنده به گور شدن آن قدر شناخته شده است که حتی اصطلاح پزشکی هم برای آن تعریف شده است (تافا فوبیا). رخ دادن این اتفاق برای بسیاری از افراد بسیار وحشتناک است، چرا که علاوه بر کلوستر فوبیا (ترس از فضای تنگ و محصور)، احتمال اینکه شخصی بتواند از چنین سناریویی جان سالم به در ببرد، تقریبا صفر است. با این حال بتمن تجربه این شرایط را داشته است. او نه تنها یکبار، بلکه چندین بار پس از زنده به گور شدن، نجات پیدا کرده است. 

اولین بار، بتمن در World’s Finest Comics #269 سال ۱۹۸۱ زنده به گور شد. او که در وضعیت ترسناک داخل گور به هوش آمده بود، از تمامی تکنیک‌های یوگایی که بلد بود استفاده کرد تا بتواند بدنش را کج کرده و صفحه پایین تابوت را بیاندازد و به این ترتیب خود را از گور خارج کند.

در داستان Batman R.I.P. سال ۲۰۱۰، بتمن مجددا زنده به گور شد؛ آن هم در شرایطی که در یک جلیقه مخصوص دیوانگان گرفتار شده بود و جوکر موارد مخدر به بدنش تزریق کرده بود. با این حال بتمن از این شرایط هم جان سالم به در برده و با دستان قدرتمندش تابوت را به سطح زمین رساند. صبر کنید، هنوز تمام نشده! در Batman: City of Light، او به اختیار خودش زنده به گور شد تا «حیوان درونش پدیدار شود» و سپس با هدفی اصلاح شده، از قبر خارج شد. در رمان گرافیکی Batman: Noël سال ۲۰۱۱ نیز، جوکر باری دیگر بتمن را زنده به گور کرده که باز هم شوالیه تاریکی جان سالم به در برد. نتیجه اینکه حتی اگر بتمن را ۱۰ متر زیر خاک هم دفن کنید، باز هم بیرون می‌آید.

بتمن

۶. بتمن می‌تواند در جو خارج از زمین برای مدتی دوام بیاورد

اگر شما قدرتمندترین انسان روی کره خاکی باشید، باز هم بدون اکسیژن، به سرعت کشته خواهید شد. نیاز به اکسیژن یکی از ساده‌ترین و مهمترین عوامل زنده ماندن است. اما کافی است سری به بتمن بزنید تا او این عامل علمی پایه را هم در مجموعه کوچک و فکاهی JLA: Welcome to the Working Week به چالش بکشد. مجموعه کوچکی که توسط کمدین معروف، پاتن اسوالت نوشته شده و رویدادهای روزانه JLA Watchtower را به تصویر می‌کشد.

در یک تمرین آموزشی که فقط شخصی در لباس خفاش به انجام دادن آن علاقه‌مند است، شوالیه تاریکی نفس خود را به مدت ۲۴ ثانیه در جو خارج از زمین حبس می‌کند تا هنگامی که مارشن من‌هانتر با تصمیمی عاقلانه این آزمایش را متوقف می‌کند و می‌گوید که «خطرناک و غیر ضروری است» (با وجود اعتراض بتمن مبنی بر اینکه می‌تواند بیشتر هم در این شرایط زنده بماند). همیشه می‌توان روی یک موجود بیگانه خردمند حساب کرد.

پس چرا بتمن باید روی انجام کاری پافشاری کند که هر انسانی را به راحتی به قتل خواهد رساند؟ به خاطر اینکه او بتمن است. قوانین استاندارد علمی و فیزیکی برای او به کار بسته نمی‌شوند.

بتمن

۵. بتمن نقشه‌های احتمالی برای نابود کردن دشمنان و دوستان خود دارد

همانطور که قبلا هم گفتم، بتمن برای همه چیز آماده است و وقتی می‌گویم همه چیز، یعنی هر چیزی که فکرش را بکنید. علاوه بر اینکه جهت نابود کردن تمامی دشمنان و تهدیدات مرگبار، استراتژی مشخصی ریخته است؛ او برای نابودی احتمالی تک تک همراهانش در لیگ عدالت نیز نقشه دارد (در خط داستانی Justice League: Tower of Babel سال ۲۰۰۰، نوشته گرانت موریسون).

با استفاده از هوش فراوانش، او روش‌های به شدت کارآمدی را برای نابود کردن هم تیمی‌هایش آماده کرد: بتمن گرین لنترن را با حلقه جادوی خودش نابینا کرد، کاری کرد اکوامن از آب بترسد، از آتش علیه مارشن من‌هانتر استفاده کرد، از نیتروژن مایع برای کنترل کردن پلاستیک من استفاده کرد، از واقعیت مجازی برعلیه واندر وومن استفاده کرده و حتی راهی برای تشنج دادن فلش پیدا کرد.

البته استراتژی‌های وی نتیجه معکوسی گرفتند، چرا که راس الغول نقشه‌های او را دزدیده و متحدانش را نابود کرد. نیازی به گفتن نیست که دوستانش در لیگ عدالت از رفتار وی خوشحال نبودند و او را از لیگ بیرون کردند. داشتن دوست برای بتمن کار دشواری است.

بتمن

۴. بتمن ۹۹ درصد مواقع در برابر کنترل ذهن مصون است

هنگامی که یکی از باهوشترین شخصیت‌های کامیک‌ها باشید، ذهنتان به اندازه مشت‌هایتان مخرب خواهد بود. هوش و زیرکی بتمن یکی از عواملی است که او را همیشه در صدر نگه داشته است و در جهان کامیکی که با ابرانسان‌هایی قادر به کنترل ذهن پر شده است، داشتن ذهن قدرتمند اهمیتی فراوانی دارد.

به لطف سفرهایش در سرتاسر جهان و یادگیری مهارت‌های مختلف از بهترین اساتید جهان، بتمن نیروی اراده‌ای کسب کرده که از تمامی انسان‌ها قدرتمندتر است. به لطف همین ویژگی، او در برابر هر حمله تلپاتی غیر قابل نفوذ است. او همچنین به هرگونه سرم شیمیایی یا سمی که جهت ناتوانی ذهنی او ساخته شده باشد، غلبه می‌کند. یکی از بهترین مثال‌ها برای اثبات این ویژگی بتمن، به مقاومت او در برابر نیروی منچستر بلک در Justice League Elite #11 باز می‌گردد که موجب می‌شد شخص قربانی با بدترین ترس‌هایش مقابله کند.

درست است که همیشه بتمن در برابر اینگونه حملات مصون نبوده و گاهی نیز تسلیم شده است، اما درصد مقاومت وی نسبت به شکستش می‌چربد.

بتمن

۳. بتمن دارک‌ساید را بدون هیچ قدرت فرابشری شکست داد

دارک‌ساید یکی از قدرتمندترین افراد شرور کامیک‌های DC است. فرمانروای ستمگر آپوکولیپس جدا از اینکه شیطان است، قدرت یک خدا را در اختیار دارد. با این حال، بتمن چندین بار با قدرتی فراتر از خودش مبارزه نزدیکی داشته و پیروز میدان شده است. او حتی سابقه مشت زدن به صورت پسر جناب دارک‌ساید را هم در کارنامه دارد.

یکی از مثال‌های قابل توجه قدرت بتمن به کامیک Superman/Batman #12 باز می‌گردد. پس از آنکه بتمن، سوپرمن و واندروومن به سیاره شیطانی دارک‌ساید سفر می‌کنند تا سوپرگرل را نجات دهند، شوالیه تاریکی با این شیطان اعظم به مبارزه می‌پردازد. برای اینکه شانس زنده ماندن خود را افزایش دهد، بتمن به یک لباس زرهی و یک نقشه تاکتیکی بی نقص مجهز است. بتمن توضیح می‌دهد که در صورتی که موفق به نجات سوپرگرل نشوند، او آپوکولیپس را منفجر خواهد کرد. این صحبت جهت فریب دادن دارکساید بوده و او هم گول می‌خورد.

با این حال موفقیت بتمن در مقایسه با Final Crisis محدودتر است؛ جایی که دارکساید یک ماده ضدزندگی را برای تسلیم کردن انسان‌ها در زمین پخش می‌کند. بتمن که در برابر این حمله مجهز است، وارد نبرد شده و با استفاده از گلوله ویژه‌ای، دارک‌ساید را به صورت مرگباری زخمی می‌کند و احتمالا بعدا منجر به مرگش می‌شود.

متاسفانه دارکساید زخمی، این نبرد را با کشتن بتمن تلافی می‌کند. اما می‌دانیم که مرگ در کامیک‌ها هرگز تا ابد باقی نمی‌ماند.

بتمن

۲. بتمن از خجالت سوپرمن هم در آمده است

هر جور که فرض کنیم، هر نبردی میان بتمن و سوپرمن بایستی با شکست شوالیه تاریکی به اتمام رسد. شکست در برابر مرد پولادی حتمی به نظر می‌رسد، با این حال بتمن چندین بار پس از مبارزه در برابر سوپرمن زنده مانده است و با وجود اینکه همیشه پیروز میدان نبوده، اما از متحد قدرتمندش کم نیاورده است.

البته می‌توان این نبرد را به سختی عادلانه دانست؛ کریپون بعلاوه لباس‌های زرهی سنگین، همیشه از ابزارهای بتمن در این مبارزات بوده اما همانطور که قبلا گفتیم، بتمن برای همه چیز آماده است؛ حتی مبارزه با سوپرمن.

دوستی این دو پس از این همه مبارزه یک معجزه بوده و همیشه در پایان، سوپرمن ابتکار و خلاقیت بتمن را تحسین کرده است. شاید به خاطر همین است که سوپرمن به مریخی‌های سفید (White Martians) می‌گوید:

او خطرناک‌ترین مرد کره زمین است.

حتی سوپرمن هم از شوالیه تاریکی می‌ترسد.

بتمن

۱. بتمن حمله بیگانگان را با روشن کردن یک کبریت متوقف کرده است

در بخش داستانی JLA New World Order سال ۱۹۹۷، تیم ابرقهرمانان با یک تهدید ماورای زمینی مواجه شد: حمله مریخی‌های سفید. گروه مهاجمان که لقب The Hyperclan را بر دوش می‌کشیدند توانستند تمامی اعضای تیم را به جز بتمن، سرنگون کنند. آن‌ها پس از نابود کردن بت‌پلین، به اشتباه فکر کردند که بتمن مرده است.

البته این بتمن است و از سقوط هوپیمایش کشته نمی‌شود. در واقع، نتیجه سقوط بت‌پلین این شد که بتمن راهی برای متوقف کردن مریخی‌های سفید و نقشه‌های شیطانی آن‌ها پیدا کرد.

او یک تله آماده کرده و سرنخی از مکانش را در اختیار Hyperclan قرار داد. هنگامی که آن‌ها فکر کردند بتمن محاصره شده و راه فراری ندارد، او به راحتی با انداختن کبریتی روی گازولین، حکومت وحشت این موجودات شیطانی را نابود کرد. هنگامی که یکی از مبارزان مریخی ناباورانه پرسید: «اینجا چه اتفاقی افتاده؟.... اون فقط یک نفره!»، سوپرمن تضعیف شده در پاسخ به او گفت: «او خطرناک‌ترین مرد کره زمین است.» اگر قدرتمندترین موجود زمین می‌داند که یک شخص فانی عملکرد بهتری از او دارد، چه کسی می‌تواند با حرفش مخالفت کند؟

خب به پایان این مقاله و فهرست مهارت‌های شگفت انگیز شوالیه تاریکی رسیدم. نظر شما در رابطه با این فهرست چیست؟ فکر می‌کنید بتمن چه کارهای دیگری را بهتر از ابرقهرمانان دیگر انجام می‌دهد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده