نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۲

اکران جهانی فیلم The Fate of the Furious با یک رکوردشکنی آغاز شد

فیلم سرنوشت خشمگین (The Fate of the Furious) در آغاز اکران جهانی خود توانست به یک رکورد تاریخی دست پیدا کند.

سرانجام هفته گذشته اکران جهانی فیلم The Fate of the Furious که هشتمین قسمت از مجموعه محبوب و پر طرفدار سریع و خشمگین (Fast and Furious) است، آغاز شد. حال طبق خبرهایی که منتشر شده،‌ این اکران با یک رکوردشکنی بزرگ و تاریخی همراه بوده است. این فیلم اکشن توانسته رکورد بیشترین فروش در اولین هفته اکران در باکس آفیس جهانی را به نام خود ثبت کند. طبق خبری که وب‌سایت ورایتی منتشر کرده، فیلم The Fate of the Furious موفق شده است در نخستین هفته اکران خود ۵۳۲.۵ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کند و به این رکورد تاریخی دست پیدا کند. این رکورد پیش از این متعلق به فیلم Star Wars: The Force Awakens (جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد) بوده است که در نخستین هفته اکران خود در دسامبر ۲۰۱۵ موفق شده بود ۵۲۹ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کند.

فیلم The Fate of the Furious در سه روز نخست اکران خود در آمریکای شمالی موفق به فروشی معادل ۱۰۰.۲ میلیون دلار شده است، اما ۸۰ درصد فروش دیگر خود متعلق به بازارهای بین المللی است. طبق اطلاعات منتشر شده، این فیلم فقط در کشور چین ۱۹۰ میلیون دلار فروش کرده و همچنین عملکرد بسیار موفقی در کشورهای دیگر مثل روسیه و بریتانیا نیز داشته است. با این حال، فیلم The Fate of the Furious نتوانست رکورد فروش سه روز نخست مجموعه سریع و خشمگین را به نام خود ثبت کند. فیلم خشن ۷ (Furious 7) در سال ۲۰۱۵ توانست در سه روز نخست اکران خود ۱۴۷ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروش کند و فیلم The Fate of the Furious در رتبه دوم این مجموعه قرار گرفت.

The Fate of the Furious

فیلم Furious 7 در مجموع ۱.۵ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش کرده است و به نظر می‌رسد فیلم The Fate of the Furious نیز بتواند فروشی بیش از یک میلیارد دلار در سراسر جهان داشته باشد. طبق گفته یونیورسال، بودجه ساخت این فیلم ۲۵۰ میلیون دلار بوده است. در حال حاضر کمپانی یونیورسال برای ساخت و انتشار دو فیلم دیگر این مجموعه برنامه دارد. فیلم سریع و خشمگین ۹ (Fast and Furious 9) در تاریخ ۱۹ آوریل ۲۰۱۹ (۳۰ فروردین ۱۳۹۸) و فیلم سریع و خشمگین ۱۰ (Fast and Furious 10) در تاریخ ۲ آوریل ۲۰۲۱ (۱۳ فروردین ۱۴۰۰) اکران خواهند شد.

کارگردانی فیلم The Fate of the Furious بر عهده اف گری گری، بوده است. وین دیزل، شارلیز ترون، میشل رودریگز، جوردانا بوروستر، ترسی گیبسون، کریستوفر برایان بریجز، الستا پاتاکی، ناتالی امانوئل، لوکاس بلک، جیسون استاتهام، دواین جانسون، کرت راسل، کریستوفر هیویو، اسکات ایستوود و هلن میرن، از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده