نویسنده: آرش رستمی
// شنبه, ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۷

خالق سری The Banner Saga پس از نسخه سوم آن به سراغ بازی جدیدی می‌رود

خالق بازی‌های The Banner Saga می‌خواهد پس از ساختن نسخه‌ی سوم این مجموعه موقتاً روی آی‌پی جدیدی کار کند.

همان‌طور که در اخبار بازی به اطلاع‌تان رسانده‌ایم، استودیو استوئیک (Stoic) هم‌اکنون سرگرم کار روی بازی The Banner Saga 3 است؛ پروژه‌ای که سه‌گانه‌ی The Banner Saga را (که در سال ۲۰۱۴ با انتشار اولین نسخه‌ی این مجموعه آغاز شد) به سرانجام می‌رساند. گرچه ما هنوز حتی از زمان انتشار بازی نام‌برده خبری نداریم، اما یکی از پرسش‌های‌مان این است که پروژه‌ی بعدی استوئیک چیست و اینکه آیا می‌توانیم پس از آن دیداری دوباره با بنر ساگا داشته باشیم؟

سری The Banner Saga طی سال‌ها توانسته مخاطباتی نسبتاً محدود، اما پروپاقرص برای خودش دست‌وپا کند؛ طرفدارانی که همچنان چشم‌به‌راه ماجراهایی هستند که دنیای این مجموعه برای‌شان بازگو می‌کند و ظاهراً بعضی‌های‌شان قرار نیست به سه‌گانه‌ی آن بسنده کنند. در این میان، جان واتسون (John Watson)، بنیان‌گذار و مدیر فنی استوئیک، به‌تازگی گفت‌وگویی با وب‌سایت گیم واچر (Game Watcher) داشته که می‌تواند این گروه از هواداران را نسبت به ادامه داشتن بنر ساگا دلگرم کند.

طی گفت‌وگو، واتسون ضمن اشاره کردن به اینکه The Banner Saga دنیایی غنی دارد، امکان ادامه یافتن این مجموعه را در قالب پیش‌درآمد، خط داستانی موازی یا حتی دنباله مطرح کرد. با وجود این، آن‌طور که از گفته‌های او برمی‌آید، استوئیک می‌خواهد استراحت کوتاهی به این سری بدهد و عطش مخاطبان را برای آن بالا ببرد. به‌گفته‌ی واتسون:

این سه‌گانه دنیای پرجزئیاتی دارد و ما بخش بزرگی از تاریخچه و رویدادهای آن را به تصویر نکشیده‌ایم. این دنیا آنقدر غنی هست که بتوانیم [در آینده] رویدادهای موازی با سه‌گانه یا پیش از آن را پی بگیریم یا آنکه به‌سراغ پیشامدهای بعدی برویم که بازیکنان هنوز از آن‌ها خبر ندارند. با وجود این، ما احتمالاً استراحت کوتاهی به این مجموعه می‌دهیم و به مخاطبان فرصت خواهیم داد تا برای [نسخه‌ی] بعدی شور و شوق پیدا کنند.

بنا به صحبت‌های واتسون، استوئیک تمایل دارد که بعد از The Banner Saga 3 روی آی‌پی جدیدی کار کند. جزئیات این آی‌پی هنوز درست برای‌مان مشخص نیست؛ اما به‌گفته‌ی مدیر فنی استودیو باید انتظار یک بازی «با حال‌وهوای رقابتی و نبردهای تاکتیکی» را داشته باشیم. البته استوئیک هنوز طرحی را آماده و نهایی نکرده است؛ اما می‌دانیم که آی‌پی جدید، مورد علاقه‌ی تمام اعضای گروه است و چنانچه شرایط مناسب باشد، تیم مراحل تولید آن را با قدرت دنبال خواهد کرد.

بازی The Banner Saga 3 قرار است در تاریخی نامعلوم برای سیستم‌عامل‌های مک و ویندوز منتشر شود. البته توسعه‌دهنده در نظر دارد که این بازی را، مانند دو نسخه‌ی پیشین، برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و اسمارت‌فون‌ها هم منتشر کند.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده