نویسنده: کیان کاظمی
// پنجشنبه, ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۹

اولین تصاویر از کیت توسعه پروژه اسکورپیو

امروز اولین تصاویر از کیت توسعه قدرتمند کنسول پروژه اسکورپیو منتشر شد.

طراحی نهایی کنسول پروژه اسکورپیو هنوز به نمایش در نیامده، اما امروز در جدیدترین اخبار کنسول‌های بازی، می‌توانیم اولین تصاویر از کیت توسعه پروژه اسکورپیو را مشاهده کنیم.

کیت توسعه، نسخه‌ای از یک کنسول بازی است که به طور ویژه بهینه شده و در اختیار استودیوهای بازی‌سازی جهت ساخت و توسعه بازی قرار می‌گیرد و گاهی اوقات هم از طراحی نهایی کنسول‌ها پیروی می‌کند. البته گاهی اوقات نیز به طراحی نهایی شباهتی ندارد.

طراحی کیت توسعه هر دو کنسول ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس وان اس تقریبا مشابه با نسخه تجاری بود. کیت توسعه ایکس‌باکس 360 یک بخش اضافی بزرگ داشت که بالای آن نصب شده بود و کیت توسعه ایکس‌باکس اولیه پوشش پلاستیکی شفافی داشت.

کیت توسعه ایکس باکس وان اسکورپیو

نکته عجیب در مورد کیت توسعه پروژه اسکورپیو این است که کیت توسعه این کنسول قدرتمندتر از مشخصات فنی اسکورپیو است.

وبسایت Gamasutra تصاویر و مشخصات فنی کیت توسعه را مستقیما از خود مایکروسافت گرفته و همچنین با کوین گامیل، مدیر پلتفرم ایکس‌باکس نیز صحبتی در مورد علت قدرت بیشتر کیت توسعه نسبت به نسخه اصلی اسکورپیو داشته است. گامیل توضیح می‌دهد:

برای سازندگان ساخت بازی با کیفیت بالاتر و سپس کاهش آن، نسبت به ساخت بازی با کیفیت پایین و سپس افزایش آن، راحت‌تر است و در ضمن این اتفاق به ندرت رخ می‌دهد.

وی افزود:

طراحی اصلی و فراگیر ما برای آسان کردن کار توسعه دهندگان در جهت رسیدن به اهداف ما بود: رزولوشن 4K، بافت‌های 4K، نرخ فریم عالی، HDR، طیف رنگ گسترده و صدای فراگیر.

داخل این کیت توسعه یک حافظه رم ۲۴ گیگابایتی DDR5 وجود دارد که دوبرابر حافظه ۱۲ گیگابایتی اسکورپیو اصلی محسوب می‌شود. یک درایور SSD یک ترابایتی اضافی و ۴۴ واحد محاسبه به جای ۴۰ واحد کنسول اصلی از دیگر مزیت‌های کیت توسعه است.

اما طراحی خود کنسول یادآور نسخه بزرگتر ایکس‌باکس وان اس است و وجود یک نمایشگر OLED در جلوی کنسول که وظیفه نمایش عملکرد بازی مانند محاسبه نرخ فریم را برعهده دارد.

کیت توسعه ایکس باکس وان اسکورپیو

نمی‌توان از روی ظاهر این کیت توسعه در مورد طراحی نهایی پروژه اسکورپیو نتیجه گیری کرد، اما خوب است که مشخصات فنی بالاتر کیت توسعه را در نظر داشته باشیم. شاید بدون امکانات اضافی، نسخه تجاری ایکس‌باکس جدید اندازه کوچکتری داشته باشد.

در حالیکه که کیت توسعه پروژه اسکورپیو یک کنسول جداگانه است، اسکورپیو تجاری هم مانند ایکس‌باکس وان قابلیت تبدیل شدن به کیت توسعه را دارد. تنها تفاوت این دو به قدرت سخت افزاری بیشتر کیت توسعه رسمی باز می‌گردد. همچنین به تازگی تایید شد که پروژه اسکورپیو از تکنولوژی FreeSync و نسل بعدی HDMII پشتیبانی می‌کند.


منبع eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده