// پنجشنبه, ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۱

هیدئو کوجیما از فیلم سینمایی Ghost In The Shell می گوید

هیدئو کوجیما، بازی‌ساز با‌سابقه و خالق مجموعه Metal Gear با انتشار مقاله‌ای در وب‌سایت گلیکسل از فیلم سینمایی Ghost In The Shell گفته است.

سال ۱۹۸۷ مصادف بود با انتشار بازی Metal Gear و معرفی هیدئو کوجیما به صنعت بازی‌های ویدیویی. از این تاریخ وی به‌واسطه ساخت بازی‌های متعددی از سری متال گیر و حضور در تیم تولید بازی‌های مختلفی از جمله Castlevania: Lords of Shadow توانست خود را به عنوان یکی از بر‌ترین بازی‌سازان تاریخ ثابت کند. حال طبق جدید‌ترین اخبار سینما و تلویزیون، هیدئو کوجیما که هم‌اکنون مشغول ساخت بازی Death Stranding است، نظرات خود در رابطه با فیلم سینمایی Ghost In The Shell را از طریق مقاله‌ای در وب‌سایت Glixel اعلام کرده است.

در ابتدای امر هیدئو کوجیما که از طرفداران شبح در پوسته است به این نکته اذعان می‌کند که به اعتقاد او اقتباس سینمایی این مجموعه در خلق هویت مستقل خود نا‌موفق بوده است:

تقلید فیلم از صحنه‌های به نمایش در‌آمده در انیمه غیر‌قابل انکار است. به عنوان یک طرفداران آثار اصلی احساس می‌کنم که اقتباس سینمایی در پوسته نسخه‌های قبلی به دام افتاده است. نتیجه این امر شکست در به وجود آوردن هویت خاص و مستقل است.

هیدئو کوجیما در ادامه فیلم سینمایی روح در پوسته، محصول کمپانی‌های دریم‌ورکس پیکچرز و پارا‌مونت پیکچرز را «به طور شگفت‌آوری وفادار» به انیمه Ghost in the Shell، محصول سال ۱۹۹۵ توصیف کرده و اعلام می‌کند که سازندگان در حالی که بسیاری از صحنه‌های انیمه را عینا باز‌آفرینی کرده‌اند، توانسته‌اند به خوبی آن‌ها را در «پوسته فیلم‌های هالیوودی» قرار دهند. با این وجود هیدئو کوجیما اعتقاد دارد که در فیلم سینمایی Ghost in the Shell تم اصلی مجموعه روح در پوسته را که همانا کاوش معنای انسانیت بوده، حذف شده است:

در این فیلم تم اصلی مجموعه با سوال ساده «من که هستم؟» جایگزین شده است. قصد ندارم داستان فیلم را فاش کنم، اما اساسا این فیلم نسخه‌ای از فیلم سینمایی Bourne Identity است که در آینده‌ای با شبکه‌ اطلاعاتی گسترده جریان دارد. این فیلم داستان قهرمانی با بازی اسکارلت جوهانسون را به تصویر می‌کشد که قدم در راه پیدا کردن هویت خود گذاشته است.

پس از ترک سالن سینما و بازگشت به دنیای واقعی، شخصیت‌ها پشت سر شما باقی مانده و در پوسته خود مدفون می‌شوند، بی‌آنکه قادر به رهایی باشند.

Ghost in the Shell

در ادامه هیدئو کوجیما اشکالات و کاستی‌های فیلم را ناشی از کار‌گردانی و بازیگران نمی‌داند بلکه او تفاوت‌های دوران کنونی نسبت به زمان انتشار مانگای Ghost in the Shell در سال ۱۹۸۹ و انیمه بلند این مجموعه در سال ۱۹۹۵ را به عنوان مقصر معرفی می‌کند:

در سال ۲۰۱۷ نمی‌توان به سادگی جمله «شبکه وسیع و نامحدود است» را به زبان آورد و امیدوار بود که همان تاثیری را بگذارد که ۲۲ سال پیش با ادای این جمله توسط موتوکو کوساناگی به وجود آمد. در سال ۱۹۹۵ اینترنت موضوعی مرموز و جدید بود. اما اکنون یک مفهوم شناخته شده است. گوشی‌های هو‌شمند در دستان ما جا خوش کرده‌اند و ما دائما به شبکه متصل می‌شویم. به همین دلیل شبکه دیگر حس وسیع و بی‌نهایت بودنش را از دست داده است.

در جدید‌ترین گزارش گزارش باکس آفیس اعلام شد که فیلم سینمایی Ghost in the Shell در هفته دوم اکرانش فروشی معادل با ۷٫۳ میلیون دلار داشته است. این فیلم که با بودجه ۱۱۰ میلیون دلاری ساخته شده، تا‌کنون ۱۲۹٫۲ میلیون دلار فروش جهانی را تجربه کرده است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده