نویسنده: آرش رستمی
// پنجشنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۹

کنترلرهای نینتندو سوییچ اکنون به کنسول NES Classic متصل می‌شوند

کنسول NES Classic Edition اینک به‌واسطه‌ی مبدل بی‌سیم 8Bitdo از کنترلرهای Joy-Con نینتندو سوییچ پشتیبانی می‌کند.

تب نینتندو سوییچ فعلاً داغ است و طبیعی است که در اخبار کنسول‌های بازی فراوان به آن بپردازیم؛ اما این خبرها صرفاً به خود این کنسول محدود نیست و نمونه‌اش موردی است که به جوی-کان، کنترلر سوییچ، و کنسول NES Classic Edition مربوط می‌شود.

مدتی پیش، کمپانی 8Bitdo یک گیرنده‌ی بلوتوث به نام Retro Receiver را برای NES کلاسیک ادیشن عرضه کرد که به دارندگان این کنسول امکان می‌داد تا با گیم‌پدهای بی‌سیمی مانند دوآل‌شاک 4 و ویموت، پای آن بنشینند. این گیرنده به‌تازگی بروز شده و اکنون از جوی-کان هم پشیبانی می‌کند. با این حساب، کسانی که Retro Receiver را در اختیار دارند، می‌توانند تمام ۳۰ بازی نصب‌شده روی NES کلاسیک را با کنترلر سوییچ تجربه کنند.

کنسول NES کلاسیک ادیشن پاییز گذشته عرضه شد و در پی استقبال بسیار خوب طرفداران نینتندو، موجودی آن در فروشگاه‌ها به‌سرعت به پایان رسید. در حال حاضر این محصول ۶۰ دلاری، که در بازار سیاه با قیمت‌های چندین برابری به فروش می‌رسید، تقریباً در بازارهای رسمی پیدا نمی‌شود.

سوییچ، جدیدترین کنسول بازی نینتندو، حدوداً یک هفته‌ای است که عرضه شده و توانسته در دو قاره‌ی اروپا و آمریکا به بهترین کنسول کمپانی ژاپنی از لحاظ سرعت فروش تبدیل شود. ضمنا تا جایی که می‌دانیم، کنترلر جوی-کان سوییچ می‌تواند با اتصال به رایانه‌های شخصی و اسمارت‌فون‌ها، در سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک و اندروید مورد استفاده قرار گیرد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده