نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۵۹

آپدیت 4.50 پلی استیشن 4 فردا منتشر می‌شود

آپدیت 4.50 کنسول پلی‌استیشن 4 فردا منتشر خواهد شد و ویژگی‌هایی چون پشتیبانی از هارد اکسترنال را به کنسول اضافه می‌کند.

سونی چندی پیش آپدیت جدید کنسول پلی‌استیشن 4 یعنی بروزرسانی 4.50 را معرفی کرد و مشخص شده که این آپدیت ویژگی‌هایی چون پشتیبانی از هارد‌های اکسترنال را به کنسول اضافه خواهد کرد. از چندی پیش نسخه بتا آپدیت 4.50 پلی‌استیشن 4 برای برخی کاربران در دسترس قرار گرفته بود و حال کمپانی ژاپنی اعلام کرده که این آپدیت فردا به صورت عمومی منتشر خواهد شد.

یکی از ویژگی‌های این آپدیت اضافه شدن پشتیبانی از هارد‌های اکسترنال است و می‌توانید از این پس بازی‌هایتان را مستقیم روی هارد اکسترنال دانلود کرده و اجرا کنید. ویژگی بعدی که مخصوص کاربران پلی‌استیشن 4 پرو است، اضافه شدن حالتی به اسم Boost Mode است. این حالت که می‌توان آن را از قسمت تنظیمات فعال کرد، باعث خواهد شد تا بازی‌هایی که تا به امروز بروزرسانی مخصوص کنسول پلی‌استیشن 4 پرو دریافت نکرده‌اند نیز روی این کنسول میان‌نسلی عملکرد بهتری داشته باشند و برای مثال شاهد بهبود نرخ فریم آن‌ها خواهیم بود. البته سونی اعلام کرده که تضمینی بر بهبود عملکرد همه بازی‌ها وجود ندارد.

ویژگی بعدی آپدیت 4.50 به هدست پلی استیشن VR مربوط می‌شود و از این پس تصاویر دو بعدی در صفحه نمایش این هدست رزولوشن بهتری خواهند داشت. سونی اعلام کرده که وقتی کاربران پس از تجربه یک بازی واقعیت مجازی به قسمت Home کنسول بر می‌گشتند، تصاویر با رزولوشن پایینی نمایش داده می‌شدند که از این پس این چنین نخواهد بود. به‌علاوه نرخ تازه‌سازی تصویر حالت سینمایی (Cinematic Mode) هدست پلی‌استیشن VR نیز در صورتی که سایز صفحه نمایش را روی کوچک یا نرمال تنظیم کنید، بهتر خواهد شد و از ۹۰ به ۱۲۰ هرتز خواهد رسید.

آپدیت جدید پلی‌استیشن 4، امکان چت صوتی را نیز به برنامه Remote Play در ویندوز، مک یا دستگاه‌های اکسپریا اضافه می‌کند. همان‌طور که در تصویر زیر هم مشاهده می‌کنید، از این پس یک آیکون به شکل میکروفون به Remote Play اضافه می‌شود که با استفاده از آن می‌توان چت صوتی را فعال یا غیرفعال کرد.

ریموت پلی

همچنین از این پس آیکونی به شکل یک گوشی هوشمند نیز اضافه خواهد شد و در صورتی که کاربر با استفاده از برنامه‌هایی چون PlayStation App یا PS Messages وارد حساب خود شوند، این آیکون روشن خواهد بود و در غیر این‌صورت خاموش خواهد بود.

آپدیت 4.50 همچنین موارد دیگری را نیز به این کنسول اضافه می‌کند و مثلا از این پس می‌توان تصاویر دلخواه را به عنوان پس زمینه انتخاب کرد و از این پس پشتیبانی از تصاویر متحرک (GIF) را نیز شاهد خواهیم بود.

به هر حال آپدیت جدید پلی‌استینش 4 فردا (۱۹ اسفند) منتشر خواهد شد و می‌توانید آن را دانلود کنید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده