نویسنده: محسن وزیری
// چهار شنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۴۶

فیلم جدید اصغر فرهادی اواسط سال آینده مقابل دوربین می‌رود

اصغر فرهادی کارگردان فیلم برنده اسکار فروشنده، از شهریور سال آینده فیلم جدید خود را در اسپانیا کلید خواهد زد.

اصغر فرهادی پیش از ساخت فیلم فروشنده، اعلام کرده بود که دومین پروژه‌ی خارجی خود را در اسپانیا خواهد ساخت و پنه لوپه کروز و خاویر باردم، بازیگران برنده‌ی اسکار بازیگران اصلی آن خواهند بود. حال این کارگردان برنده اسکار اعلام کرده فیلم جدیدش را از ماه سپتامبر (شهریور)‌ در اسپانیا کلید خواهد زد.

فرهادی در گفتگو با نشریه اسکرین ضمن اعلام اینکه این زوج سرشناس اسپانیایی لزوما نقش زن و شوهر را ایفا نمی‌کنند، گفت:

بار دیگر در این فیلم نیز زوج‌های مختلفی حضور خواهند داشت و داستان فیلم نیز درباره خانواده و روابط خانوادگی است اما این بار جنبه‌های جدیدی نیز به آن اضافه شده است. «پنه لوپه کروز» و «خاویر باردم» در فیلم بازی می‌کنند اما لزوما اینجا زن و شوهر نیستند.

فیلمنامه این فیلم به زبان فارسی نوشته شده و به اسپانیایی ترجمه خواهد شد. فرهادی در این مورد توضیح داد که به زبان اسپانیایی صحبت نمی‌کند اما از حالا تا زمان آغاز فیلمبرداری این فرصت را دارد تا با موسیقی فیلم بیشتر آشنا شود. این کارگردان که سه نامزدی اسکار و دو بار پیروزی را در کارنامه خود دارد، فیلم «گذشته» را در فرانسه ساخته و با تولید فیلم در خارج از کشور بیگانه نیست. او در مورد ساخت فیلم به زبان خارجی گفته است:

احساس نمی‌کنم تغییر زبان موجب تغیر دیدگاه شما شود. نگرش من همدردی با همه شخصیت‌هاست که سطحی از همدردی و دلسوزی عمومی است.

تا زمان آغاز فیلمبرداری فیلم جدید فیلم فرهادی زمان زیادی باقی مانده و فعلاً اطلاعات خاصی در مورد آن منتشر نشده است. اما تهیه‌کننده‌ی این فیلم هم مانند فروشنده، پدرو آلمادوار سینماگر مطرح سینمای اسپانیا و رئیس هیئت داوران جشنواره خواهد بود و کمپانی فرانسوی ممنتو نیز وظیفه‌ی پخش فیلم را بر عهده دارد. فرهادی در گفتگویی جدا با نشریه‌ی ورایتی توضیحات بیشتری در مورد فیلم اسپانیایی‌زبان خود داده است:

همانطور که می‌دانید من فیلم «گذشته» را در فرانسه ساختم و بنابراین تجربه کار در خارج از ایران را دارم. پس از این که تصمیم گرفتم این پروژه اسپانیایی را بسازم ناگهان بنا به دلایلی بسیار شخصی و خلاقانه احساس کردم که باید به خانه برگردم و فیلمی در ایران بسازم و این اتفاقی بود که درباره «فروشنده» افتاد. اکنون دوباره کار روی این پروژه اسپانیایی را آغاز کرده‌ام و هنوز مشغول نگارش فیلمنامه هستم. آنها (پنه‌لوپه کروز و خاویر باردم) ستاره‌های بزرگی هستند اما با آنها کنار می‌آیم. ما روابط بسیار دوستانه و آرامی داشته‌ایم و همه ما شوق زیادی درباره فیلمنامه داریم و این راه خوبی برای آغاز پروژه است.

اصغر فرهادی همچنین در اظهار نظری جالب گفته ساخت یک فیلم یکی از بزرگ‌ترین آرزوهای اوست، فیلمی درباره‌ی واقعیات انسانی از نگاه کمدی. فرهادی ابراز امیدواری کرده که این کار را بعد از بازگشت به ایران انجام دهد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده