نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۲

گزارش زومجی از نشست خبری اختتامیه ششمین جشنواره بازی های رایانه ای تهران

صبح امروز نشست خبری اختتامیه ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران برگزار شد. با زومجی و گزارش این مراسم همراه باشید.

زمان زیادی تا برگزاری اختتامیه ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران باقی نمانده است و این مراسم در تاریخ ۲۱ اسفند ماه از ساعت ۱۹ الی ۲۲ در برج میلاد تهران برگزار خواهد شد. به همین دلیل، امروز صبح در ساختمان باغ زیبا، نشست خبری اختتامیه این جشنواره با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

متین ایزدی، دبیر ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌‌ای تهران، با حضور در این نشست، ابتدا در رابطه با تاخیر برگزاری اختتامیه که ابتدا قرار بود پنجم اسفند ماه برگزار شود،‌ توضیحاتی ارائه کرد. وی گفت که این تاخیر، باعث شده که داوری‌های آثار ارسال شده با دقت بیشتری صورت بگیرد. وی اعلام کرد که امسال، بیشترین تعداد آثار ثبت شده را به خود اختصاص داده و ۱۸۷ بازی به همراه ۱۹ بازی‌نامه، تعداد آثار ارسالی امسال بود که ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران را به بزرگ‌ترین آنها تبدیل کرده است. سال گذشته، تنها ۱۲۷ اثر ارسال شده بود که امسال این رکورد شکسته شد.

| | تماشا در یوتیوب

بنا به گفته‌های آقای ایزدی، بازی‌های ارسالی برای پلتفرم رایانه‌های شخصی، با کاهش روبه‌رو شده بود و از تمام آثار ارسالی، تنها ۳۶ اثر برای رایانه‌های شخصی نیز عرضه می‌شود. با این حال وی اذعان کرد که کیفیت آثار رایانه‌های شخصی،‌ بسیار بالا بوده است اما در میان بازی‌های پلتفرم‌های دیگر، بازی‌های ضعیف نیز دیده می‌شد. ۱۵ بازی ورزشی، ۱۶ بازی سکوبازی، ۲۹ بازی ماجرایی، ۵۳ بازی کژوال، ۴۳ بازی اکشن، ۲۹ بازی استراتژی، ۱۰ بازی اکشن ماجرایی و یک بازی نقش‌آفرینی در این جشنواره حضور دارند. ۱۰۵ شرکت و ۴۲ تیم بازی‌سازی مستقل نیز آثار خود را ارسال کرده‌اند. 

۲۹ داور متشکل از ۱۳ داور داخلی و ۱۶ داور خارجی وظیفه داوری آثار را بر عهده داشتند. امسال بر خلاف سال گذشته، داوری‌ها دو مرحله‌ای انجام شد. در مرحله اول، ۳۰ اثر برگزیده شدند و در مرحله دوم، انتخاب آثار برگزیده از میان این ۳۰ اثر انجام شد. در ادامه، متین ایزدی توضیحی در رابطه با جوایز عملیاتی اسپانسرهای این جشنواره ارائه کرد. جوایز عملیاتی در حقیقت کمک به سازندگان و ناشران بازی‌ها در جهت تسهیل ساخت،‌ توسعه و بازاریابی محسوب می‌شود. مواردی مانند تبلیغات رایگان، سرورهای اختصاصی، در نظر گرفتن تسهیلات ویژه برای توسعه دهندگان و ارائه خدمات خاص به گیمرهای بازی‌ها، از دیگر جوایز عملیاتی محسوب می‌شود.

اختتامیه جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران، ۲۱ اسفند ماه در برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده