نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۵۹

فروش ۸۰ هزار واحدی نینتندو سوییچ در انگلستان تنها در ۴۸ ساعت

کنسول نینتندو سوییچ موفق شده تا تنها در ۴۸ ساعت ۸۰ هزار واحد در انگلستان فروش داشته باشد.

در جدیدترین اخبار بازی، اعلام شده که فروش کنسول نینتندو سوییچ در انگلستان در ۴۸ ساعت به ۸۰ هزار واحد رسیده است. این در حالی است که کنسول Wii U در بازه زمانی مشابه ۴۰ هزار دستگاه فروش داشت و نینتندو 3DS نیز در زمان عرضه، موفق شده بود ۱۱۳ هزار واحد فروش کند. دیگر کنسول نینتندو یعنی Wii که یکی از موفق‌ترین کنسول‌های تاریخ است، در بازه زمانی مشابه در انگلستان ۱۰۵ هزار واحد فروش کرده بود. در مقایسه با کنسول‌های دیگر کمپانی‌ها، ایکس‌باکس وان پس از عرضه در انگلستان در طی ۴۸ ساعت ۱۵۰ هزار دستگاه فروش را به ثبت رساند و پلی‌استیشن 4 نیز فروش عالی ۲۵۰ هزار دستگاهی را به نام خود ثبت کرد.

البته باید پیش از مقایسه سوییچ با دیگر کنسول‌ها، مساله اتمام موجودی این محصول را نیز در نظر گرفت. چرا که مردم و گیمر‌ها استقبال خوبی از این کنسول کرده و موجودی آن در برخی فروشگاه‌های انگلستان خیلی زود به پایان رسید. البته بنا به گزارش‌های منتشر شده، سوییچ هنوز هم در برخی فروشگاه‌های آنلاین و خرده‌فروشی انگلستان موجود است. همچنین گفته شده که این کنسول در آمریکا و ژاپن نیز فروش خوبی را در ابتدای عرضه تجربه کرده است. اخیرا فروشگاه گیم‌استاپ اعلام کرد که سوییچ یکی از موفق‌ترین عرضه‌ها را در بین کنسول‌های بازی چند سال اخیر داشته است.

بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild در انگلستان پرفروش‌ترین بازی نینتندو سوییچ بوده است. البته این بازی نتوانست در صدر جدول فروش هفتگی انگلستان قرار بگیرد و این جایگاه توسط بازی Horizon Zero Dawn تصاحب شد. همچنین ۷۸ درصد از فروش کلی بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild مربوط به نسخه سوییچ و ۲۲ درصد نیز مربوط به نسخه Wii U بوده است.

با اینکه The Legend of Zelda: Breath of the Wild نمره‌های عالی‌ای کسب کرده و از حیث فروش نیز موفق بوده، اما در مقایسه با نسخه‌های Wind Waker و Twilight Princess سری زلدا فروش کم‌تری در زمان عرضه داشته و از این نظر در جایگاه سوم در بین بازی‌های این مجموعه قرار می‌گیرد.


منبع Mcvuk
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده