نویسنده: کیان کاظمی
// شنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۱

تریلر جدید بازی Mass Effect: Andromeda با محوریت کاوش منتشر شد

امروز استودیو بایوور سومین قسمت تریلر گیم‌پلی بازی Mass Effect: Andromeda را با محوریت کاوش و جستجو در محیط بازی منتشر کرد.

تریلر جدید بازی Mass Effect: Andromeda ابتدا به محیط‌های زیبا و فراوانی که برای کاوش در بازی وجود دارد اشاره می‌کند و سپس گفته می‌شود که داستان بازی در خوشه ستاره‌ای Helius به وقوع می‌پیوندد؛ بخشی از فضا که هزاران سامانه ستاره‌ای را در خود جای داده است.

شما می‌توانید از طریق سفینه Tempest و با استفاده از نقشه کهکشانی داخل سفینه، در این سامانه‌های ستاره‌ای حرکت کنید. در هر مکان Helius از جمله سیارات، قمرها و ستاره‌پیماها که باشید، امکان تماشای فضای بیرون از طریق پنجره‌های Tempest به صورت زنده وجود دارد. ویژگی که قبلا وجود آن در بازی تایید شده بود و بالاخره در این تریلر می‌توانیم آن را مشاهده کنیم.

در آندرومدا ۱۰۰ سیاره وجود دارد که می‌توانید به کاوش آن‌ها بپردازید و تعدادی سیاره زیبا هم وجود دارد که فرود در آن‌ها امکان پذیر است. گفته می‌شود هر جهانی که در آن قدم بگذارید داستان، شخصیت‌ها و البته چالش‌های منحصر به فرد خود را دارد.

پس از ارایه توضیحات بالا، تریلر تمرکز خود را روی نمایش سیاره Eledin می‌گذارد که گرمای آن کشنده بوده، آب کمیاب است و در سطح آن آثار باستانی عجیبی وجود دارد که توسط موجودات خطرناکی محافظت می‌شوند. اساسا برای زندگی در این سیاره، بایستی شخصی بسیار سرسخت یا یک کروگان باشید. با این وجود خود کروگان‌ها هم از وضعیت موجود در سیاره راضی نیستند و به هیچ یک از اشخاص Initiative، به خصوص مسیریاب‌ها اعتماد ندارند. روش برخورد شما با کروگان‌ها و چالش‌های مذکور در نهایت تعیین کننده موفقیت شما در این سیاره خواهند بود.

پیش از اینکه به کاوش سیاره بپردازید، هوش مصنوعی Tempest که سم نام دارد به شما نقاط کلیدی سیاره را نشان می‌دهد، با این حال، می‌توانید به انتخاب خودتان به هر یک از این مکان‌ها سفر کنید.

سپس تریلر به نمایش خودرو جدید بازی یعنی Nomad می‌پردازد که وسیله کاربردی برای کاوش در مناطق وسیع بازی خواهد بود. امکان ارتقای Nomad در بخش‌های مختلفی از جمله پرش، کنترل، قدرت بیشتر و غیره وجود دارد.

یکی از کارهای مهمی که بایستی هنگام کاوش محیط انجام دهید، پیدا کردن مکانی مناسب برای ارسال ایستگاه‌های کمک رسانی است. هر یک از این ایستگاه‌ها نقش یک نقطه سفر سریع (fast travel) را ایفا می‌کنند و امکان عوض کردن تجهیزات را در کنار ارسال مجدد Nomad در صورتی خرابی این وسیله، فراهم می‌کنند. همچنین امکان گرفتن مهمات و محافظت در برابر خطرات محیطی نیز از دیگر مزایای این ایستگاه‌ها محسوب می‌شود. در آندرومدا، تمامی سیارات خطرات محلی و سراسری دارند.

در حین کاوش سیارات به محیط‌ها، شخصیت‌ها و مواردی مشابه بر می‌خورید که تمامی آن‌ها موجب افزایش زیست پذیری در سیاره می‌شوند. افزایش زیست پذیری در سیارات دو امکان را فراهم می‌کنند: امکان ساخت پایگاه و ارتقای ایستگاه فضایی Andromeda Initiative یعنی نکسوس. پیش از آنکه امکان احداث پایگاه در یک سیاره وجود داشته باشد، بایستی میزان زیست پذیری در آن را حداقل به ۴۰ درصد برسانید. برای انجام این کار بایستی تهدیدات محیط را از بین ببرید، با افراد محلی متحد شوید، مشکلات محیطی را برطرف کنید و کارهای به خصوصی را انجام دهید.

در ازای جستجو و کاوش در محیط، امتیاز زیست پذیری در آندرومدا را دریافت خواهید کرد که به وسیله آن می‌توانید نکسوس را ارتقا دهید و تعدادی از مهاجران را از خواب مصنوعی بیدار کنید. مهاجران انواع مختلفی از جمله تاجران، نظامیان و غیره را شامل می‌شوند که بیدار کردن هر یک نتایج مختلفی را به دنبال خواهد داشت.

علاوه بر این، جهان بازی شبکه عظیمی از خزانه‌های باستانی را در خود دارد که دسترسی به هر یک از آن‌ها چالش بزرگی محسوب می‌شود. گفته شده یافتن رموز این خزانه‌ها و فعال کردن آن‌ها ممکن است راه حلی برای بقا در کهکشان آندرومدا باشد.

بازی Mass Effect: Andromeda اول فروردین برای رایانه‌های شخصی، پلی‌اسیتشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد.

| |


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده