نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۱۰ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۲

توضیحات سازنده Rocket League در مورد مشکلات سرورهای بازی

سازندگان بازی Rocket League اخیرا توضیحاتی در مورد مشکلات سرور‌های بازی ارائه کرده‌اند.

بازی Rocket League یکی از محبوب‌ترین بازی‌های ویدیویی فعلی است که البته این روز‌ها با مشکلاتی در زمینه سرورها دست و پنجه نرم می‌کند و کاربران بخش آنلاین بازی مشکلات زیادی را در اتصال به سرور‌ها تجربه می‌کنند. حال در جدیدترین اخبار بازی، استودیو سایانیکس به این موضوع واکنش نشان داده و گفته که تلاش می‌کند تا این مشکل را رفع کند. دیو هیچ‌وود، از مسوولان استودیو سایانیکس، اخیرا پستی در سایت رسمی بازی منتشر کرده که به شرح زیر است:

ما می‌دانیم که مشکلات PsyNet و سرور‌های بازی که باعث شده‌اند کاربران با مشکلات متعددی روبرو شده و مجبور شوند برای تجربه بازی‌های آنلاین زمان زیادی را صبر کنند، غیر قابل قبول هستند. ما از تمامی کاربران بازی عذرخواهی می‌کنیم و با استفاده از تمامی منابعی که داریم، سعی خواهیم کرد تا PsyNet و سرور‌های بازی را ارتقا بدهیم تا کم‌تر شاهد چنین مشکلاتی باشیم.

هیج‌وود همچنین اعلام کرده که بخشی از این مشکلات، به دلیل محبوبیت بالای بازی راکت لیگ است؛ برای مثال تعداد کاربران فعال ماهیانه این بازی در ماه‌های اول ۲۰۱۷، در مقایسه با سال ۲۰۱۶ به میزان ۴۰ درصد رشد داشته است. در نتیجه هیج‌وود اعلام کرده که سایانیکس باید تلاش کند تا سرور‌های بازی ظرفیت این میزان از کاربر را داشته باشند. وی همچنین اعلام کرد که سایانیکس کم‌کم در حال تبدیل شدن به یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات آنلاین است؛ چرا که بازی Rocket League به نوعی یک بازی آنلاین محسوب می‌شود و از این رو سایانیکس باید روز به روز گسترش پیدا کرده و بزرگ‌تر شود.

مدیر سایانیکس در بخش دیگری از توضیحاتش اعلام کرد که مشکل اصلی سرور‌های بازی زمانی خودش را نشان داد که بازی چندی پیش برای مدت محدودی روی ایکس‌باکس وان رایگان شد و در نتیجه کاربران زیادی سعی کردند آن را تجربه کنند که نتیجه این امر، روبرو شدن سرور‌ها با مشکل بود. با این حال پس از بروز این مشکل‌ها، سایانیکس افرادی را مسئول بهبود پایداری سرور‌های بازی کرده است و این افراد تلاش می‌کنند تا کاری کنند که کیفیت سرور‌های بازی بهبود پیدا کند و در نتیجه کاربران حتی در روز‌هایی مثل آخر هفته‌ها که افراد زیادی بازی را تجربه می‌کنند، بتوانند بدون مشکل به آن دسترسی داشته باشند.

Rocket League

از طرفی سایانیکس با یک سری از مهندس‌های گوگل نیز همکاری می‌کند تا بتواند مشکلات سرور‌های بازی را به حداقل برساند. اما مساله دیگری که کاربران بازی راکت لیگ اخیرا با آن روبرو شده‌اند، طولانی بودن مدت زمانی است باید برای وارد شدن به یک مسابقه آنلاین صبر کنند. این در حالی است که حتی برخی مواقع سرور‌های بازی خالی هستند ولی PsyNet قادر نیست کاربران را سریع وارد مسابقه‌ها کند. هیج‌وود در صحبت‌های خود به این موضوع هم اشاره کرد و گفت:

این مساله یک مشکل جدید است و به همین دلیل هم ما فعلا در حال ریشه‌یابی مشکل هستیم. با این حال یک سری اقدامات موقتی انجام داده‌ایم تا بروز این مشکل را به حداقل برسانیم. ولی به مرور زمان سعی خواهیم کرد تا این مساله را کامل رفع کنیم.

مدیر سایانیکس در بخش پایانی توضیحاتش هم گفته که کاربران آنلاین بازی یک مشکل دیگر را هم در رابطه با سرور‌های اختصاصی بازی گزارش کرده‌اند و آن هم این است که برخی از آن‌ها با وجود داشتن پینگ مناسب، مشکلاتی از قبیل تاخیر را در مسابقات آنلاین تجربه می‌کنند. هیج‌وود اعلام کرد که مسائل متعددی می‌توانند باعث بروز این مشکل شوند که برای مثال یکی از آن‌ها مشکلات ارتباط به اینترنت محلی است که شاید کاربران داشته باشند. با این حال سایانیکس سعی می‌کند تا دلایل مرتبط با این مشکل را نیز کشف کرده و برای رفع آن‌ها تلاش کند.

هیج‌وود در پایان هم متنی را برای تشکر از کاربران منتشر کرد:

مشکلات موجود برای ما هم بسیار آزاردهنده هستند. به همین دلیل هم از تمامی طرفدارانی که کماکان از ما حمایت می‌کنند تشکر می‌کنیم و مطمئن هستیم که با همراهی آن‌ها، روز به روز پیشرفت خواهیم کرد.

نظر شما در مورد صحبت‌های هیج‌وود چیست؟


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده