نویسنده: محسن وزیری
// جمعه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۵۹

۶ فیلم اکران نوروز مشخص شدند

فیلم‌های اکران نوروز 96 مشخص شدند و در نوبت اول عید قرار است ۶ فیلم بر روی پرده‌ی سینماها بروند.

پس از اتمام سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، داغ‌ترین موضوع سینمای ایران اکران‌های نوروزی است چرا که تعطیلات نوروز یکی از طولانی‌ترین و پربازدیدترین دوره‌های اکران سینماست و تهیه‌کنندگان برای اکران فیلم خود در این بازه تلاش بسیاری می‌کنند. امسال هم این رقابت وجود داشت و تا پیش از این فیلم‌های «ماجرای نیمروز»، «خوب بد جلف»، «یک روز بخصوص» و «سه بیگانه» توانسته بودند نام خود را به عنوان فیلم‌های اکران نوروز 96 ثبت کنند.

حال دو فیلم آباجان و گشت 2 هم به چهار فیلم اکران نوبت اول عید اضافه شدند تا لیست فیلم‌های نوروز تکمیل شود. نکته‌ی جالب در مورد فیلم‌های نوروز 96 این است که سه فیلم کمدی همزمان به روی پرده می‌روند و باید ببینیم در باقی ماه‌های سال سینماها چه برنامه‌ای برای اکران فیلم‌های کمدی خواهند داشت. البته فیلم «نهنگ عنبر سلکشن رویا» ساخته‌ی سامان مقدم نیز در مراحل تولید به سر می‌برد و یکی از اکران‌های بزرگ سال آینده خواهد بود. در ادامه بیشتر با شش فیلم اکران نوروز 96 آشنا خواهیم شد.

ماجرای نیمروز

ماجرای نیمروز

ماجرای نیمروز دومین فیلم بلند محمدحسین مهدویان پس از ساخت اثر موفق «ایستاده در غبار» است که در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر و در اکران عمومی با استقبال روبه‌رو شد. ماجرای نیمروز در جشنواره فیلم فجر امسال موفق به کسب پنج سیمرغ بلورین از جمله بهترین فیلم شد.

فیلم یک تریلر پلیسی است که داستان آن در دهه‌ی ۶۰ می‌گذرد و با فیلم قبلی کارگردان به جهت قصه‌گو بودن و فضاسازی، بسیار متفاوت است.

فیلم یک روز بخصوص

یک روز بخصوص

فیلم یک روز بخصوص درباره پسری به نام حامد است که باید برای عمل قلب خواهرش دست به انتخاب بزند، انتخابی که در آینده مسیرهای متفاوتی را پیش روی او قرار می‌دهد. همایون اسعدیان کارگردان این فیلم بعد از چهار سال دوری از سینما یک روز بخصوص را جلوی دوربین برده که در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر توانست در بخش بهترین جلوه‌های ویژه میدانی برنده سیمرغ بلورین شود.

در این فیلم مصطفی زمانی، فرهاد اصلانی، پریناز ایزدیار، محسن کیایی، شیرین آقاکاشی و شیرین یزدان‌بخش به ایفای نقش پرداخته‌اند.

خوب بد جلف

خوب، بد، جلف

فیلم خوب بد جلف که چند هفته‌ای است اکران شده داستانی بعد از شهرت پژمان جمشیدی را روایت می‌کند. جایی که تهیه‌کننده‌ای با بازی ویشکا آسایش قصد دارد کارگردانی یک فیلم پلیسی را به مانی حقیقی بسپارد و اصرار دارد از پژمان جمشیدی و سام درخشانی در فیلم استفاده کند. همین موضوع باعث می شود این دو نفر درگیر اتفاقاتی غیر منتظره، خارج از فیلم و سینما شوند.

حمید فرخ‌نژاد، امیرمهدی ژوله، آزاده صمدی، علی اوجی و نیوشا ضیغمی از دیگر بازیگران خوب، بد، جلف هستند. برای آشنایی بیشتر با فیلم می‌توانید نقد فیلم خوب بد جلف را در زومجی مطالعه کنید.

فیلم سه بیگانه

سه بیگانه

فیلم سه بیگانه مضمونی کمدی دارد و بخش‌های از آن در ارمنستان جلوی دوربین رفته است. سه بیگانه داستان سه مأمور خارجی را روایت می‌کند که برای انجام عملیاتی با نقشه‌ای دقیق و از پیش تعیین شده وارد ایران می‌شوند اما از لحظه‌ی ورود با موقعیت‌های ویژه‌ای روبرو می‌شوند که برنامه‌های آنان را برهم می‌ریزد.

امین حیایی، محمدرضا شریفی‌نیا، مجید صالحی، لیلا اوتادی، برزو ارجمند، سحر قریشی، رابعه اسکویی، کیانوش گرامی و حمید لولایی بازیگران اصلی «سه بیگانه در سرزمین ناشناخته» هستند.

فیلم آباجان

آباجان

هاتف علیمردانی بعد از فیلم هفت ماهگی سراغ ساخت آباجان رفته که گویای خاطرات او از یک برهه زمانی در دهه شصت و زمان جنگ تحمیلی است. او همچنین از تهیه‌کنندگان فیلم نیز هست و بازیگرانی چون فاطمه معتمد آریا، سعیدآقاخانی، حمیدرضا آذرنگ، شبنم مقدمی، محمدرضا غفاری و ماهان نصیری در آباجان به ایفای نقش پرداخته‌اند.

قصه «آبا جان» که لوکیشن‌های آن در تهران و زنجان است در دهه شصت می‌گذرد و زندگی اجتماعی مردم در آن سال ها را روایت می‌کند. این فیلم لوح تقدیر فیلم منتخب از نگاه تماشاگران را در جشنواره فیلم فجر دریافت کرده است.

فیلم گشت ارشاد 2

گشت 2

فیلم پرحاشیه‌ی گشت 2 اثر سعید سهیلی، در قالب طنز نگاهی به مسائل مختلف سیاسی،‌ فرهنگی و اجتماعی می‌اندازد و در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر هم با استقبال خوب مخاطبان همراه شد. مسعود فراستی منتقد سینما، فیلم گشت 2 را اثری غیراخلاقی خوانده که نمی‌توان همراه خانواده آن را تماشا کرد. این اظهار نظر واکنش تند حمید فرخ نژاد را به همراه داشت و پای کمیسیون فرهنگی مجلس را نیز به میان کشید. در خلاصه داستان گشت 2 آمده است:

عباس و حسن پس از پنج سال از زندان آزاد شده، سراغ عطا می‌روند. عطا در این مدت در کما بوده و به تازگی به هوش آمده و به زندگی عادی بازگشته. این سه رفیق دوباره با هم همراه شده، در پی کاری شرافتمندانه می‌گردند. اما پس از تلاش های بسیار، ناچار می‌شوند دوباره...

حمید فرخ نژاد، پولاد کیمیایی، ساعد سهیلی، بهاره افشاری، ترلان پروانه، سارا سهیلی و ساناز طاری از بازیگران گشت 2 هستند.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده