نویسنده: کیان کاظمی
// یکشنبه, ۶ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۱

امکان استفاده از نینتندو سوییچ به صورت عمودی وجود دارد

امکان استفاده عمودی از نینتندو سوییچ در برخی بازی‌ها وجود دارد.

بازیکنان می‌توانند در برخی بازی‌های نینتندو سوییچ از این کنسول به صورت عمودی استفاده کنند؛ حالتی که چندین احتمال و امکان را برای بازی‌های عمودی که قرار است در آینده برای این کنسول منتشر شوند، فراهم خواهد کرد.

یکی از کاربران Reddit به نام HandsomeCostanza دیروز متوجه وجود این ویژگی در هنگام تجربه بازی گلف Neo Turf Masters شد که یکی از پورت‌های بازی‌های Neo Geo است که در فروشگاه eShop به فروش می‌رسد. دیگر کاربران موجود در صفحه مذکور هم می‌گویند که تمامی بازی‌های Neo Geo برای نینتندو سوییچ از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند. علاوه بر این، امکان کشیدن تصاویر جهت پر کردن صفحه در حالت عمودی نیز وجود دارد.

البته تجربه بازی‌های سوییچ به این روش به چند دلیل رضایت بخش نیست. وبسایت Polygon در بررسی خود می‌گوید که برای گرفتن دستگاه در این حالت، بخش پایینی کنترلر Joy-Con را جدا نکرده‌اند تا هم بتوانند از کلیدهای کنترلر استفاده کنند و هم کنسول را در دست خود نگه دارند. با این حال حفظ تعادل دستگاه در این حالت مشکل بوده چرا که بایستی به طور مداوم نحوه قرارگیری کنسول را تنظیم کرد. علاوه بر این، تنها آنالوگ و چند دکمه کنترلر Joy-Con در این حالت در دسترس هستند و در صورت تلاش برای حفظ کنسول در دستانتان، احتمال فشردن اشتباه کلیدهای بالایی کنسول هم وجود دارد.

بنابراین استفاده از کنسول نینتندو سوییچ به صورت عمودی فقط در صورتی امکان پذیر است که کنسول را در جایی به صورت ایستاده قرار دهید و سپس کنترلرهای Joy-Con را به صورت جداگانه یا با استفاده از یک نگهدارنده کنترلر استفاده کنید. (در نظر داشته باشید که جایگاه سوییچ برای استفاده به صورت افقی بهینه شده و نمی‌توان به صورت عمودی از آن استفاده کرد).

با وجود تمامی مشکلاتی که به آن اشاره شد، استفاده از حالت عمودی می‌تواند برای برخی افراد خوب باشد. بسیاری از بازی‌های آرکیدی مانند بازی Ikaruga برای تجربه به صورت عمودی طراحی شده‌اند. اگر سازندگان بتوانند بازی را طوری طراحی کنند که امکان تجربه آن به صورت عمودی در سوییچ وجود داشته باشد، ممکن است شاهد عرضه اینگونه بازی‌ها در سوییچ باشیم. علاوه بر این بازی‌ها، حالت عمودی در بین بازی‌های موبایل هم مرسوم بوده و ممکن است برخی بازی‌های محبوب موبایل مانند Downwell، Ridiculous Fishing و Super Mario Run هم به سوییچ بیایند.

همانطور که مردم در صفحه مذکور Reddit می‌گویند، استفاده از حالت عمودی کنسول نینتدو سوییچ می‌تواند از حالت دو نمایشگر دو کنسول دستی اخیر نینتندو یعنی DS و کنسول 3DS نیز پشتیبانی کنند. تصور کنید که کمپانی نینتندو یک کنسول مجازی سوییچ را با طرحی مناسب معرفی کند و بازی‌های DS و 3DS را برای کنسول منتشر کند. البته انجام اینکار مسلما به همین سادگی هم نخواهد بود و موانع زیادی سر راه وجود دارند. برای مثال صفحه لمسی کنسول‌های DS و 3DS از نوع مقاومتی بوده و بازی‌های این دو کنسول هم هماهنگ با این صفحه طراحی شده‌اند. این در حالی است که کنسول سوییچ صفحه لمسی از نوع خازنی دارد.


منبع polygon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده