نویسنده: محسن وزیری
// دوشنبه, ۷ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۱

موشکافی صحنه به صحنه تریلر جدید فیلم Justice League

تریلر جدید فیلم Justice League منتشر شد و حاوی نکات زیادی بود که در این مقاله آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

بعد از تیزر کوتاهی که از فیلم Justice League در کامیک کان سن دیه‌گو پارسال منتشر شد، بسیاری منتظر یک تریلر کامل از لیگ عدالت بودند، جایی که بزرگ‌ترین قهرمان‌های دی‌سی گرد هم آمده‌اند تا در مقابل دشمنی که واندر وومن آن‌ها را «دیگران» می‌خواند ایستادگی کنند. در تریلر جاستیس لیگ دیدیم که چگونه بتمن اعضای این تیم را کنار هم می‌آورد و در کنار فلش، سایبورگ، آکوامن و واندر وومن بزرگ‌ترین تیم ابرقهرمانی این دنیا را تشکیل می‌دهد. اما همین تریلر سه دقیقه‌ای شامل نکاتی بود که شاید از قلم افتاده باشد و بنابراین، در این موشکافی به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

فیلم Justice League

تریلر با یک لانگ شات از بروس وین آغاز می‌شود که به دنبال ابرقهرمان‌ها برای تشکیل لیگ عدالت می‌گردد. او روش آرام‌تری را برای صحبت با این قهرمان‌ها در پیش گرفته و به آن‌ها از یک خطر قریب‌الوقع می‌گوید اما واندر وومن اشاره می‌کند که «جنگ همین حالا هم آغاز شده.»

فیلم Justice League

در صحنه‌ای از تریلر یک «جعبه‌ی مادر» می‌بینم که در گوشه‌ی خانه‌ی سیلاس استون، پدرر ویکتور استون یا همان سایبورگ افتاده است. ما او را در فیلم Batman v. Superman: Dawn of Justice دیدیم که به کمک همین جعبه، توانست پسرش را نجات دهد و او را به سایبورگ تبدیل کند. این جعبه‌ها ابررایانه‌های کوچکی هستند که از سیاره‌ی آپوکولیپس آمده‌اند.

فیلم Justice League

در ادامه‌ی همین صحنه، یک پارادیمون را می‌بینیم که پشت سر سیلاس ظاهر می‌شود. پارادیمون‌ها همان‌طور که در رویای آینده‌نگرانه‌ی بروس وین دیدیم، سربازهای ارتش دارکسید هستند.

فیلم Justice League

اینجا واندر وومن را در لباس عادی‌اش می‌بینیم که مشغول صحبت با بروس در مورد دیگر ابرقهرمان‌ها است. در تمام صحنه‌هایی که در دو ویدیو دیده‌ایم، این بتمن است که سراغ دیگران می‌رود و باید ببینیم آیا واندر وومن سایبورگ را به پیوستن به لیگ عدالت راضی کرده یا خیر، چرا که نحوه‌ی ورود او به گروه هنوز مشخص نشده است.

فیلم Justice League

آرتور کری یا آکوامن مشغول نجات یک ماهیگیر است و با توجه به تیزری که پارسال از فیلم منتشر شد، به نظر می‌رسد صحنه‌ی ورود بروس وین به کلبه‌ی ماهیگیرها درست بعد از این صحنه رخ می‌دهد.

فیلم Justice League

نمای کاملی از سایبورگ را در این صحنه می‌بینیم. مشخص نیست چه زمانی از تبدیل شدن او به سایبورگ گذشته اما در حال کمک به دیگران است و همین، به بروس وین برای شناسایی موقعیت او کمک می‌کند.

فیلم Justice League

فیلم Justice League

در صحنه‌های مبارزه با پارادیمون‌ها، ابتدا بتمن را می‌بینیم که از لیزر یکی از آن‌ها جاخالی می‌دهد و آکوامن هم نیزه‌اش را به سمت آن‌ها پرت می‌کند. واندر وومن جمله‌ی جالبی در این قسمت تریلر می‌گوید: «اونا گفتن زمان قهرمان‌ها هیچوقت دوباره نمیاد.» مشخص نیست این جمله به چه کسی برمی‌گردد. آیا قهرمانان دیگری وجود داشتند؟ شاید جواب این سوال را در فیلم واندر وومن، که در زمان جنگ جهانی دوم می‌گذرد بیابیم.

فیلم Justice League

سایبورگ در نسخه‌ی زک اسنایدر از جاستیس لیگ به آیرون من شبیه شده است. او برخلاف کمیک‌ها می‌تواند صورتش را کامل بپوشاند و البته پرواز هم می‌کند.

فیلم Justice League

بعضی طرفداران دی‌سی از فیلم‌های دی‌سی به خاطر جو و اتمسفر جدی آن‌ها گلایه می‌کنند اما در فیلم لیگ عدالت احتمالا این رویه تغییر می‌کند. در این صحنه بری از بروس می‌پرسد قدرت ماورا طبیعه‌ی تو چیست و او جواب می‌دهد «پولدارم.» در ادامه‌ی این صحنه همچنین ماشین جدید بتمن را هم می‌بینیم.

فیلم Justice League

برای اولین بار لوییس لین را در فیلم Justice League می‌بینیم. از «بتمن در برابر سوپرمن»‌ می‌دانیم که سوپرمن - حداقل فعلاً - نمی‌تواند در مبارزات لیگ عدالت شرکت کند. چندی پیش عکس‌هایی از سوپرمن منتشر شده بود که او را در یک لباس مشکی و با ریش نشان می‌داد.

فیلم Justice League

بری الن یا فلش در زندان به ملاقات پدرش رفته است. همانطور که در کمیک‌ها و سریال فلش خواندیم و دیدیم، هِنری پدر فلش احتمالا در شب مرگ مادر فلش دستگیر شده است. این داستان در فیلم مستقل فلش داستان اصلی فیلم خواهد بود.

فیلم Justice League

در اواخیر تریلر بتمن با کمیسر گوردون با بازی جی‌. کی. سیمونز ملاقات می‌کند. او می‌گوید: «خوبه که می‌بینم دوباره با بقیه کار می‌کنی.» بتمن سال‌ها در گاتهام با کمک رابین علیه جنایت‌کاران مشغول بود که بعد از مرگ رابین، تا مدتی با کسی کار نمی‌کرد.

فیلم Justice League

حین مکالمه‌ی بتمن و کمیسر گوردون، آکوامن از راه می‌رسد. تیکه‌ی او به بتمن در مورد لباس باز هم نشان می‌دهد طنز در فیلم وجود خواهد داشت. بتمن و آکوامن چندان با یکدیگر کنار نمی‌آیند.

فیلم Justice League

بر خلاف تفاوت‌های این دو، بتمن و آکوامن در کنار یکدیگر می‌جنگند. رفتار بی‌پروای آکوامن هنگام ایستادن بالای بتموبیل و جهش به سمت پارادیمون‌ها، نشان می‌دهد عاشق یک دعوای حسابی است.

فیلم Justice League در تاریخ ۱۷ نوامبر (۲۶ آبان) پس از فیلم Wonder Woman اکران خواهد شد. آیا زک اسنایدر می‌تواند اونجرز دی‌سی را به اثری قابل قبول تبدیل کند؟


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده