// یکشنبه, ۶ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۲

بخش آنلاین بازی Street Fighter 5 بازنگری خواهد شد

بزودی در بخش بتای بازی Street Fighter V تغییراتی بر روی سیستم آنلاین بازی کردن این بازی مبارزه ای اعمال خواهد شد.

Capcom Fighters Network نام سرویس آنلاین بازی Street Fighter V است که از نظر کیفیت و همچنین سایر بخش‌ها از مشکلاتی رنج می‌برد و ظاهرا کمپانی کپکام، سازنده و ناشر این بازی، قصد دارد با بازنگری بر روی این بخش، تغییرات زیادی را بر روی آن اعمال کند.

طبق جدیدترین اخبار بازی، از روز سه شنبه ۲۸ مارس ساعت هشت بعد از ظهر به وقت GMT یا ۰۰:۳۰ نیمه شب روز چهارشنبه ۹ فروردین به وقت ایران، تغییراتی بر روی نسخه بتای آزمایشی این بازی اعمال خواهد شد که کاربران نسخه پی‌سی که دارای کلاینت مخصوص این نسخه هستند، می‌توانند با مراجعه به آن به بازی کردن پرداخته و بازخوردهای خود از سیستم جدید آنلاین CFN را برای کپکام بفرستند. رویداد آزمایشی سیستم جدید آنلاین CFN تا تاریخ ۳ آوریل ساعت هشت بعد از ظهر به وقت GMT یا روز سه‌شنبه ۱۵ فروردین ساعت ۰۰:۳۰ شب به وقت ایران ادامه خواهد داشت.

کاربرانی که علاقه‌مند به بازی کردن در این بازه زمانی هستند می‌توانند با مراجعه به صفحه بازی Street Fighter V در فروشگاه استیم، نسخه بتای آزمایشی این بازی را دانلود کنند. کمپانی کپکام در این باره می‌گوید:

از آن‌جایی که این نسخه بتا فقط برای آزمایش کردن سرویس آنلاین بازی است، فقط حالت‌های بخش چند نفره بازی Street Fighter V در دسترس است. این نسخه بتا، از نسخه اصلی بازی جدا است ولی بازیکنان می‌توانند با پروفایل CFN خود آنلاین شده و سطح، رنگ و تمامی پیشرفت‌های خود را مشاهده کرده و به بازی کردن بپردازنند.

این کمپانی در ادامه افزود:

کاربرانی که برای اولین بار قصد انجام این بازی را دارند، پس از دانلود نسخه بتای آزمایشی بازی از فروشگاه استیم، می‌بایست یک پروفایل CFN برای خود ساخته و به بازی کردن بپردازند. در طول بازی تمامی پیشرفت‌های شما برای سنجش سیستم آنلاین جدید بازی ثبت می‌شود ولی وقتی این رویداد به پایان برسد، تمامی پیشرفت‌های شما پاک خواهد شد. همچنین برای شرکت دادن بازیکنان در نسخه‌ی آزمایشی بازی، تمامی شخصیت‌های عرضه شده برای Street Fighter V از جمله شخصیت کولین قابل بازی خواهند بود.

کمپانی کپکام در آخر اعلام کرد که پس از به اتمام رسیدن رویداد مربوطه و انجام تغییرات لازم و بهبود در سیستم آنلاین CFN، بروزرسانی مربوط به این تغییرات برای رایانه‌های شخصی و پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد.

از تغییراتی که شاهد آن‌ها خواهیم بود می‌توان به سیستم مجازات بازی اشاره کرد. در ماه دسامبر بود که به واسطه بروزرسانی عرضه شده برای بازی Street Fighter V آیکون‌هایی تعبیه شد که مختص بازیکنانی بود که در طول انجام مبارزات آنلاین، از بازی خارج می‌شدند. حال کمپانی کپکام اعلام کرده این این آیکون‌ها و نحوه عملکردشان (در کنار پروفایل کاربران متخلف آیکون‌هایی قرار داده می‌شد تا سایرین متوجه تخلف‌شان شوند) بهبود پیدا کرده و از این پس این اشخاص فقط با امثال خود می‌توانند به بازی کردن بپردازند. به عبارتی سیستم Matchmaking بازی جوری تعبیه خواهد شد که فرد متخلف فقط بتواند با سایر متخلف‌ها به بازی کردن بپردازد.

یکی دیگر از مشکلات بخش آنلاین این بازی، مدت زمان طولانی صفحه بارگذاری در مسابقات Ranked و Casual بود. حال از این پس مدت زمان صفحه بارگذاری در این دو بخش حالت چند نفره کوتاه‌تر از قبل خواهد شد.

در آخر کمپانی کپکام با یک بیانیه اعلام کرد:

ما می‌دانیم که کیفیت سرور و بخش چند نفره بازی مطابق میل طرفداران‌مان نبوده و بهینه نشده است. تغییر و بازنگری سیستم آنلاین CFN دلیلی است تا این مشکلات را کاملا برطرف کنیم و نتیجه این کار، تجربه بهتر بازیکنان در بخش چند نفره بازی Street Fighter V است. بروزرسانی و تغییر سرورهای CFN شروعی تازه‌ برای بازی کردن بخش آنلاین بازی Street Fighter V به حساب آمده و ما تمامی بازیکنان خود را تشویق می‌کنیم که در نسخه بتای آزمایشی بازی شرکت کرده و این تغییرات را مشاهده کنند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده