نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۵ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۱

تاریخ عرضه نسخه پلی استیشن ویتا بازی Salt and Sanctuary

استودیو SKA تاریخ عرضه نسخه پلی‌استیشن ویتا بازی Salt and Sanctuary را اعلام کرد.

بازی Salt and Sanctuary اثری دو بعدی است که از سری دارک سولز الهام گرفته و مانند این مجموعه درجه سختی نسبتا بالایی دارد. این ساخته استودیو SKA پیش از این برای پی‌سی و پلی‌استیشن 4 منتشر شده بود و البته سازندگان از آن زمان اعلام کرده بودند که بازی قرار است برای پلی‌استیشن ویتا هم منتشر شود. حال در جدیدترین اخبار بازی، سازندگان اعلام کرده‌اند که نسخه پلی‌استیشن ویتا Salt and Sanctuary در تاریخ ۲۸ مارس (۸ فروردین) در دسترس قرار می‌گیرد.

نسخه پلی‌استیشن ویتا این بازی از قابلیت کراس بای پشتیبانی می‌کند و در نتیجه افرادی که آن را روی پلی‌استیشن 4 خریداری کرده‌اند، به صورت رایگان نسخه ویتا را نیز دریافت خواهند کرد. همچنین وظیفه پورت بازی برای ویتا بر عهده استودیو Sickhead Games بوده است؛ Sickhead Games استودیویی است که پیش از این بازی Stardew Valley را برای کنسول‌ها و بازی TowerFall Ascension را هم برای ویتا پورت کرده است.

استودیو SKA ابتدا قصد داشت تا نسخه ویتا بازی Salt and Sanctuary را همزمان با نسخه پلی‌استیشن 4 منتشر کند که به دلیل مشکلاتی، نسخه کنسول دستی این بازی تاخیر خورد و حال ۸ فروردین شاهد انتشار آن خواهیم بود.

بازی Salt and Sanctuary در بررسی زومجی نمره بسیار خوب ۸.۵ را دریافت کرده است که خلاصه‌ای از بررسی بازی به شرح زیر است:

Salt and Sanctuary برخلاف حجم بالایی از بازی‌های دیگر کمپانی‌های بزرگ، سایه‌ای از پول‌هایی نیست که سرمایه‌گذاران دنیای بازی‌های رایانه‌ای با حساب و کتاب کم و زیاد شدن‌شان دست به خلق آن زده باشند. این ساخته‌ی جذاب، بدون شک تنها حاصل فعالیت صادقانه‌ی اشخاصی است که سرگرمی‌سازی را دوست دارند و می‌دانند چگونه می‌توان فقط با یک محیط دوبعدی، ساعاتی شگفت‌انگیز و مبارزاتی سخت و نیازمند فکر و دقت را تحویل مخاطبانی داد که پس از مدت‌ها دل‌شان فقط تفریح می‌خواهد. حال این وسط اگر بازی عیوبی مانند داستان‌پردازی ضعیف هم داشته باشد ایرادی ندارد، چرا که این اثر در گیم‌پلی و اغلب موارد دیگر آن‌قدر عالی است که لذت‌بخش بودن آن برای بازیکنان جدی‌تر امروز، اما و اگری ندارد.


منبع EuroGamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده