نویسنده: آرش رستمی
// جمعه, ۴ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۹

فیل اسپنسر: نرخ خریداری بازی ها در ایکس باکس وان عالی است

آن‌طور که رئیس بخش ایکس‌باکس می‌گوید، وضعیت فروش بازی‌ها روی کنسول نسل هشت مایکروسافت «عالی» است.

فیل اسپنسر، رئیس تیم ایکس‌باکس، معمولاً در اخبار کنسول‌های بازی حضور پررنگی دارد. این‌بار او در توییتر حاضر شده و به پرسش‌های طرفداران مایکروسافت، درباره‌ی نرخ «وابستگی به بازی‌ها» (Game Attach Rate) در ایکس‌باکس وان، پاسخ داده است.

اصولاً نرخ وابستگی (Attach Rate) نشان‌دهنده‌ی نسبت فروش یک محصول ثانویه یا جانبی به فروش یک کالای اصلی است. در این میان، نرخ وابستگی یا خریداری بازی‌ها به‌معنای تعداد میانگین بازی‌هایی است که برای یک پلتفرم گیمینگ خریداری می‌شوند و از تقسیم کردن تعداد کل بازی‌های به‌فروش‌رفته روی یک پلتفرم به تعداد کل دستگاه‌های فروخته‌شده‌ی آن کنسول، به دست می‌آید. اسپنسر درباره‌ی وضعیت این نرخ در کنسول مایکروسافت نوشت:

نرخ وابستگی به بازی‌ها در ایکس‌باکس وان عالی است. مشتریان ایکس‌باکس [دائماً] در حال خریداری بازی، محتوای دانلودی و … هستند و میزان مصرف بالا است.

او در توییتی دیگر این‌طور ادامه داد:

ابداً هیچ مشکلی از بابت نرخ وابستگی وجود ندارد.

اسپنسر سپس، ضمن تأکید کردن بر اینکه وجود بازی‌های فرست پارتی هم در آینده‌ی لاین‌آپ ایکس‌باکس و هم در آغاز عرضه‌ی پروژه‌ی اسکورپیو نقش پررنگی ایفا می‌کند، گفت که برای همکاری با سازنده‌های ترد پارتی ارزش قائل است؛ اما درک نمی‌کند که چرا گیمرها به اینکه قراردادهای بازاریابیِ بازی‌های ترد پارتی به سود کدام‌یک از تولیدکننده‌های کنسول بسته می‌شوند، اهمیت می‌دهند. او نوشت:

من ارزش همکاری با [استودیوهای] ترد پارتی را درک می‌کنم؛ اما حقیقت‌اش هیچ‌گاه متوجه نشده‌ام که چرا یک گیمر باید به این اهمیت بدهد که کدام [تولیدکننده] برای یک بازی ترد پارتی قرارداد بازاریابی بسته است.

رئیس ایکس‌باکس همچنین از اضافه شدن یکی از بازی‌های مورد انتظارش به سرویس Backward Compatibility ایکس‌باکس وان خبر داد و نوشت:

طی هفته‌های پیش رو، یکی از مورد انتظارترین [بازی‌های] من [به Backward Compatibility] خواهد آمد. [زمینه‌سازی اضافه شدن] چند [بازی] خوب هم در حال انجام است. ضمناً درباره‌ی بازی Call of Duty: Black Ops 2 صحبتی ندارم.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده