نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۱ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۲

سازنده Drawn to Death از مکانیزم‌های گیم پلی بازی می‌گوید

دیوید جف، سازنده بازی Drawn to Death، اخیرا در مصاحبه‌ای از مکانیزم‌های گیم‌پلی این بازی صحبت کرده است. 

Drawn to Death، بازی جدید دیوید جف است که یکی از بازی‌های رایگان پلی‌استیشن پلاس در ماه آینده میلادی محسوب می‌شود و قرار است در تاریخ ۴ آوریل (۱۵ فروردین) منتشر شود. اگر نام دیوید جف برای‌تان آشنا نیست، باید گفت که وی بازی‌های چون Twisted Metal را ساخته است و در ساخت بازی God of War نیز نقش داشته است. اگر بازی Twisted Metal را تجربه کرده باشید، به یاد دارید که در این بازی طنز خاصی وجود داشت که به نظر می‌رسد در بازی جدید دیوید جف نیز شاهد چنین ویژگی‌ای خواهیم بود. 

حال در جدیدترین اخبار بازی، دیوید جف مصاحبه‌ای با سایت گیم‌اسپات داشته و در مورد جنبه‌های مختلف بازی‌اش صحبت کرده است. وی ابتدا در مورد تفاوت‌های این بازی با دیگر بازی‌های چندنفره گفت:

به عنوان یک بازیساز شما همواره دوست دارید تا عمق زیادی به بازی‌تان بدهید و آن را گسترده‌تر کنید. در مورد بازی Drawn to Death نیز هدف ما همین بوده و سعی داشتیم تا این بازی را به اثری عمیق و متفاوت از دیگر بازی‌های چندنفره تبدیل کنیم. در صحبت‌هایی که پیش‌تر با برخی طرفداران داشتم، اعلام کردم که این بازی به نوعی ترکیبی از یک بازی شوتر و مبارزه‌ای است. شما با یک بازی چندنفره رقابتی روبرو خواهید بود که در آن برای رسیدن به موفقیت، باید حرکات مخصوص هریک از کاراکتر‌ها را یاد گرفته و نقاط ضعف و قوت آن‌ها را بشناسید. 

جف در ادامه صحبت‌هایش اعلام کرد که یکی از اهداف اصلی تیم سازنده بازی، این بوده که کاری کنند که پرداخت‌های درون برنامه‌ای تاثیری در گیم‌پلی بازی نداشته باشد و کاربران نتوانند با پرداخت پول بیشتر برنده بازی‌ها باشند. وی همچنین اعلام کرد که برتری یک بازیکن در قیاس با بازیکن دیگر در بازی Drawn to Death، صرفا توانایی وی برای شلیک سریع‌تر نخواهد بود و مساله‌ای که بیش‌ترین تاثیر را دارد، داشتن استراتژی مناسب برای نبرد است و گیمری که بتواند راه صحیح مبارزه کردن را پیدا کند، قطعا بازیکن بهتری خواهد بود:

ما همواره در ساخت بازی به یک نکته توجه داشتیم و آن هم این بود که بتوانیم تجربه‌ای عمیق از مبارزه کردن را خلق کنیم؛ تجربه‌ای که در آن صرفا سریع‌تر شلیک کردن کلید موفقیت نباشد. بلکه در بازی Drawn to Death افراد و گیمر‌هایی موفق خواهند بود که با فکرشان بازی می‌کنند و به خوبی شخصیتی را که انتخاب کرده‌اند شناخته و از نقاط قوت و ضعف آن آگاه هستند. 

هدف ما این بود که گیمر‌ها هر بار که بازی را تجربه می‌کنند، چیز جدیدی از مکانیزم‌های آن را یاد بگیرند و حتی اگر شکست خورده باشند، بتوانند در بازی بعدی از تجربه‌ای که کسب کرده‌اند استفاده کرده و این بار پیروز نبرد شوند. 

با اینکه بازی Drawn to Death یک بازی چندنفره و رقابتی است، ولی بنا به گفته جف داستانی در دل بازی نهفته است که وی دوست دارد گیمر‌ها در کنار اینکه از مبارزه‌های بازی لذت می‌برند، به کشف آن نیز علاقه نشان بدهند:

من داستانی در این بازی قرار داده‌ام که دوست دارم گیمر‌ها به کشف آن علاقه نشان بدهند. این بازی در مورد پسری است که شخصیت‌ها و محیط‌های آن را نقاشی کرده است و درست است که در بازی جنبه‌های طنز و جُک‌های مختلفی گنجانده شده است، ولی از طرفی هم موارد عمیق‌تری نیز در بازی وجود دارند. مواردی مثل پیش‌زمینه داستانی کاراکتر‌ها یا روابط آن‌ها با یکدیگر که من امیدوارم گیمر‌ها به کشف این موارد علاقه نشان بدهند. 

جف در پایان صحبت‌هایش هم اعلام کرد که بازی Drawn to Death در زمان عرضه ۶ کاراکتر، هفت نقشه، پنج حالت بازی و بیش از ۲۰ اسلحه مختلف خواهد داشت و همچنین تعداد بسیار زیادی پوشش و لباس و حرکات نمایشی نیز در بازی وجود دارد. Drawn to Death یک بازی انحصاری پلی‌استیشن 4 است. 


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده