نویسنده: کیان کاظمی
// سه شنبه, ۱ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۲

بازی Star Citizen دیگر با API گرافیکی دایرکت‌ ایکس ساخته نخواهد شد

از این پس بازی Star Citizen به صورت انحصاری با استفاده از API سطح پایین Vulkan ساخته خواهد شد.

امروز و در جدیدترین اخبار بازی مطلع شدیم که بازی Star Citizen از این پس به صورت انحصاری برای Vulkan ساخته خواهد شد و پشتیبانی بازی از دایرکت ایکس 11 به زودی متوقف و تمامی پروسه توسعه نسخه دایرکت ایکس 12 بازی نیز تعطیل خواهد شد.

استودیو Cloud Imperium Games از این تصمیم به عنوان پیشرفتی منطقی برای بازی یاد کرده چرا که این API از ویندوز 7، 8، 10 و همچنین لینکوس پشتیبانی می‌کند. به این ترتیب، می‌توان بهبودهای بازی برای Vulkan را در تمامی سیستم عامل‌ها پیاده سازی کرد. همچنین به لطف این تصمیم، کاربران ویندوز نیازی به ارتقا سیستم عامل خود به ویندوز 10 نخواهند داشت و همچنین پایه بالقوه کاربران بازی نیز به حداکثر خواهد رسید در حالیکه فرصت تجربه بازی در یک API گرافیکی مدرن برای تمامی بازیکنان فراهم خواهد شد.

در ادامه پیامی از علی براون، مهندس گرافیک ارشد استودیو Cloud Imperium Games را می‌خوانیم:

چند سال پیش از تصمیم خود برای پشتیبانی از دایرکت ایکس 12 گفتیم، اما از لحظه معرفی Vulkan که به ویژگی‌ها و مزیت‌های کارایی مشابه مجهز است، به نظر می‌رسد که Vulkan انتخاب منطقی‌تری برای رندر API است چرا که نیازی نیست کاربران خود را مجبور به استفاده از ویندوز 10 کنیم و همچین درها به سوی استفاده از یک API گرافیکی در ویندوز 7، 8، 10 و لینکوس گشوده خواهد شد.

در نتیجه قصد ما این است که فقط از Vulkan پشتیبانی کنیم و در در نهایت پشتیبانی از دایکرت ایکس 11 را متوقف کنیم، چرا که این تصمیم تاثیری روی هیچ یک از حامیان ما نخواهد داشت. استفاده از دایرکت ایکس 12 هم فقط در صورتی لحاظ خواهد شد که به ما مزیت خاص و قابل توجه‌ای نسبت به Vulkan بدهد. با این حال APIها آنچنان هم تفاوتی با یکدیگر ندارند، ۹۵ درصد کار روی این APIها به تغییر الگو خط گلوگاه رندر باز می‌گردد که برای هر دو API مشابه است.

بازی Star Citizen احتمالا در هنگام عرضه اولین بازی خواهد بود که به طور انحصاری از Vulkan استفاده می‌کند و امکان استفاده دیگر سازندگان از این API را برای سطح بالاتری از بهبود فراهم خواهد کرد.


منبع overclock3d
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده