راهنمای بازی Nioh: مرحله نهم تا یازدهم

راهنمای بازی Nioh: مرحله نهم تا یازدهم

چهار شنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۲

در این قسمت راهنمای مراحل نهم تا یازدهم بازی و نحوه کشتن باس‌های بازی Nioh را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

مرحله نهم The Demon of Mount Hiei

در این مرحله دو راه برای شما در نظر گرفته شده است. می‌توانید بازی را از طریق تونلی که در زیر پای شما است ادامه دهید یا مسیر اصلی را پیش بگیرید. در ابتدای بازی دو راه در مقابل‌تان قرار دارد. یکی از راه‌ها در سمت چپ است و دیگری در روبروی شما قرار دارد. مهم نیست از کدام راه می‌روید زیرا هر دو راه به یک نقطه ختم می‌شود. با این حال راه سمت چپ را بروید و کریستال زرد رنگ کوچکی را که مشاهده می‌کنید از بین ببرید. سپس در مقابل خود یک کریستال و یک Yokai زرد رنگ بزرگ را مشاهده می‌کنید. جنگیدن با این Yokai از نظر من بی‌فایده‌ است زیرا بواسطه قدرت کریستال، Heal می‌شود. از این‌رو سریعا کریستال را نابود کنید تا Yokai مورد نظر به صورت خودکار کشته شود. سپس مسیر را خوب بگردید تا یک نردبان به سمت تونل زیر پای خود بیابید. نکته‌ای که در این مرحله وجود دارد این است که از این نردبان‌ها در سرتاسر محیط موجود است و صرفا رفتن به سمت پایین به این معنا نیست که دیگر راهی به سمت بالا وجود ندارد. از طرفی مراقب کریستال‌های بزرگ باشید زیرا بر روی یک گودال قرار دارند و امکان دارد پس از نابودی آن‌ها به پایین بیوفتید.

Nioh

مراقب چاله‌ها باشید زیرا شما را بین Yokaiهای درنده می‌اندازد

پیشنهاد می‌شود ابتدا راه اصلی را ادامه داده و به باس فایت بازی برسید و سپس به عقب برگشته و تونل مورد نظر را نیز بگردید. در هر دو محیط آیتم‌های ارزشمندی قرار دارد و بواسطه روح اجساد، می‌توانید داستان و وقایع مرحله مورد نظر را بهتر درک کنید. فرض را بر این می‌گیریم که شما مسیر اصلی را ادامه خواهید داد. پس از کشتن Yokai زرد رنگ و برداشتن آیتم‌ها مسیر بازی را ادامه دهید تا به انتهای مسیر کنار Shrine برسید. سپس راه مقابل خود را ادامه دهید تا بهShrine  دوم برسید. با جلوتر رفتن در مسیر مورد نظر، دومین کریستال را مشاهده کرده و همانند کریستال اول عمل کنید. پس از گشت و گذار در اطراف و برداشتن تمامی آیتم‌ها مسیر خود را ادامه دهید تا به کریستال سوم برسید. قبل از نزدیک شدن به کریستال سوم، در سمت راست شما یک راه وجود دارد که شما را به سومین Shrine بازی می‌رساند. حتی اگر به کنار Shrine سوم نگاه کنید، می‌بینید که یک راه قرار دارد که شما را به تونل زیر زمین می‌رساند. می‌توانید قبل از ادامه دادن مسیر اصلی محیط زیر پای خود را حسابی بگردید زیرا فقط چندین متر تا باس فایت بازی فاصله دارید. پس از نابودی کریستال سوم، به یک محیط می‌رسید که در سمت چپ شما همان باس فایت فرعی مرحله سوم قرار دارد و در سمت راست شما یک حوضچه آب گرم است. می‌توانید این Yokai را بکشید و کریستال چهارم را هم بزنید ولی این Yokai کشتنش کمی متفاوت است و شما را حسابی به چالش می‌کشد. پس از کشتن تمامی Yokaiها و برداشتن آیتم‌ها درب بزرگ روبروی خود را باز کرده و به سراغ باس فایت بازی بروید.

Nioh

  • اسم باس فایت: White Tiger
  • نحوه کشتن: در مبارزه با باس فایت White Tiger فقط کافیست استایل مبارزه‌ای شما بر روی Low Stance قرار بگیرد و از پرش‌های ناگهانی وی فاصله بگیرید. تمامی کارهای دیگری که باید انجام بدهید همانند سایر باس فایت‌ها است. به موقع جا خالی دهید و به دور باس فایت چرخیده و به وی ضربه بزنید. در این میان مراقب ضربات لیزر مانند وی باشید زیرا خطرناک هستند.

مرحله دهم The Iga Escape

با شروع مرحله دهم، خود را در یک عمارت می‌بینید و اگر به نقشه بازی دقت کنید، شاهد یک کریستال سبز رنگ خواهید بود. در واقع کریستال‌ها همان آمریتا‌ها هستند که به Yokaiها و نینجاهای اطراف خود قدرت می‌دهند. نکته‌ای که قبل از شروع مرحله The Iga Escape باید در ذهن بسپارید، این است که این عمارت سرشار از تله‌های مختلف است که می‌تواند شما را حسابی غافل‌گیر کند. از طرفی در گوشه و کنار اتاق‌ها و محیط‌های این عمارت دیوارهای مخفی قرار دارند که برای تشخیص آن‌ها می‌توانید به پایین آن‌ها نگاه کنید که بر روی زمین، یک نیم دایره کشیده شده است و با نزدیک شدن به آن‌ها، می‌توانید دیوارها را تکان داده و به سمت دیگر اتاق یا راهرو بروید. در هر کجای بازی که راهی برای پیش روی نیافتید، محیط را بگردید تا این دیوارها را پیدا کنید زیرا ادامه‌ی مسیر را در اختیارتان قرار می‌دهند. با ورود به محیط اول عمارت، مراقب باشید زیرا سمت چپ شما یک تله وجود دارد. محیط را کامل برگردید و پس از اینکه تمامی نینجاها را کشتید، متوجه حضور هانزو در یکی از اتاق‌ها می‌شوید.

Nioh

 پس از صحبت کردن با هانزو، به سمت چپ وی (سمت راست خودتان) نگاه کنید تا اولین دیوار متحرک بازی را ببینید. به آن سمت دیوار بروید. مسیر را ادامه دهید تا به طبقه‌ی بالای همین محیط برسید. صندوق پشت دیوار را باز کرده و قبل از کشتن Yokai سبز رنگ، از نردبان دوم آن محیط پایین رفته و راه بین طبق اول و دوم را باز کنید. سپس Yokai طبقه بالا را بکشید. حواستان باشد که یک تله در طبقه بالا نیز قرار دارد و شما را بر روی تله طبقه پایین می‌اندازد. حال مسیر را ادامه دهید تا به بیرون رسیده و با امتداد پله‌ها یک راهرو را در سمت چپ خود می‌بینید. حواس‌تان جمع باشد در این قسمت یک نینجا و یک Yokai نینجا تشنه خون شما هستند. با وارد شدن به راهرو و اتاق‌های مقابل‌تان متوجه حضور یک کریستال می‌شوید. راه رسیدن به آن را پیدا کرده و نابودش کنید. سپس از طریق یک درب کشویی کوچک که می‌توانید آن را بشکنید، به خارج محیط بروید. قبل از ادامه مسیر درب کنار اولین Shrine بازی را باز کنید. حال به مسیر خود ادامه دهید و از سمت دیگر حیاط این عمارت بالا بروید. مراقب مسیر پل مانند روبروی خود باشید زیرا یک نینجا از روبرو به شما حمله خواهد کرد و در سمت چپ، یک نینجای دیگر با اسلحه‌ی خود به شما شلیک خواهد کرد.

یکی از بهترین طراحی مراحل، مربوط به مرحله The Iga Escape است

همچنین در زیر پای شما یک کریستال سبز رنگ قرار دارد که می‌توانید از همان بالا نحوه افتادن خود را بر روی این کریستال تنظیم کرده و با تک ضربه آن را نابود کرده و درب آن قسمت به سمت حیاط را باز کنید. سپس مسیر روی پل را ادامه دهید تا به دومین Shrine بازی برسید. حال دو راه در این مسیر قرار دارد. اولین راه شما را به یک درب بسته می‌رساند که آن را در ادامه باز خواهیم کرد. راه دیگر را ادامه دهید. با ادامه دادن مسیر مورد نظر، در زیر پای خود یک تله مشاهده می‌کنید. مراقب باشید که بر روی آن نیوفتید و Yokai مقابل خود را از بین ببرید. محیط بعد، محیط جالبی است زیرا اگر به دقت نگاه کنید، متوجه می‌شوید که بعضی از اشیاء در این محیط وارونه قرار دارند. مسیر روی چوب‌ها را ادامه دهید تا به یک درب بسته برسید و آن را باز کنید. به انتهای اتاق بروید، سپس متوجه یک خنده می‌شوید و پس از اینکه درب اتاق را دوباره باز می‌کنید، می‌بینید که محیط تغییر کرده است. مسیر را به سمت پایین ادامه دهید و پس از خارج شدن از آن قسمت، یک درب در مقابل می‌بینید و یک درب بسته چوبی در سمت راست که در واقع همان درب بسته کنار دومین Shrine بازی است. لول آپ کنید و تغییرات مورد نظر را انجام دهید زیرا محیط پیش روی شما را به باس فایت بازی می‌رساند. قبل از اینکه به آخرین کریستال سبز رنگ برسید و سپس درب باس فایت را باز کنید، چند محیط مخفی کوچک و آیتم‌های مختلف در این محیط نهفته است که ابتدا تمامی آن‌ها را برداشته و سپس به سراغ باس بازی بروید.

Giant Toad

  • اسم باس فایت: Giant Toad
  • نحوه کشتن: در یکی از تریلرها این باس فایت به نمایش گذاشته شد و بعضی از مخاطبان فکر کردند با یک باس فایت سخت طرف هستند. ولی Giant Toad یکی از آسان‌ترین باس‌های بازی است و می‌شود بدون اینکه یک ضربه بخورید، وی را بکشید. تنها نکته این است که مراقب بمب‌هایی که پرتاب می‌کند باشید و اگر این بمب‌ها به شما چسبید، گارد بگیرید تا بی‌تاثیر شود. استایل مبارزه‌ای خود را بر روی Mid Stance بگذارید زیرا با باس فایت سرعتی طرف نیستید. همچنین مواقعی که این قورباغه غول پیکر به هوا می‌پرد، سریع به عقب جا خالی دهید.

مرحله یازدهم Memories of Death-Lilies

با شروع این مرحله مسیر خود را به سمت پایین ادامه دهید تا به یک دو راهی برسید. راه سمت راست را ادامه دهید تا به یک پل شکسته برسید. حال یک دو راهی دیگر مقابل‌تان قرار دارد. یکی اینکه از پل به پایین پریده و مسیر را ادامه دهید یا اینکه به عقب گذشته و راه دیگر را امتحان کنید. قبل از برگشت به عقب (پریدن از پل شکسته به پایین پیشنهاد نمی‌شود) کمی از سراشیبی که آمده‌اید به بالا رفته و از سمت چپ بر روی سقف خانه‌ای که در آن محیط قرار دارد رفته و Yokai آن محیط را کشته و مسیر را رو به جلو ادامه دهید تا دومین Shrine بازی را مشاهده کنید. سپس به عقب برگشته و مسیر دیگر بازی را ادامه دهید و تمامی Yokaiهای مقابل‌تان را از میان بردارید و خوب محیط را بگردید زیرا آیتم‌های زیادی در این قسمت قرار دارند. با ادامه دادن مسیر بازی، به یک منبع حوض مانند آب می‌رسید که یک جویبار را تشکیل داده است. به هیچ عنوان وارد آب نشوید زیرا خواهید مرد مگراینکه آیتم‌های لبه‌ی محیط را بخواهید بردارید که قبل از آن به روی زمین نگاه کرده و مراقب قدم‌هایتان باشید. راه مقابل را ادامه دهید و Yokai بزرگی را که مشاهده می‌کنید کشته و سنگ را به سمت پایین پرتاب کنید تا Yokaiهای ژله‌ای مسیر کشته شوند. وقتی این مسیر را ادامه می‌دهید، به آن سوی پل شکسته خواهید رسید و می‌بینید که استفاده از این راه چقدر امن‌تر و راحت‌تر از روش اصلی بازی است.

Nioh

مراحل Nioh شاید از نظر مسافتی کم باشند ولی حسابی شما را به چالش می‌کشند

حال پس از کشتن Yokai چرخ شکل و آتشین، یک خانه را مشاهده می‌کنید که در داخل آن دو Yokai چتری شکل قرار دارند، آن‌ها را کشته و آیتم‌های آن محیط را بردارید. حال به قسمتی بروید که Yokai بمب انداز شما را هدف گرفته و بود و با شکستن درخت، یک پل ارتباطی بین دو سمت محیط و دومین Shrine بازی بوجود آورید. حال مسیر اصلی بازی را ادامه دهید تا به یک عبادت‌گاه برسید. درب اصلی این عبادت‌گاه که شما را به قسمت اصلی و باس فایت می‌رساند، بسته است. از این‌رو پس از کشتن دشمنان و باز کردن صندوق و برداشتن آیتم‌ها از درب عبادت‌گاه بیرون آمده و مسیر سمت چپ خود را ادامه دهید تا به سومین Shrine بازی برسید. این قسمت دو راه دارد که می‌بایست تمامی آن‌ها را رفته و آیتم‌های قرار داده شده را بردارید. یکی از این راه‌ها شما را به یک برج دیده‌بانی می‌رساند که بر روی جسدی که در این برج قرار داده شده است، می‌توانید کلید درب بسته عبادت‌گاه را برداشته و به سراغ باس فایت بازی بروید. البته قبل از رسیدن به درب اصلی باس فایت، باید در محوطه سه Yokai را بکشید.

Nioh

  • اسم باس فایت: Ogress
  • نحوه کشتن: یکی دیگر از باس فایت‌های بازی که ویدیو مربوط به مبارزه آن به عنوان یک تریلر قبل از عرضه بازی منتشر شد. باس فایت Ogress آن‌چنان سخت نیست فقط کافیست که به پشت وی جا خالی داده و ضربه بزنید. مهم نیست استایل مبارزه‌ای شما Mid یا Low Stance باشد. تنها نکته لازم این است که سعی کنید همیشه به وی نزدیک مانده و از Water Amulet استفاده کنید.
منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده