// پنجشنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۱

معرفی بازی موبایل The Battle of Polytopia

با بازی اندروید و آیفون The Battle of Polytopia به نبردی برای شکوه قلمروی پادشاهی خود بروید.

بازی‌های نوبتی همیشه نظر من را به سمت خود جلب می‌کنند. اینکه بدانید قدم‌ها را باید خوب بردارید و به تحلیل حرکات بعدی دشمنانتان بنشینید، حسی متفاوتی است که برای من بسیار جذاب بوده است. اخیرا بعد از تجربه‌ی بازی Duelyst به‌دنبال تجربه‌ای متفاوت از یک بازی نوبتی بودم که جستجوها در نهایت من را به صفحه‌ی گوگل پلی بازی اندروید و آیفون The Battle of Polytopia کشاند. در این بازی نوبتی باید با انتخاب نژادتان از سامورایی گرفته تا اعراب به نبردی برای شکوه قلمروی‌تان بروید. اینکه با شخصیت‌های کوچک و یک روستای کوچک مسیری را برای رسیدن به شکوهی تمام عیار آغاز کنید، طعم خوشی است که بازی The Battle of Polytopia را به واقع اعتیادآور می‌کند. اگر می‌خواهید گذر زمان را متوجه نشوید، نژادتان را انتخاب کنید و با ورود به یکی از دو حالت -بدون محدودیت یا با محدودیت ۳۰ حرکت- به نبرد بربرها یا قوم‌های دیگری بروید که شمشیرها را حداقل برای شما از رو بسته‌اند.

بازی The Battle of Polytopia Zoomg

با قوم‌های مختلف می‌توانید به نبرد دشمنان بروید

در مجموع The Battle of Polytopia نبردی با دشمنان متنوع است هرچند در این بازی رایگان می‌توانید تنها چهار نژاد را انتخاب کنید اما اگر به نژادها یا بهتر است بگویم قوم‌های دیگر علاقه داشتید، می‌توانید قوم موردنظر خود را با کمتر از یک دلار خریداری کنید. شکوه و عظمت هر قوم با دیگری متفاوت است اما این تفاوت تنها در ظاهر شخصیت‌ها بوده و از نظر عملکرد سربازان تمامی قوم‌ها با یکدیگر مشابه هستند. بازی ابتدا در نقشه‌ای کشف نشده آغاز می‌شود و باید با فرستادن سربازانتان به سرزمین‌های اطراف سعی کنید تا روستا‌ها را پیدا کرده و آنها را به استعمار خود در بیاورید. در این میان با گرفتن هر روستا و بزرگ شدن قلمروی سرزمین‌تان میزان مشخصی ستاره‌ی بیشتر را برای تحقیقات پیرامون دانش‌های مختلف بدست می‌یاورید. The Battle of Polytopia در حقیقت پیشرفت یک تمدن است که به مرور با کسب دانش لازم برای کشاورزی، ماهیگیری یا شکار بدست می‌آید. با تحقیق پیرامون هریک از موضوعات گفته شده، می‌توانید نیروهایی با توانایی‌های جدید مانند منجنیق یا اسب نیزه‌دار یا حتی سربازی با شمشیر را بدست بیاورید.

کشاورزی و شکار حیوانات نیز به افزایش جمعیت شهرها کمک می‌کند که با ارتقاء سطح شهر در کنار گسترش قلمرو می‌توانید نیروهای قدرتمندی را نیز بدست آورید. طراحی بازی بسیار شبیه به بازی Crossy Road است که در مجموع بازی را زیبا و رنگارنگ می‌کند. صداگذاری ساده و موسیقی مینیمال بازی در کنار الگوریتم سادگی طراحی The Battle of Polytopia، فراگیری ویژگی‌های این بازی را آسان می‌کند. شما همچنین می‌توانید بازی را روی چهار درجه‌ی سختی متفاوت آغاز کنید. انتخاب تعداد دشمنان نیز در دست شما است و هرچند در ابتدا حداکثر سه دشمن را می‌توانید به عنوان رقیب انتخاب کنید اما با آزادسازی نژاد‌های بیشتر سایر دشمنان نیز در آخر افزایش می‌یابند. شما همچنین می‌توانید با دوستانتان در یک دستگاه به صورت چندنفره نبرد کنید.

بازی The Battle of Polytopia Zoomg

نکته‌ی مهم در رابطه با بازی The Battle of Polytopia منحصر به فرد بودن هر رقابت است. به شکلی که بازی به صورت تصادفی جهان Polytopia را ساخته و شما از محل قرار گیری دشمنانتان خبر ندارید. این ویژگی کمک شایانی را برای ترغیب کشف هرچه بیشتر مناطق می‌کند. استودیوی مستقل Midjiwan در اولین تجربه‌ی بازی سازی خود توانسته محصولی به واقع جذاب را برای ساعت‌ها سرگرمی منتشر کند. البته هرچند سیستم لیدربورد در بازی تعبیه‌ شده اما متاسفانه هنوز بازیکنان قادر به رقابت آنلاین بایکدیگر در نقاط مختلف جهان نیستند. اگر از بازی‌های سرگرم‌کننده‌ی نوبتی خوشتان می‌آید حتما بازی موبایل The Battle of Polytopia را در لیست انتظار خود برای تجربه قرار دهید.

دانلود بازی The Battle of Polytopia


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده