کمپانی الکترونیک آرتز از درآمد سالیانه Ultimate Team و آینده آن می گوید
اولین بار در قالب بازی FIFA بود که کمپانی Electronic Arts ویژگی جدیدی به نام Ultimate Team را اضافه کرد. حال این کمپانی اعلام کرده است بخش مذکور که محبوبیت بسیاری زیادی در بین علاقهمندان به بازیهای ورزشی این شرکت از جمله سری Madden داشته و به پای ثابت آنها تبدیل شده، به درآمد سالیانه ۸۰۰ میلیون دلار رسیده است..
سال گذشته بلیک یورگنسن، مدیر ارشد مالی کمپانی الکترونیک آرتز در خلال کنفرانس مورگان استنلی (Morgan Stanley) اعلام کرد که درآمد بخش Ultimate Team به ۶۵۰ میلیون دلار در سال رسیده است و این بدان معناست که نیمی از درآمد کمپانی مذکور از فروش محتواهای اضافه در این سال متعلق به بخش Ultimate Team است.
حال بلیک یورگنسن که امسال نیز در کنفرانس مورگان استنلی حاضر بوده است علاوه بر اعلام رشد ۲۰ درصدی درآمد سالیانه بخش Ultimate Team نسبت به سال گذشته، از یافتن راهی برای اضافه کردن ویژگی مذکور و مدل اقتصادی مشابه به دیگر مجموعههای کمپانی الکترونیک آرتز با نام «فرصت واقعی» یاد کرده است. برطبق گفته او، کمپانی مذکور زمان بسیاری را به بحث در مورد ایجاد مکانیکی مشابه در بازیهای Battlefield، Battlefront و Star Wars اختصاص داده است.
بلیک یورگنسن در ادامه اعلام کرده است که این ویژگی «سریعا» به بازیهای دیگر اضافه نخواهد شد اما آثار کمپانی الکترونیک آرتز در سالهای آینده پذیرای آن خواهند بود. گسترش مکانیک Ultimate Team مطمئنا یکی از اهداف کمپانی الکترونیک آرتز بوده که دلیل آن «درآمد بالای» حاصل از فروش دیجیتالی است. بنا به گفته بلیک یورگنسن، این کمپانی انتظار دارد که در طی پنج سال آینده بیش از ۵۰ درصد از فروش بازیها به صورت دیجیتالی انجام شود. با اینحال به دلیل وجود بازارهایی که از پهنای باند پایین برخوردار بوده و دسترسی به اعتبار قابل استفاده در فروشگاههای مجازی دشوار است، پیشبینی دقیق کمی دشوار خواهد بود.