// دوشنبه, ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۱

معرفی بازی موبایل Journey of Haha

با معرفی بازی موبایل Journey of Haha همراه زومجی باشید تا به یک ماجراجویی با هاها در یافتن کلید اتاق‌های برجی مرموز برویم.

بازی Adventures of Lolo را به یاد دارید؟‌ موجود کوچولو اما باهوشی که با تکان دادن اشیاء سعی می‌کرد تا راه خروج را برای رسیدن به پرینسس هموار کند؟‌ ساخته‌ی استودیو HAL‌ آنقدر جذاب بود که بازی کردن نسخه‌‌های متفاوت Adventures of Lolo می‌توانست ساعت‌ها وقت بازیکنان را بگیرد. اکنون چرخ روزگار باری دیگر چرخیده و توسعه‌دهنده‌ای ناآشنا یک بازی موبایل را به نوعی کپی برابر اصل از بازی Adventures of Lolo ساخته و منتشر کرده است. بازی اندروید و آیفون Journey of Haha برخلاف سلف خود اینبار ماجرای هاها را دنبال می‌کند. هاها قصد دارد تا به بالاترین نقطه‌ی یک برج برسد و این شما هستید که باید او را در حل انواع و اقسام معماها یاری کنید. بگذارید همین اول بگویم که Journey of Haha یک بازی free-to-play نیست و برای خریداری این بازی باید ۱.۹۹ دلار پرداخت کنید. همین موضوع باعث شده تا بازی عاری از هرگونه تبلیغ‌های مزاحم درون برنامه‌ای باشد.

بازی موبایل Journey of Haha

 تنوع دشمنان حل معماها را برای رسیدن به کلید مشکل می کند

با ورود به هر اتاق باید سعی کنید تا با حل معما و استفاده از آیتم‌های مختلف کلید‌ها را برای باز کردن صندوق و در نهایت درب خروج اتاق جمع‌آوری کنید. البته هرچند ماموریت‌های اول به شدت آسان هستند اما به محض آمدن دشمنان جدید در مراحل بالاتر چالش‌های جدی‌تری را شاهد هستیم. علاوه بر قابلیت‌های هاها که با برداشتن آیتم‌های متنوع بدست می‌آید،‌ بازی شامل دشمنانی متفاوت با رفتارهایی متنوع است. به عنوان مثال، در حالی که «چشم‌ها» تنها به شما نگاه کرده و هیچ حرکتی نمی‌کنند، «قارچ‌ها» می‌توانند با رسیدن در مقابل‌تان به زمین فرو رفته و مانع ادامه‌ی فعالیت‌‌‌تان شوند. این موضوع دکمه‌ی Restart را به بهترین دوست‌تان در طول مراحل تبدیل می‌کند.

با برداشتن آیتم‌ها می‌توانید اعمالی مانند فریز کردن دشمنان، ساخت پل یا خرد کردن سنگ‌ها را انجام دهید. هر آیتم محدودیت‌هایی دارد و باید با در نظر گرفتن محدودیت‌ها حرکت بعدی را انتخاب کنید. از سوی دیگر معماها نیز به زیبایی طراحی شده‌اند و به خوبی می‌توانند ذهن‌ شما را به چالش بکشند. متاسفانه تنها نقطه ضعف بازی کنترل بد آن است. هرچند می‌توانید بین دو گزینه‌ی دی‌پد و جویستیک یکی را از قسمت تنظیمات انتخاب کنید باز هم کنترل هاها به هیچ عنوان آسان نبوده و با کوچک‌ترین اشتباهی مجبور به تکرار مرحله می‌شوید. محیط بازی نیز با الهام از بازی‌های قدیمی طراحی شده و در کنار پیکسلی بودن کیفیت بالایی دارد.

بازی موبایل Journey of Haha

تنوع مراحل همانطور که گفتم یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی ماجراجویی‌های هاها است. مین زمینی، مذاب، شن یا حتی آب هم می‌تواند مانعی برای پیشروی‌تان در بازی باشد. خوشبختانه بازی یک راهنمای کامل را برای ویژگی‌های گیم‌پلی، توضیح قدرت‌ها و هر یک از دشمنان ارائه می‌دهد که کمک خوبی برای تمام کردن مراحل است. در صورتی که به دنبال یک بازی پازل جمع‌ وجور و بدون شلوغ‌کاری هستید Journey of Haha با معماهای متنوعی که دارد می‌تواند به خوبی سرگرمتان کند. علی‌رغم مشکلات کنترل هنوز هم انواع و اقسام پازل‌ها در طول ۶۰ مرحله‌ی بازی ارزش تجربه را دارند.

دانلود بازی Journey of Haha


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده