نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۲

کلیف بیلزینسکی از مقایسه بازی LawBreakers با Overwatch می‌گوید

بازی LawBreakers کلیف بیلزینسکی با بازی‌هایی چون Overwatch مقایسه می‌شود و حال وی به این موضوع واکنش نشان داده است. 

بازی Overwatch کمپانی بلیزارد یکی از موفق‌ترین بازی‌های شوتر سال ۲۰۱۶ بود که گیمر‌ها معمولا آن را با بازی‌های دیگری چون Battleborn یا Paladins مقایسه می‌کنند. با این حال یک بازی دیگر هم وجود دارد که برخی گیمر‌ها اعتقاد دارند یک تقلید از اورواچ است و این بازی LawBreakers، ساخته جدید کلیف بیلزینسکی است. با این حال کلیف بیلزینسکی اخیرا مصاحبه‌ای داشته و در آن به این موضوع واکنش نشان داده است. 

وی در ابتدای صحبت‌هایش اعلام کرد که یکی از ویژگی‌های انسان‌ها، این است که دوست دارند موارد مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده یا سعی کنند آن‌ها را شبیه به هم نشان دهند. برای مثال اگر دوست یک نفر توسط یک خرس خورده شده باشد، طبیعی است که آن فرد پس از آن تصور کند که همه خرس‌ها قصد دارند به وی حمله کنند! پس طبیعی است که گیمر‌ها هم بخواهند بازی‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و سعی کنند آن‌ها را شبیه به هم نشان دهند. 

وی همچنین در مصاحبه خود به یک مثال هم اشاره کرد و گفت که یک بار گیمری در صفحه اینستاگرام وی پیام داده و گفته بود که شخصیت‌های Maverick و Tosska بازی LawBreakers چون مینی‌گان دارند، یک نمونه تقلیدی از شخصیت D.VA بازی اورواچ هستند. با این حال بیلزینسکی در صحبت‌های خود اعلام کرد که این شخصیت‌ها هریک خصوصیات خاص خود را دارند و شباهت زیادی بین آن‌ها و شخصیت D.VA که دختری در زره صورتی رنگ است، وجود ندارد. 

بیلزینسکی در بخش دیگری از مصاحبه خود اعلام کرد که از موفقیت بازی Overwatch، بسیار خوشحال است. چرا که این موضوع نشان می‌دهد که دیگر بازی‌های این سبک هم شانس زیادی برای موفقت دارند و گیمر‌ها استقبال خوبی از آن‌ها می‌کنند. وی بازی اورواچ را با نوشابه کوکاکولا مقایسه کرد و گفت که LawBreakers هم می‌تواند مانند پپسی باشد:

به نظر من قرار نیست یک بازی باعث نابودی بازی دیگر شود. چرا که بازی‌ها هیچوقت نابود نمی‌شوند. برای مثال از همان روز‌های اولی که بازی هیلو عرضه شده است، خیلی از بازی‌ها منتشر شده‌اند که طرفداران اعتقاد داشتند این بازی‌ها قرار است جای Halo را بگیرند. ولی خب امروز می‌بینیم که هیلو کماکان محبوب است و اتفاقی برایش رخ نداده است. یا در مثال دیگر، من شخصا هم از تجربه بازی Battlefield لذت می‌برم و از هم از تجربه بازی Call of Duty. یا در زمان گذشته همزمان بازی‌های Street Fighter و Tekken را بازی کرده و لذت می‌بردم. در کل همواره در هر سبک ممکن است دو یا چند بازی خوب وجود داشته باشند که لزوما قرار نیست یکی از آن‌ها باعث نابودی دیگری شود. 

بیلزینسکی در پایان صحبت‌های خود هم اعلام کرد که طرفداران زمانی می‌توانند بازی LawBreakers را بهتر بشناسند که آن را تجربه کرده باشند. وی نسخه بتا محدود بازی را که چندی پیش جریان داشت مثال زد و گفت که اگر گیمر‌ها این نسخه را تجربه کرده باشند، متوجه شده‌اند که این بتا چقدر در مقایسه با نسخه آلفا که پیش‌تر منتشر شده بود، بهبود داشته است. 

بازی LawBreakers ابتدا به عنوان یک بازی رایگان معرفی شد ولی بعد‌ها سازندگان تصمیم گرفتند تا آن را به عنوان یک بازی پولی منتشر کنند. این بازی فعلا فقط برای عرضه روی پی‌سی برنامه‌ریزی شده است و البته بیلزینسکی اعلام کرده که در صورت پیدا کردن یک استودیو که بتواند آن را برای کنسول‌ها پورت کند، احتمال عرضه بازی برای پلتفرم‌های دیگر هم وجود دارد. 


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده