نویسنده: نادر امرایی
// یکشنبه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۱

فروش فوق العاده Ghost Recon Wildlands در ژاپن

بنا به گزارش موسسه Media Create، بازی Ghost Recon Wildlands در ژاپن عملکرد فوق‌العاده‌ای از حیث فروش داشته است.

روز چهارشنبه، موسسه مدیا کریت، جدول ۲۰ بازی پرفروش در ژاپن را منتشر کرد و در آن جدول یک اتفاق غیرمنتظره رخ داده بود. این اتفاق، فروش فوق‌العاده بازی Ghost Recon Wildlands، محصول جدید یوبی سافت در این کشور شرقی بود. این بازی موفق شد در بخش پرفروش‌ترین بازی‌های پلی‌استیشن 4، مکان اول را به خود اختصاص دهد و در درقابت با بازی Kingdom Hearts برنده از میدان خارج شود. در جدیدترین اخبار بازی، امروز مدیا کریت، تحلیل جامع خود را از فروش بازی‌ها در ژاپن در هفته گذشته منتشر کرد و آمار دقیقی از فروش این بازی در ژاپن ارائه کرد.

بر اساس آمار منتشر شوده توسط Media Create به نظر می‌رسد ژاپنی‌ها از محصول جدید یوبیسافت به شدت استقبال کرده‌اند. پس از برگزاری بتای این بازی، پیش‌خرید این بازی در ژاپن با افزایش چشمگیری مواجه شد و باعث شد که ۸۹ هزار و ۷۹۱ نسخه فیزیکی از این بازی به فروش برسد. این رقم ۹۱.۵۲ درصد کل تعداد نسخه فیزیکی وایلدلندز است که توسط یوبی‌سافت به بازار ژاپن وارد شده است. با یک حساب ساده، می‌توان متوجه شد که تقریبا تمام نسخه‌های این بازی در ژاپن به فروش رسیده است. علاوه بر این، در بحث نسخه‌های دیجیتالی نیز این بازی در ژاپن فوق‌العاده عمل کرده است و توانسته جایگاه اول را در بازی‌های دانلودی در ژاپن در فروشگاه پلی‌استیشن به خود اختصاص دهد.

اما دلیل موفقیت چشمگیر این بازی چیست؟ بر خلاف دیگر ناشران غربی، یوبی‌سافت پتانسیل بازار ژاپن را درک کرده است و چند سالی است که به صورت جدی، بودجه‌ نسبتا زیادی را به بازاریابی در ژاپن اختصاص می‌دهد و همین دلیل باعث شده است که ژاپنی‌ها به بازی‌های این شرکت فرانسوی علاقه بیشتری نشان بدهند. یکی دیگر از مواردی که باعث موفقیت بازی‌های این شرکت در کشور ژاپن شده است، این است که آنها خود به صورت مستقیم وظیفه انتشار بازی را در ژاپن بر عهده گرفته‌اند و آن را به شرکت‌های داخلی واگذار نکرده‌اند. تبلیغات در مجله‌ها، بیلبوردهای تبلیغاتی و مقاله‌های مختلف در مجلات گوناگون در ژاپن، همه و همه دست به دست هم داده‌اند که بازی‌های یوبیسافت در ژاپن مورد استقبال قرار بگیرند.

Wildlands در تاریخ ۱۷ اسفند برای رایانه‌های شخصی، ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 منتشر شد و توانست در بررسی زومجی، نمره خوب ۷.۵ را دریافت کند.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده