نویسنده: کیان کاظمی
// یکشنبه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۲

قابلیت تبدیل گفتار به نوشتار به ایکس باکس وان افزوده شد

امروز قابلیت تبدیل گفتار به نوشتار به یکی از بازی‌های ویندوز 10 و ایکس باکس وان افزوده شد.

امروز در جدیدترین اخبار بازی، مطلع شدیم که یک ویژگی آزمایشی جدید به یکی از بازی‌های ویندوز 10 و ایکس باکس وان افزوده شده است. قابلیت Game Chat Transcription نام این ویژگی جدید است که امروز به بازی Halo Wars 2 افزوده شده است. همانطور که از نام این قابلیت پیداست، این قابلیت، تبدیل گفتار به نوشتار بوده که از قابلیت تبدیل نوشتار به گفتار هم پشتیبانی می‌کند. کمپانی مایکروسافت در پست جدید بلاگ خود گفته است که این قابلیت «روشی برای برقراری ارتباط است که تجربه بازی قابل دسترس و فراگیری را برای همه فراهم می‌کند.»

با استفاده از قابلیت مذکور، می‌توانید صوت ارتباطات داخل گفتگوهای بازی را به متن تبدیل کنید و این متن به صورت زنده در تصویر به نمایش در می‌آید. همچنین می‌توانید نوشته‌هایتان را به صورت صوتی به گوش دیگر بازیکنان داخل مسابقه برسانید.

قابلیت Game Chat Transcription در حال حاضر فقط برای بازی Halo Wars 2 در دسترس است، با این حال مایکروسافت گفته است که قصد دارد این قابلیت‌ها را به بازی‌های بیشتری اضافه کند.

در صورتی که بازی را در ایکس‌باکس لایو و در حالت گفتگوی صوتی فعال بازی کنید، حتما در جریان هستید که برخی از افراد داخل بازی بسیار بی مزه و اعصاب خوردکن هستند. هنوز مشخص نیست که صوت برخی صحبت‌های بازیکنان از طریق قابلیت تبدیل متن به گفتار مایکروسافت چگونه خواهد بود. مایکروسافت گفته است که برای این قابلیت چندین صدای مختلف در نظر گرفته است.

در ادامه روش فعال‌سازی قابلیت Game Chat Transcription را طبق گفته مایکروسافت مرور خواهیم کرد:

  • به بخش Settings > All settings > Ease of Access > Game Chat Transcription بروید.
  • برای رونویسی کردن صدای دیگر بازیکنان به صورت متن، گزینه Speech-to-tex را انتخاب کنید.
  • برای اینکه صوت گفتگوی متنی شما برای دیگر بازیکنان گفته شود، گزینه Text-to-speech را انتخاب کنید.
  • برای انتخاب صدایی که دیگر بازیکنان از سوی شما خواهند شنید، یکی از گزینه‌های موجود در منو Text-to-speech را انتخاب کنید.

در دیگر اخبار پیرامون بازی، به تازگی دمو رایگان بازی Halo Wars 2 برای رایانه‌های شخصی منتشر شد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده