// چهار شنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۱

خالق Gears Of War از چهارمین بازی این مجموعه می گوید

کلیف بلزینسکی، خالق مجموعه بازی‌های Gears Of War از چهارمین بازی این سری یعنی بازی Gears Of War 4 گفته است.

بازی Gears Of War 4 در کنار موفقیت‌ها و دستاورد‌هایش در دو مورد اولین است. این بازی اولین نسخه مجموعه چرخ‌دنده‌های جنگ است که توسط یکی از استودیو‌های داخلی مایکروسافت یعنی استودیو کوالیشن ساخته شده است. همچنین برخلاف نسخه‌های قبل، در این بازی کلیف بلزینسکی، خالق سری Gears Of War در مراحل ساخت آن حضور نداشته است. حال بر‌طبق جدید‌ترین اخبار بازی، کلیف بلزینسکی به صحبت در مورد بازی Gears Of War 4 پرداخته است.

کلیف بلزینسکی ضمن ارجاع به فیلم سینمایی Star Wars: The Force Awakens که هفتمین اپیزود مجموعه جنگ ستارگان لقب گرفته، در رابطه با بازی Gears Of War 4 چنین گفته است:

او (راد فرگوسن، رئیس استودیو کوالیشن) دقیقا همان چیزی را ارائه داد که مخاطبین خواهان آن بودند. همانند کاری که جی جی آبرامز با اپیزود هفتم انجام داد. پنج بار اپیزود هفتم را تماشا کردم و همچنان در برخی سکانس‌ها اشک در چشمانم جمع شده و در برخی دیگر هیجان‌زده می‌شوم. اما وقتی که فارغ از احساسات و علایق شخصی به فیلم نگاه می‌کنم به این نتیجه می‌رسم که «سازندگان ریسک زیادی نکردند». به همین دلیل امیدوارم در آینده بیشتر ریسک کنند.

کمپانی مایکروسافت تا‌کنون نسخه جدیدی از مجموعه چرخ‌دنده‌های جنگ را معرفی نکرده است، با این‌حال فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس‌باکس اعلام کرده که این احتمال وجود دارد بازی‌هایی از مجموعه Gears of War در سبک‌های دیگری به جز تیر‌اندازی نیز ساخته شود. وی در این‌باره گفته است:

زمانی که اعضای تیم سازنده را تعیین کردیم و به صحبت در مورد آینده سری Gears of War پرداختیم، به این نتیجه رسیدم که راه‌های مختلفی برای روایت داستان این سری وجود دارد. به اعتقاد من Gears of War یک IP بزرگ است و این پتانسیل را دارد که در قالب فرم‌های نوشتاری از جمله کتاب‌ها - پیشتر نمونه این فرم را مشاهده کرده‌ایم - و ژانر‌های مختلف بازی عرضه شود.

کلیف بلزینسکی

جدید‌ترین پروژه کلیف بلزینسکی، بازی LawBreakers در سبک تیر‌اندازی است که از هفته جاری بتای محدود آن بر روی پلتفرم رایانه‌های شخصی آغاز شده است. وی در پاسخ به احتمال ارائه این بازی بر روی کنسول‌ها اعلام کرده است که استودیو باس کی، به عنوان سازنده بازی مذکور «در حال مذاکره» است. در این مورد کلیف بلزینسکی می‌گوید:

به هیچ چیز بیشتر از رخ دادن این اتفاق علاقه‌مند نیستم، اما حوزه بازی‌های ویدیویی یک تجارت است. امکان تحقق آن در آینده وجود دارد.

کلیف بلزینسکی در مصاحبه با وب‌سایت گیم‌اسپات در خلال فستیوال PAX East که مدتی پیش در شهر بوستون برگزار شد، درباره مجموعه بازی‌هایی که در خلق آن‌ها شرکت داشته چنین گفته است:

ایستادن در غرفه فوق‌العاده نکسون (Nexon) قدری برایم مضحک و خنده‌دار بود زیرا در سمت راستم غرفه مربوط به نسخه ریمستر Bulletstorm و در سمت چپ، محل در نظر گرفته شده برای عکس گرفتن با تم Gears of War 4 قرار داشتند. با خود فکر می‌کردم «این وضعیت خیلی عجیب و غریب است». با این‌حال حس خوبی داشتم. خلق IP جدید را بسیار دوست دارم.

زمانی که به تمام آن نظرات تند و زننده‌ای که در تمام طول دوران کاری‌ام خوانده‌ام، فکر میکنم و آن‌ها را به یاد می‌‌آورم، جمله «دفعه بعدی که در یک نمایشگاه حاضر بودی و سه تا از IP‌های نمایشگاه توسط خودت خلق شده بودند، خبرم کن» را به زبان می‌آورم.

در پایان کلیف بلزینسکی می‌گوید که «کار او هنوز به پایان نرسیده است» و از این گفته وی می‌توان چنین برداشت کرد که LawBreakers آخرین مجموعه‌ای که نام کلیف بلزینسکی را به عنوان خالق یدک می‌کشد، نخواهد بود.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده