// یکشنبه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۱

معرفی بازی ایرانی لوتی ها

با بازی‌ اندروید لوتی‌ها به نبردی بی‌‌پایان با نالوتی‌ها بروید تا در کنار مبارزه با باس‌ها، آیتم‌ها و قدرت‌های ویژه‌‌ای را آزاد کنید.

بازی‌های ساید اسکرولینگ قدیمی را بیاد دارید؟‌ وقتی که یکی از قهرمان‌های داستان را برمی‌داشتید و در میکرو یا سگای خود به دل صدها دشمن می‌زدید؟‌ هرچند روزهای شیرین گذشته و توقع کم‌ از بازی‌های ویدیویی را پشت سر گذاشته‌ایم اما هنوز خاطره‌ی بازی‌هایی مانند بازی Golden Axe در گوشه‌ی ذهنمان حک شده است. البته هنوز هم بازی‌های ساید اسکرولینگ با کیفیتی را در گوشه و کنار شاهد هستیم و اخیرا استودیوهای ایرانی نیز قدم در راه تولید بازی‌هایی با این سبک گذاشته‌اند. یکی از این استودیو‌ها ردکپ گیمز (Red Cap Games) است که اخیرا بازی اندروید لوتی‌ها را منتشر کرده است.

بازی لوتی ها زومجی

لباس‌ و سلاح‌های متنوعی برای خریداری در دسترس است

در این بازی باید با انتخاب نام خود و خریداری آیتم‌های مناسب به نبرد نالوتی‌ها بروید تا در نهایت با کسب امتیاز بالاتر، سکه و ستاره‌ی بیشتری را برای رسیدن به مرحله‌ی بعد کسب کنید. البته هرچند محیط‌‌های بازی همواره یکسان هستند و از ویژگی‌های بصری سنتی مانند نان سنگک در پس زمینه مراحل استفاده شده با این حال، توسعه‌دهنده سعی کرده تا با ارائه‌ی فیلتر‌های تصویری در قالب خرید‌های درون برنامه‌ای، تنوع خاصی را به محیط مراحل بدهد. از جمله‌ ویژگی‌هایی که در ساخته‌ی ردکپ گیمز نظر من را جلب کرد، تنوع دشمنان و تغییر در سلاح‌ها و ظاهر آنها با عبور از مراحل است که با اینکه در عملکردشان تغییری ایجاد نمی‌شود اما، از نظر ظاهری تنوع بصری لازم را به مراحل می‌دهند. شما نیز می‌توانید با خریداری لباس و سلاح با ظاهر و قدرتی متفاوت به نبرد دشمنان بروید. لوتی‌ها همچنین سه باس را شامل می‌شود، هر یک از باس‌ها شیوه‌ی حمله‌ی خاص خود را دارند و به ویژه در مراحل بالاتر رد شد از سد آنها کاری بس مشکل است.

البته هرچند هدف از این مقاله تنها نوشتن یک معرفی کوتاه است اما نمی‌توانم از انتخاب باس‌های آخر مراحل عبور کنم. تجربه‌ی این بازی را به هیچ عنوان به افراد کم سن و سال پیشنهاد نمی‌کنم زیرا باس‌‌های آخر مراحل و حمله با چاقو و قمه به آنها چهره‌ی خوشایندی ندارد. مخصوصا شخصیت ناظم و حشمت غضب، باس جدید بازی هرچند برای افزایش شوخ‌‌طبعی به بازی اضافه شده‌اند اما از بعد فرهنگی به هیچ عنوان مناسب این بازی نیستند. در حالی که در طول مراحل به نبرد لوتی‌های چاقو کش می‌روید اینکه در نهایت با ناظم مدرسه یا پیرزنی عصبانی روبرو شوید و با چاقو به آنها ضربه بزنید، بی‌ربط به نظر می‌رسد.

بازی لوتی ها زومجی

با این حال، بروزرسانی جدید تنوع بیشتری را به بازی داده و به ویژه بعد از بروزرسانی از تجربه‌ی این بازی لذت بیشتری بردم. با اضافه شدن بقچه‌ی مامان بزرگ روزانه می‌توانید آیتم‌های خاصی را به مدت محدود دریافت کنید. آیتم‌های بقچه مامان بزرگ به واقع متنوع و بعضا بسیار قدرتمند هستند تا جایی که با استفاده از آنها به راحتی قادر به کشتن دشمنان هستید. در طول مراحل نیز اگر بدون زره به نبرد دشمنان بروید آیتم‌های خاصی را به صورت تصادفی دریافت خواهید کرد. کشتن با یک ضربه، کند کردن زمان یا افزایش دوبرابری امتیاز بخشی از آیتم‌های میان مراحل هستند. اگر به رقابت علاقه دارید با دریافت امتیاز می‌توانید جایگاه بهتری را در لیدربورد بدست بیاورید.

لوتی‌ها ریزه‌کاری‌های خاصی دارد؛ صداگذاری شخصیت‌ها طبیعی به نظر می‌رسد و از شنیدن آنها لذت می‌برید. کافی است تا کمی دست خود را از روی نمایشگر بردارید و لوتی شروع به زمزمه‌ی آهنگ‌های آشنای ایرانی و خارجی مانند آهنگ Game of Thrones به سبک خودش کند. از سوی دیگر قدرتی‌هایی نیز در بازی ارائه شده‌اند که با خرید آنها می‌توانید دشمنان را با حرکاتی خاص مثل رقص باباکرم از سر راه بردارید. شاید بزرگترین نقطه ضعف بازی لوتی‌ها لزوم خرید‌های درون برنامه‌ای بعضا گران باشد. هرچند در بروزرسانی جدید بیشتر سکه دریافت می‌کنید، باز هم ارائه‌ی سکه‌ها به نظر نمی‌رسد قانونی خاص داشته باشد و در حالی که به عنوان مثال، در مرحله‌ی ۲۰ تنها ۱۰ سکه می‌گیرید با انجام مرحله‌ی ۱۱ به ناگاه ۳۰۰ سکه را دریافت می‌کنید.

بازی لوتی ها زومجی

اگر از لوتی‌ و لوتی‌گری خسته نشده‌اید بازی ایرانی لوتی‌ها ارزش تجربه را دارد. در صورتی که به‌دنبال تمام کردن راحت‌تر مراحل هستید خرید‌های درون برنامه‌ای کمک شایانی را خواهد کرد. البته هنوز هم لوتی‌ها نیازمند تنوع بیشتر در ظاهر مراحل و افزایش کمبو‌ها برای مبارزات است که امیدواریم در آینده شاهد بهبود مکانیک مبارزه در بازی باشیم.

دانلود بازی

دانلود کافه بازار Cafe Bazzar


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده