نویسنده: آرش رستمی
// سه شنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۳۲

حالت جدید بازی Rocket League با نام Dropshot رونمایی شد

سازندگان Rocket League حالت جدید و رایگان Dropshot را برای آن معرفی کردند که اوایل بهار به بازی اضافه می‌شود.

استودیو سایانیکس (Psyonix)، سازنده‌ی بازی Rocket League، تا امروز به‌شکلی مثال‌زدنی از ساخته‌اش پشتیبانی کرده؛ به‌طوری که اگر چند ماهی بگذرد و در اخبار بازی از انتشار محتویات تازه برای این بازی فوتبال-اتومبیل‌رانی چیزی نشنویم، حس می‌کنیم که یک جای کار ایراد دارد. این بار سایانیکس حالت جدیدی از بازی را به طرفداران راکت لیگ معرفی کرده است؛ حالتی به نام Dropshot یا «دراپ‌شات» که قرار است به‌زودی و آن‌هم به‌طور رایگان در دسترس بازیکنان قرار گیرد.

دراپ‌شات، برخلاف دو حالت فوتبالی و بسکتبالی راکت لیگ، مستقیماً ورزش خاصی را در بازی پیاده‌سازی نکرده است. البته به‌گفته‌ی سازندگان، در ساخت محتوای جدید از ورزش والیبال الهام گرفته شده؛ اما نهایتاً، در پی تلاش گروه برای دستیابی به محتوایی که برای هر بازیکنی با هر سطحی از مهارت دست‌یافتنی باشد و همچنین حفظ کردن قوانین فیزیک بازی، با طرحی متفاوت و کاملاً جدید روبه‌رو هستیم. تریلر معرفی Dropshot را می‌توانید در ادامه تماشا کنید.

| |

مسابقات دراپ‌شات در زمینی شش-ضلعی برگزار می‌شود که به دو نیمه‌ی برابر تقسیم شده و شبکه‌ای از شش-ضلعی‌های نسبتاً کوچک روی آن قرار گرفته است. در اینجا دروازه یا حلقه‌ای برای امتیاز گرفتن وجود ندارد؛ در عوض، بازیکنان هر تیم باید سعی کنند تا با پرتاب کردن توپ به زمین حریف، کاشی‌ها یا خانه‌های شش-ضلعی آن را در هم بشکنند. در این میان، توپ با هربار برخورد کردن با اتومبیل‌ها، «شارژ» می‌شود؛ به‌طوری که مقدار شارژ آن با شدت ضربه متناسب خواهد بود. در نهایت، زمانی که توپ به زمین برخورد کند، هرچه شارژ بیشتری داشته باشد به تعداد بیشتری از خانه‌ها آسیب می‌زند.

البته قضیه به این سادگی هم نیست. هربار که توپ با اتومبیلی برخورد کند به رنگ تیم مربوطه درمی‌آید و مهم این است که توپ تنها به خانه‌های ناهمرنگ‌اش آسیب می‌زند؛ بنابراین اگر فرضاً بازیکن تیم آبی گوی را به زمین نارنجی‌ها پرتاب کند، توپ به محض برخورد با زمین به کاشی‌ها صدمه خواهد زد؛ اما اگر اتومبیل تیم مقابل پیش از برخورد توپ با سطح خانه‌ها به آن ضربه بزند، دیگر آسیبی در کار نخواهد بود.

برای شکستن کاشی‌ها (و در نهایت، امتیاز گرفتن) بازیکن باید ابتدا آن‌ها را تضعیف کند، سپس با ضربه‌ای دیگر خردشان کند و در پایان، توپ را درون حفره‌ی ایجاد شده بیندازد. البته درحالی‌که گوی می‌تواند درون این فضاهای خالی بیفتد، مشکلی برای اتومبیل‌ها پیش نمی‌آید و آن‌ها به‌سادگی از روی این حفره‌ها عبور می‌کنند.

حالت Dropshot بازی Rocket League

زمانی که یکی از دو تیم به امتیاز برسد، زمینی که امتیاز در آن گرفته شده کاملاً بازیابی می‌شود و تمام کاشی‌های آسیب‌خورده و شکسته‌ی آن به وضعیت سالم برمی‌گردند. در آن‌سو، زمین تیم امتیاز گیرنده به همان وضعیت پیشین باقی می‌ماند و به این شکل، گروهی که عقب افتاده فرصتی برای جبران پیدا می‌کند. البته اگر رقابت به زمان اضافه بکشد، ترمیم زمین‌ها دیگر اتفاق نخواهد افتاد.

در دراپ‌شات، برخلاف حالت فوتبالی راکت لیگ، آیتم‌های شارژ راکت (Boost) در زمین وجود ندارند؛ اما نمودار Boost بازیکن‌ها با‌ گذشت زمان به‌طور خودکار پر می‌شود. قاعدتاً این تغییر، بهره‌گیری از حرکات هوایی و ضربه‌های هوایی-زمینی را برای بازیکن‌ها آسانتر می‌سازد و از آنجا که برای آسیب دیدن کاشی‌ها توپ باید با شدت کافی به آن‌ها برخورد کند، انتظار می‌رود که در اینجا مهارت داشتن در این تکنیک‌ها از ارزش بالایی برخوردار باشد. دراپ‌شات همچنین تاکتیک‌های دفاعی متفاوتی را طلب می‌کند؛ چرا که در آن عملاً دروازه یا خانه‌ی ثابتی جهت دفاع کردن وجود ندارد.

حالت Dropshot قرار است در روز ۲۲ مارس (دوم فروردین ۹۶) به بخش آنلاین Rocket League اضافه شود. همراه این حالت، ۶ عدد تروفی-اچیومنت (منحصر به دراپ‌شات)، یک دستگاه اتومبیل جدید به نام Endo، آیتم‌های تزئینی فصلی و کلیدی به نام Esports Live Now (برای تماشا کردن لایواستریم‌های راکت لیگ) هم در قالب یک بروزرسانی رایگان به بازی راه خواهند یافت. عرضه شدن این آپدیت به‌معنای پایان یافتن فصل سوم رقابت‌های راکت لیگ (Competitive Season 3) و آغاز فصل چهارم رقابت‌ها است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده