// سه شنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۲

شایعه: منبع تغذیه داخلی و توانایی ضبط ویدیو در رزولوشن 4K پروژه اسکورپیو

اخیرا اعلام شده که کنسول اسکورپیو در کنار منبع تغذیه داخلی، توانایی ضبط کلیپ‌ از بازی‌‌ها با کیفیت 4K و  نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را دارد.

از زمانی که پروژه اسکورپیو در رویداد E3 2016 به عنوان قدرتمند‌ترین کنسول تاریخ توسط کمپانی مایکروسافت معرفی شد، تاکنون اطلاعات چندانی از این پلتفرم میان نسلی منتشر نشده است. تنها مواردی که از این کنسول می‌دانیم به همان شایعات فراوانی ختم می‌شود که همچنان در حال انتشار هستند. حال در جدید‌ترین آن‌ها وبسایت معتبر ویندوز سنترال (Windows Central) از برخی جزئیات این کنسول رونمایی کرده که تا حدی ما را بیشتر با این پلتفرم آشنا می‌کند.

طبق اعلام این وبسایت پروژه اسکورپیو به مانند کنسول ایکس‌باکس وان اس از منبع تغذیه داخلی بهره می‌برد و دیگر مانند ایکس‌باکس وان خبری از منبع تغذیه خارجی نخواهد بود. از طرفی این مورد می‌تواند به این اشاره داشته باشد که مایکروسافت برای شکل ظاهری پروژه اسکورپیو از زبان طراحی کنسول بسیار زیبای ایکس‌باکس وان اس بهره برده است.

در بخش دیگر این گزارش آمده است که ایکس‌باکس اسکورپیو یک سیستم 4K حقیقی خواهد بود و از محتواهایی با این رزولوشن (مانند پخش ویدیو‌ها از سرویس نت فلیکس) به صورت کامل پشتیبانی خواهد کرد. مورد خوشحال کننده دیگر توانایی ضبط و استریم کلیپ‌ها از بازی‌ها با رزولوشن 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه بوده که نشان دهنده قدرت فوق‌العاده بالای این پلتفرم و تفاوت چشمگیر آن نسبت به کنسول ایکس‌باکس وان است.      

باز هم قابل اشاره است که تمامی موارد بالا همچنان شایعه هستند و تاکنون مایکروسافت هیچ مورد خاصی را در خصوص این پلتفرم رونمایی نکرده است. اما در حالت کلی تا به این جا و با توجه به شایعات باید بگوییم که ایکس‌باکس اسکورپیو یک سیستم 4K حقیقی با توانایی ضبط و استریم با این رزولوشن خواهد بود و از لحاظ ظاهری شبیه به کنسول ایکس‌ باکس وان اس بوده و نکات مثبت آن را در خود جای داده است.   

البته قدرت بسیار بالای پروژه اسکورپیو آن را به یک محصول گیمینگ گران قیمت نیز تبدیل خواهد کرد زیرا فیل اسپنسر اخیرا در خصوص این موضوع صحبت‌هایی را داشته است:

من نمی‌خواهم علاقمندان را از قیمت این کنسول بترسانم. ما می‌خواهیم این محصول را به نحوی قیمت‌گذاری کنیم که تمام کاربران این قیمت را عادلانه بدانند. من قیمت آن را به این دلیل بالا اعلام می‌کنم که نمی‌خواهم طرفداران این فکر را بکنند که اسکورپیو قرار است جای ایکس‌باکس را بگیرد.

نکته‌ای دیگر که به آن اشاره شده به احتمال رونمایی مشخصات سخت افزاری این کنسول پیش از کنفرانس کمپانی مایکروسافت در رویداد E3 2017 بر می‌گردد. زیرا طبق گفته اسپنسر او علاقه ندارد که تمرکز رویداد خبری این شرکت بر روی مبحث سخت افزار این پلتفرم بچرخد و بازی‌های جدید نمایش داده شده به حاشیه رانده شوند. از جهتی رونمایی کنسول پیش از رویداد E3 امسال به مایکروسافت این اجازه را می‌دهد که هر چه بیشتر بر روی لاین آپ آثار خود تمرکز کند با این حال باید منتظر بمانیم تا تصمیم مایکروسافت را در این خصوص شاهد باشیم. 

اخیرا صفحه پروژه اسکورپیو در فروشگاه مایکروسافت قرار داده شد که مانند گذشته باز هم خبری از قیمت یا تاریخ عرضه نبود و تنها نکات قرار داده شده در این صفحه به شرح زیر است:

  • قوی‌ترین کنسول با قدرت پردازش گرافیکی ۶ ترافلاپس
  • اولین و تنها کنسولی که می‌تواند رزولوشن 4K واقعی را به ارمغان آورده و تجربه‌ای ناب در زمینه واقعیت مجازی در اختیار کاربران قرار بدهد
  • سازگار با تمامی بازی‌ها و لوازم جانبی‌های ایکس‌باکس وان

در جدیدترین اخبار بازی، بازی‌ساز قدیمی نینتندو و یکی از اعضای فعلی مایکروسافت، کن لوب، نظرات خود را در رابطه با پروژه اسکورپیو ارائه کرده و فیل اسپنسر نیز در جدیدترین گفت و گوی خود در مورد قیمت پروژه اسکورپیو و بازی‌های لغو شده مایکروسافت سخن گفته است. از سویی اسپنسر در طی مصاحبه‌ای، ۲۰۱۷ را سالی بسیار هیجان انگیز برای ایکس‌باکس دانست همچنین او در توییتر اشاره کرده که طی سال ۲۰۱۷ بازی‌های انحصاری بیشتری نسبت به گذشته برای کنسول ایکس‌باکس وان منتشر خواهد شد.

کنفرانس مایکروسافت در رویداد E3 2017 ساعت ۲ بعد از ظهر به وقت PT روز ۱۱ ژوئن (۱:۳۰ دقیقه بامداد ۲۲۲ خرداد) برگزار خواهد شد. مکان کنفرانس این شرکت نیز Galen Center لس آنجلس خواهد بود.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده