نویسنده: نادر امرایی
// یکشنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۱

سخنان کن لوب در رابطه با پروژه اسکورپیو

بازی‌ساز قدیمی نینتندو و یکی از اعضای فعلی مایکروسافت، نظرات خود را در رابطه با پروژه اسکورپیو ارائه کرده است.

کن لوب، یکی از بازی‌سازان قدیمی است که اکنون یکی کارگردانان خلاق مایکروسافت محسوب می‌شود. در جدیدترین اخبار بازی، مصاحبه‌ای با مجله گیم‌اینفورمر انجام داده است و در آن نظرات خود را در رابطه با کنسول پروژه اسکورپیو ارائه کرده است. زمانی که از لوب در رابطه با کنسول اسکورپیو سوال شد، وی ضمن تمجید از این کنسول و به خصوص ویژگی پشتیبانی از بازی‌های نسل قبل،‌ گفت:

ما یاد گرفته‌ایم که جوری برنامه‌نویسی کنیم که کدهایمان بهتر باشند و در عین حال هم از نسل قبل و هم از نسل بعد بتوانند پشتیبانی کنند. کنسول ایکس‌باکس وان اس، یک مثال بسیار خوب در این مورد است. این کنسول، از ایکس‌باکس وان بهتر است. با اینکه این بهبود عملکرد بسیار کم و زیر ۱۰ درصد است، اما با این همه، کنسول قوی‌تری است و این مسئله‌ای است که ما پیش از این و در زمان کنسول NES به آن دست نیافته بودیم. ما نمی‌توانستیم کنسولی بسازیم که ۱۰ درصد از NES قوی‌تر باشد و بازهم بتواند بازی‌های NES را اجرا کند.

امروز، توسعه نرم‌افزار به نحوی صورت می‌گیرد که ما می‌توانیم نرم‌افزار را برای اجرا برروی سخت‌افزارهای مختلف، بهینه کنیم. چگونه یک بازی رایانه شخصی می‌تواند هم برروی لپ‌تاپ و هم برروی کامپیوتری با کارت گرافیک تایتان ایکس اجرا شود؟ این مسئله چگونه ممکن است؟ زیرا در ۱۵ سال گذشته، توسعه‌دهندگان در حال پیدا کردن راهی بودند که بتوانند نرم‌افزار را با سخت‌افزارهای مختلف سازگار کنند. این ایده که شما یک کنسول قوی‌تر داشته باشید، ایده فوق‌العاده‌ای است.

پیش از اینکه لوب به عضویت مایکروسافت در بیاید، در نینتندو آمریکا فعالیت می‌کرده است. یکی از بازی‌هایی که وی در ساخت آن دخیل بود، بازی GoldenEye 007 بود که یکی از اسلحه‌های آن بازی که Klobb نام داشت، به دلیل لوب نامگذاری شده بود.

پروژه اسکورپیو قرار است که اواخر سال جاری میلادی عرضه شد. هفته گذشته، رئیس بخش ایکس‌باکس مایکروسافت، گفته بود که این امکان وجود دارد که پیش از نمایشگاه E3 2017، مایکروسافت اطلاعات بیشتری از این کنسول ارائه کند. یکی از بزرگ‌ترین سوالات پیرامون این کنسول، قیمت آن است که اسپنسر چندی پیش اعلام کرده بود که این کنسول، قیمت بالایی خواهد داشت. وی در آن زمان گفته بود:

من نمی‌خواهم علاقمندان را از قیمت این کنسول بترسانم. ما می‌خواهیم این محصول را به نحوی قیمت‌گذاری کنیم که تمام کاربران این قیمت را عادلانه بدانند. من قیمت آن را به این دلیل بالا اعلام می‌کنم که نمی‌خواهم طرفداران این فکر را بکنند که اسکورپیو قرار است جای ایکس‌باکس را بگیرد.

وی در ادامه این مصاحبه اعلام کرده بود که آنها تقریبا مطمئن هستند که ایکس‌باکس وان اس به دلیل قیمت پایین‌ترش، فروش بهتری را نسبت به اسکوریپو تجربه می‌کند:

اکثر کنسول‌هایی که ما به فروش خواهیم رساند، کنسول ایکس‌باکس وان اس خواهد بود و من به این مسئله افتخار می‌کنم.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده