نویسنده: مسیح کریمی
// یکشنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۹

فیلم Avatar 2 در سال ۲۰۱۸ منتشر نخواهد شد

جیمز کامرون اعلام کرد که فیلم آواتار ۲ (Avatar 2) در سال ۲۰۱۸ میلادی منتشر نخواهد شد.

در اوایل ماه آذر، کمپانی فاکس قرن بیستم فیلم بدون عنوانی را از استودیو لایتستورم اینترتینمنت که متعلق به جیمز کامرون است، به جدول اکران خود اضافه کرد. پیش بینی می‌شد فیلم Avatar 2، نخستین فیلم از دنباله‌های مجموعه آواتار (Avatar)، در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۱۸ (۳۰ آذر ۱۳۹۷) اکران شود. با این حال، به نظر نمی‌رسد این فیلم در سال ۲۰۱۸ منتشر شود. در مصاحبه با وب‌سایت تورنتو استار، جیمز کامرون گفت:

در سال ۲۰۱۸ قرار نیست این فیلم منتشر شود. ما تاکنون تاریخی برای انتشار این فیلم تایید و اعلام نکرده‌ایم. آنچه که مردم باید درک کنند این است که یک هماهنگی برای انتشار این فیلم‌ها وجود خواهد داشت.

کامرون در ادامه گفت که شما نباید تنها به فیلم Avatar 2 فکر کنید، چرا که او به طور همزمان به قسمت دوم، سوم، چهارم و پنجم فیلم Avatar فکر می‌کند. او گفت:

بنابراین، تنها ما در حال ساختن فیلم Avatar 2 نیستیم. ما در حال ساختن فیلم Avatar 2، 3، 4 و 5 هستیم. این پروژه یک پروژه حماسی و جاه طلبانه خواهد بود.  بنابراین، من می‌دانم که قصد دارم هشت سال آینده زندگی من چگونه باشد. شما فکر می‌کنید که این چارچوب زمانی برای یک پروژه معقول نیست. ما چهار و نیم سال زمان صرف ساخت یک فیلم از مجموعه Avatar کردیم و اکنون ما در حال ساخت چهار فیلم از این مجموعه هستیم.

در حال حاضر ما با سرعت در حال کار بر روی این فیلم‌ها هستیم. این روزها کار بر روی این فیلم تمام وقت من را می‌گیرد و بزودی ما ۲۴ ساعته و تمامی روزهای هفته، بر روی آن کار خواهیم کرد. ما بزودی کار طراحی و ساخت تمامی موجودات و مناطقی را که اتفاقات فیلم در آن جریان دارد، به پایان می‌رسانیم. این مسائل بسیار هیجان انگیز است. کاش می‌توانستم این تصاویر را با تمام جهان به اشتراک بگذارم. اما ما اکنون باید از مقدار مشخصی از این اطلاعات حفاظت کنیم و ما قصد داریم در زمان مناسبی این فیلم‌ها را اکران کنیم.

Avatar

همچنین در این مصاحبه، کامرون گفت که نباید انتظار دیدن تمی مشابه تم آتلانتیس در فیلم Avatar 2 داشته باشیم. کامرون در حال حاضر بر روی مستند Atlantis Rising کار می‌کند که او به همراه سیمخا یاکوبوویچی، سعی می‌کنند که این شهر گمشده را پیدا کنند. کامرون در ارتباط با استفاده از تم و موضوع آتلانتیس برای ساخت دنباله‌های فیلم Avatar گفت:

احتمالا نه، تم‌های بسیار خاصی برای ساخت فیلم Avatar استفاده شده است. اگر شما به گذشته نگاه کنید، مفهوم‌های بسیار وسیعی در فیلم اول دیده می‌شود. فیلم Avatar در مورد غرور و تکبر بشر است و اینکه چگونه ما از آن استفاده می‌کنیم تا بیشتر از منابع جهان استفاده کنیم و دوباره سعی خواهیم کرد که از آن استفاده کنیم. فیلم‌های Avatar در مورد احساس ما است که می‌توانیم بر طبیعت تسلط پیدا کنیم و این واقعا زمانی است که باید یاد بگیریم که ما هم بخشی از این طبیعت هستیم. یا ما نمی‌خواهیم که به سادگی زنده بمانیم و زندگی کنیم. بنابراین، موضوعات زیادی برای استفاده وجود دارد.

طبق شایعاتی که اوایل این ماه منتشر شد، فیلمبرداری و تولید فیلم Avatar 2 از تاریخ ۱۵ آگوست ۲۰۱۷ (۲۴ مرداد ۱۳۹۶) آغاز خواهد شد. پیش از این کامرون تایید کرده بود که فیلمبرداری صحنه‌های مربوط به موشن کپچر فیلم Avatar 2 و سه دنباله آن، از تابستان سال ۲۰۱۷ آغاز خواهد شد. با این حال، هنوز اطلاعاتی از داستان و اتفاقات چهار دنباله فیلم Avatar منتشر نشده است. هرچند کامرون در مصاحبه‌ای در ماه شهریور اطلاعات جدید و تازه‌ای از دنباله‌های این فیلم به اشتراک گذاشت و آن را یک حماسه خانوادگی معرفی کرده بودانتظار می‌رود در چهار دنباله فیلم Avatar شاهد بازیگران فیلم اصلی از جمله سام ورتینگتن، زویی سالدانا، استفن لانگ و سیگورنی ویور نیز باشیم. 


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده