راهنمای بازی Nioh: مراحل شانزدهم تا نوزدهم

راهنمای بازی Nioh: مراحل شانزدهم تا نوزدهم

دوشنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۱

در آخرین قسمت از راهنمای بازی Nioh، آموزش مراحل ۱۶ تا ۱۹ (مرحله آخر) این بازی را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

مرحله شانزدهم A Deffield Holy Mountain

در این مرحله، روبروی شما یک غار قرار داده شده است که با ورود به آن، سه سرباز را می‌بینید که در حال مبارزه کردن با یکدیگر بوده و می‌توانید صبر کرده تا همدیگر را بکشند و در آخر شما با نفر آخر مبارزه کنید. پس از عبور از این غار وارد یک محیط مه آلود جنگلی می‌شوید. در هیمن ابتدا اگر سمت چپ خود را نگاه کنید، یک راه سراشیبی به بالا پیدا می‌کنید که می‌توانید یک راه میان‌بر را برای خود بوجود آورید و با ادامه دادن آن مسیر اصلی بازی را خواهید یافت. البته با گشت و گذار در این محیط می‌توانید آیتم‌های ارزشمندی را بدست بیاورید. حال مسیر گفته شده را ادامه دهید تا به دومین Shrine بازی برسید و در کنار Shrine، یک راه دیگر تعبیه شده است که با ادامه دادن آن از یک نردبان پایین خواهید رفت. پس از کشتن Yokai مقابل خود، یک راه را در مقابل خود می‌بینید و یک راه دیگر در سمت چپ که با ادامه دادن آن‌، می‌توانید آیتم‌های مختلفی را بدست بیاورید.

Nioh

با ادامه دادن مسیر اصلی بازی، وارد یک غار دیگر می‌شوید که این غار نیز به دو مسیر مجزا تقسیم بندی می‌شود. البته هر دو مسیر شما را به یک محیط می‌رسانند. با پیش روی در بازی، دو سرباز دیگر را می‌بینید که با یکدیگر به مبارزه کردن می‌پردازند. همانند قبل منتظر بمانید تا مبارزه آن‌ها به اتمام رسیده و نفر آخر را بکشید. حال دو راه برای رسیدن به باس فایت بازی تعبیه شده است. اولین راه سمت راست شماست و دومین راه در سمت چپ قرار دارد. راه سمت راست کمی مسیر شما را طولانی‌تر می‌کند ولی سومین Shrine بازی در انتظار شماست. در صورتی که راه سمت چپ مسیر شما برای رسیدن به باس فایت را نصف می‌کند ولی اگر در کشتن باس فایت این مرحله در همان دفعه اول ناکام بمانید، باید مسیر طولانی‌تری را بپیمایید تا به نقطه فعلی برسید. با ادامه دادن مسیر اصلی (سمت راست) و پیدا کردن سومین Shrine و همچنین کشتن Yokai مقابل خود و عبور کردن از پل چوبی و خطرناک بازی، به یک محیط جنگلی دیگر می‌رسید که پر از سامورایی‌ها و نینجاهای مختلف است که می‌توانند شما را اذیت کنند. پس از کشتن تمامی دشمنان، دو مسیر پیش روی شماست. اولین مسیر یک درب فلزی است که باید به گشت و گذار در یک غار بپردازید و شما را به همان مسیر میان‌بری می‌رساند که قبل از سومین Shrine در مورد آن صحبت کردیم و مسیر دیگر، به واسطه پله‌هایی که تعبیه شده است شما را به باس فایت بازی می‌رساند.

Nioh

  • اسم باس فایت: Ishida Mitsunari
  • نحوه کشتن: ایشیدا میتسوناری یکی از بهترین باس‌ فایت‌های بازی Nioh است و اگر بخواهم یک رتبه بندی در بین باس فایت‌ها انجام بدهم، وی مقام سوم را به خودش اختصاص می‌دهد. برای مبارزه با ایشیدا اگر از شمشیر (کاتانا) استفاده می‌کنید، مهم نیست استایل مبارزه‌ای شما Mid یا Low Stance باشد ولی اگر از سلاح‌های سنگین استفاده می‌کنید، حتما بر روی Low Stance قرار بدهید. ایشیدا حریف سختی نیست ولی بعضی از حرکات وی از سرعت بالایی برخوردار هستند و اگر نتوانید به موقع جا خالی بدهید، کار شما تمام است.

مرحله هفدهم The Samurai from Sawayama

مرحله The Samurai from Sawayama جز آن دسته از مراحلی است که از دو محیط مجزا تشکیل شده است و در آخر شما را به یک نقطه می‌رساند ولی نکته اینجاست که اگر می‌خواهید به طور کامل دنیای بازی را فتح کرده و تمامی آیتم‌ها را بدست بیاورید، می‌بایست هر دو محیط را با دقت تمام بگردید. با ادامه دادن مسیر اصلی، به یک راهرو می‌رسید که به دو بخش تقسیم می‌شود. در یکی از بخش‌ها یک پله مشاهده می‌کنید که در بالای آن یک Yokai منتظر است تا شما را بکشد و در پشت آن یک درب طلسم شده قرار دارد. اما مسیر دیگر که مسیر اصلی بازی است، شما را به یک محوطه می‌رساند که یک مخزن در وسط آن قرار دارد. پس از کشتن Yokai نگهبان، مخزن را از بین ببرید و مسیر اصلی را ادامه دهید. در این قسمت اگر به پایین نگاه کنید، می‌توانید محیط دوم را مشاهده کرده و وارد آن شوید. البته اگر در طول همین محوطه و گشتن اطراف آن بی‌دقتی کنید، ناخودآگاه وارد محیط دوم بازی خواهید شد. البته نیازی به نگرانی نیست زیرا چالش خاصی پیش روی شما قرار ندارد فقط باید زمان بیشتری را صرف به اتمام رساندن این مرحله بکنید. حال پس از نابودی مخزن مورد نظر درب پشت آن را باز کرده و به دومین محیط و مخزن دوم برسید و پس از آن، مسیر اصلی بازی را ادامه دهید تا به دومین Shrine دسترسی پیدا کنید.

Nioh

در کنار Shrine دوم بازی، یک راه پله به سمت پایین قرار دارد که شما را به قسمت دیگری از محیط زیرین این عمارت می‌رساند. Yokaiهای مقابل خود را کشته تا به یک محیط بزرگ‌تر برسید و با کشتن Yokai بزرگی که ظاهر می‌شود، کلید تمامی درب‌های بسته بازی را بدست می‌آورید. حال می‌توانید به عقب برگشته و تمامی درب‌ها را باز کرده و آیتم‌های ارزشمند بازی را بدست بیاورید یا اینکه به مسیر خود ادامه دهید. پس از کشتن این Yokai راه پله‌ها را به سمت بالا ادامه دهید تا به یک راه پله به شکل مارپیچ برسید. با ادامه دادن این مسیر به دو Yokai می‌رسید، شدیدا مراقب باشید زیرا در همین هنگام یک سنگ بزرگ به سمت شما خواهد آمد و اگر سریعا پناه نگیرید، خواهید مرد. مسیر را به بالا ادامه داده تا در سمت راست خود یک درب مشاهده کنید. آن را باز کنید تا به محیط شلوغ از Yokai و سه مخزن برسید. تحمل کنید و تمامی مخزن‌ها و Yokaiها را بکشید زیرا پس از پاکسازی محیط، سومین Shrine بازی در اختیار شما قرار می‌گیرد. پس از استفاده از Shrine سوم، تمامی درب‌های میان‌بر به Shrine را باز کرده و از راه پله‌های موجود در یکی از راه‌های اطراف Shrine به سمت پایین بروید تا به باس فایت این مرحله برسید.

Nioh

  • اسم باس فایت: The Dark Samurai
  • نحوه کشتن: یک سامورایی دیگر که به واسطه اسلحه سنگین خود، ضربات مرگباری را به شما وارد می‌کند. The dark Samurai از دو اسلحه خود که یک کاتانا و یک تبر مرگبار است در طول مبارزه استفاده می‌کند تا شما را شدیدا اذیت کند. وقتی در حالت استفاده از روح نگهبان خود قرار می‌گیرد، سعی کنید از وی دور شوید زیرا امکان دارد یک ضربه سنگین به شما وارد کند. از طرفی استایل مبارزه‌ای خود را در حالت Low Stance قرار بدهید زیرا به خوبی می‌توانید او را بکشید.

مرحله هجدهم The Demon King Reveald

یکی از بهترین مراحل بازی از نظر جلوه‌های بصری و چالش برانگیز بودن که حتی با وجود همراه بودن هانزو و اوکاتسو با شما، باز هم دچار مشکل خواهید شد. در این مرحله گزینه‌های بی‌شماری برای گشت و گذار وجود ندارد و جدای از آن، با مرحله کوتاهی روبرو هستید و صرفا هدف این است که ارتشی از Yokaiها را قتل عام کرده تا به عمارت مورد نظر و متوقف کردن شخصیت کِلی برسید. پس از رسیدن به آخر مسیر که یک پل به سمت عمارت است، با نمایش یک کات سین از هانزو و اوکاتسو جدا می‌شوید و به دومین Shrine بازی می‌رسید. در اینجا برای رسیدن به باس فایت اصلی، ابتدا می‌بایست چهار درب مختلف را رفته و در هر درب با یکی از باس‌های مراحل گذشته جنگیده و آن‌ها را شکست دهید تا در آخر از طریق آسانسوری که قرار دارد، بتوانید به باس فایت بازی برسید. نکته سخت قضیه اینجاست که تمامی باس‌ها با قدرت بیشتری به استقبال شما خواهند آمد و بعضی از آن‌ها حسابی اشک شما را در خواهند آورد. سپس از طریق آسانسور بالا رفته و با اولین باس فایت این مرحله آشنا شوید!

Nioh

  • اسم باس فایت: Oda Nobunaga
  • نخوه کشتن: دومین باس فایت برتر بازی Nioh مبارزه با اودا نوبوناگا، مرد افسانه‌ای تاریخ سامورایی ژاپن، است. مبارزه با اودا نوبوناگا نیازمند تمرکز بالایی است ولی نکته جالب اینجاست که می‌توانید با استایل مبارزه‌ای High Stance هم با وی به مبارزه کردن بپردازید زیرا، مبارزه با اودا نیازمند این است که مدام به وی ضربه وارد کنید تا نوار استامینا سریع خالی شود و بتوانید یک ضربه سنگین به اودا نوبوناگا وارد کنید. این کار را باید مدام انجام دهید و در این میان مراقب ضربات احتمالی وی نیز باشید. اگر به اودا نوبوناگا فرصت حمله کردن بدهید، قطعا شما را اذیت خواهد کرد.

پس از مبارزه با اودا نوبوناگا، به یک Shrine می‌رسید و پس از آن، باید به آخرین طبقه عمارت مورد نظر بروید و با کلی به مبارزه کردن بپردازید. حتما قبل از ورود به محیط باس فایت، تعداد الکسیرهای خود را چک نمایید زیرا باس فایت کلی شدیدا شما را زمین‌گیر خواهد کرد.

Nioh

  • اسم باس فایت: Edward Kelley
  • نحوه کشتن: این باس فایت از دو استیج متفاوت تشکیل شده است. اولین استیج مبارزه‌ای، می‌بایست با خود کلی به مبارزه کردن پرداخته و او را شکست دهید. ضربات کلی به این شکل است که از زیر پای شما یک مار خارج شده و یک ضربه به شما وارد می‌کند. مراقب باشید به محض اینکه محیط زیر پای شما تغییر پیدا کرد سریعا جا خالی دهید و برای این کار، بهترین گزینه استایل مبارزه‌ای Low Stance است. دلیل دیگری که باعث می‌شود شما بیش از پیش از این استایل استفاده کنید، مربوط به اواخر فایت می‌شود که کلی مدام غیب شده و سعی می‌کند ضربه سنگینی را به شما وارد کند. پس از شکست دادن کلی در استیج اول، وی از قدرت آمریتا ذخیر شده در روح نگهبان ویلیام استفاده کرده و خود را به یک اژدها چند سر تبدیل می‌کند و حال شما می‌بایست با تک تک سرهای این اژدها به مبارزه کردن بپردازید.

مرحله نوزدهم The Queen’s Eyes

مرحله The Queen’s Eyes در واقع آخرین مرحله بازی Nioh به حساب می‌آید. جایی که ویلیام به ماجراجویی‌های خود پایان می‌دهد. در این مرحله باز به لندن و Tower of London برخواهید گشت. جایی که تمامی اتفاقات بازی از آن جا شروع شد. مسیر خود را ادامه داده و تمامی سربازان محوطه بیرونی این قلعه را بکشید. سپس وارد محیط داخل قلعه شوید و پس از گشتن اتاق‌های مربوطه، از پله‌ها بالا رفته و درب بزرگی را که مقابل شما قرار دارد باز کنید. پس از باز کردن این درب، وارد یک محیط غذاخوری می‌شوید که در سمت راست شما، دو نگهبان قرار دارد. آن‌ها را کشته و سپس به واسطه پله‌ها به طبقه پایین رفته و دومین Shrine بازی را پیدا کنید. حال به پایین‌ترین طبقه رفته و با دریک جلاد به مبارزه کردن بپردازید و وی را یک بار دیگر بکشید. مسیر اصلی بازی از طریق دربی است که کنار Shrine قرار دارد ولی قبل از باز کردن آن می‌توانید طبقه‌ی بالایی و بقیه محیط این قلعه را گشته و سپس درب را باز کنید. حال وارد سمت دیگری از Tower of London شده‌اید. مسیر محوطه بیرونی را ادامه داده و داخل ساختمان مقابل خود شوید. حال در سمت راست شما یک راه پله مارپیچ شکل قرار دارد که می‌بایست از آن بالا بروید.

Nioh

این راه پله به شما دسترسی گشت و گذار در سه طبقه از این ساختمان را می‌دهد. در طبقه دوم شما سومین Shrine بازی را پیدا خواهید کرد که در کنار Shrine شما یک راه پله مارپیچ شکل دیگر را می‌بینید. طبقه پایین این راه پله مسیر اصلی شما برای رسیدن به باس فایت بازی است و طبق بالایی، شما را به طبقه سوم این ساختمان می‌رساندو به عبارتی هر دو راه پله در طبقه سوم، شما را به یک نقطه می‌رسانند. پس از پاکسازی محیط و برداشتن تمامی آیتم‌ها و کشتن سربازها، مسیر پایینی راه پله را ادامه داده و از پل مورد نظر عبور کنید. حال یک مسیر مارپیچ شکل دیگر مقابل شما است که با ادامه دادن آن، به یک محیط با تعدادی مخزن Yokai خواهید رسید. تمامی Yokaiها را کشته تا کلید درب مقابل خود را بدست آورید. حال درب را باز کرده و به سراغ آخرین باس فایت بازی Nioh بروید.

Nioh

  • اسم باس فایت: Hundred Eyes
  • نحوه کشتن: باس فایت Hundred Eyes یکی از باس‌های آسان بازی Nioh است اگر فقط یک نکته را رعایت کنید. این باس در نقاط مختلفی از مبارزه، از چشمان مختلفی استفاده می‌کند تا مبارزه را برای شما سخت کند. نکته اینجاست که سریعا باید این چشم‌ها را از بین برده و سپس به مبارزه کردن بپردازید. همچنین استایل مبارزه‌ای خود را Low Stance قرار داده و سعی کنید مدام در پشت باس قرار داشته باشید.
منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده