نویسنده: کیان کاظمی
// جمعه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۲

بتا بازی Gran Turismo Sport به زودی آغاز خواهد شد

امروز نسخه بتا بازی Gran Turismo Sport رسما تایید شد و به زودی شاهد آغاز آن خواهیم بود.

سال گذشته بود که کازونوری یامائوچی (Kazunori Yamauchi)، مدیر استودیو Polyphony Digital، احتمال وجود نسخه بتا برای بازی ریسینگ Gran Turismo Sport را که انحصاری پلی‌استیشن 4 است، رد کرد. با این حال او امروز حرف خود را پس گرفته و گفت که به زودی نسخه بتا برای بازی برگزار خواهد شد.

طبق گفته‌های یامائوچی در بلاگ پلی‌استیشن، بتا محدود این بازی از تاریخ ۱۷ مارس (۲۷ اسفند) در آمریکای شمالی برگزار خواهد شد:

شرکت کنندگان در بتا بازی بخشی از چگونگی هموارسازی مسیر برای آینده بازی‌های ریسینگ توسط Gran Turismo را دریافت خواهند کرد. آن‌ها در مسیرهای مسابقه رقابتی با بازیکنان سرتاسر کشور و در نهایت سرتاسر جهان مسابقه خواهند داد.

خودروها و مسیرهای مسابقه به صورت روزانه و چرخشی تغییر خواهند کرد و شاهد پشتیبانی آنلاین هم در این نسخه بتا خواهیم بود. یامائوچی می‌گوید:

انتخاب خودرو و مسیرمسابقه در جریان بتا متفاوت خواهد بود و از ارایه مسابقات در کلاس‌های مختلف و پیکربندی متفاوت مسیرها برای بررسی صحیح طرفدارانمان اطمیمان حاصل خواهیم کرد.

افرادی که برای شرکت در نسخه بتا بازی انتخاب شوند می‌توانند سیستم جدید Driver Profile را تجربه کنند. سیستمی که رتبه ورزشکاری شما را براساس رفتار و منش شما در جریان مسابقات بررسی و مشخص می‌کند. علاوه بر این، سیستم مذکور امتیازدهی راننده را هم شامل می‌شود که به سنجش عملکرد و سرعت شما در مسابقات می‌پردازد.

بتا بازی GT Sport در ۲۷ اسفند آغاز و شرکت کنندگان توسط کمپانی سونی انتخاب خواهند شد. هنوز معلوم نیست که انتخاب کردن بازیکنان به چه صورت خواهد بود، با این حال سونی گفته است داشبورد پلی‌استیشن 4 خود را برای اطلاع از این موضوع بررسی کنید. یامائوچی در این رابطه توضیح داد:

مانند بیشتر برنامه‌های بتا، برای اینکه تیم توسعه بتواند آمار و ارقام را در روشی بهینه ضبط کند، تعداد بازیکنان باید به تدریج و در مراحل مختلف افزایش پیدا کنند. در حالی بتا بازی را آغاز می‌کنیم که تیم تصمیم گرفته است فاصله زمانی سرتاسر آمریکا شمالی بهترین هماهنگی را با تیم توسعه در توکیو دارد.

وی افزود:

در فاز اولیه، سرورها در زمان‌های مشخصی برای کابران باز خواهد بود. با نزدیک شدن به تاریخ شروع بتا، این زمان‌ها را از طریق شبکه‌های اجتماعی و وبسایت GT.com اعلام خواهیم کرد.

می‌توانید شرایط و قوانین کامل مربوط به بتا GT Sport را از اینجا بخوانید.

بازی GT Sport امسال به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 عرضه می‌شود. تاریخ انتشار دقیق بازی هنوز مشخص نیست.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده