نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۲

آپدیت Path Finder بازی No Man's Sky منتشر شد

هلو گیمز آپدیت بزرگی را برای No Man's Sky منتشر کرده که تغییرات وسیعی در آن اعمال می‌کند.

چند روز پیش بود که استودیو هلو گیمز، سازنده بازی No Man's Sky، اعلام کرد که به زودی آپدیت بزرگی با نام Path Finder را برای این بازی منتشر خواهد کرد. حال در جدیدترین اخبار بازی، این آپدیت در دسترس قرار گرفته است و تغییرات متعددی را روی بازی اعمال کرده است. یکی از مهم‌ترین تغییرات این آپدیت، بهبود گرافیک بازی روی کنسول پلی‌استیشن 4 و همچنین اضافه شدن پشتیبانی از پلی‌استیشن 4 پرو است. کاربران پلی‌استیشن 4 از این پس می‌توانند از بافت‌هایی با رزولوشن بالاتر، بهبود‌هایی در نورپردازی‌ها، بهبود افکت‌های پسا پردازشی و همچنین اضافه شدن پشتیبانی از HDR لذت ببرند. کاربران پلی‌استیشن 4 پرو نیز از این پس قادر به اجرای بازی در رزولوشن 4K هستند و البته هلو گیمز اعلام کرده که اجرای بازی در رزولوشن 4K روی پی‌سی نیز از این پس بهینه‌تر خواهد بود.

اما از تغییرات گرافیکی که بگذریم، یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این آپدیت اضافه شدن امکان به اشتراک گذاری پایگاه است. همان‌طور که از اسم این ویژگی هم مشخص است، از این پس قادر خواهید بود از طریق Steam Workshop پایگاه خودتان را به اشتراک بگذارید و این به کاربران دیگر اجازه می‌دهد که بتوانند آن را پیدا کرده و حتی به آن امتیاز بدهند.

بازی No Man

همچنین از این پس سفینه‌ها در چهار نوع دسته‌بندی می‌شوند؛ این چهار دسته Shuttle, Fighter, Hauler, and Explorer هستند. شاتل‌ها سفینه‌هایی قوی در تمامی جنبه‌ها هستند. سفینه‌های Fighter یا مبارز نیز می‌توانند در نبرد‌ها بسیار کاربردی باشند. سفینه‌های Hauler ظرفیت بالایی داشته و می‌توانند آیتم‌های زیادی را جابجا کنند و سفینه Explorer نیز قابلیت Warp بیشتری دارد. همچنین تمامی سفینه‌ها از این پس رتبه‌بندی شده و در کلاس‌های مختلفی قرار می‌گیرند. این کلاس‌ها A، B، C و S هستند که سفینه‌های کلاس S کمیاب‌ترین نوع هستند. به‌علاوه پس از ارتقا بازی به نسخه جدید، می‌توانید هنگامی که می‌خواهید سفینه جدیدی خریداری کنید، سفینه فعلی خودتان را بفروشید تا قیمت سفینه جدید کم‌تر شود.

اما یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های این آپدیت، اضافه شدن وسایل نقلیه‌ای است که با آن‌ها می‌توانید در سطح سیاره‌ها گردش کنید. فعلا سه مورد از وسیله‌ها در دسترس هستند که Nomad، Roamer و Colossus نام دارند. هریک از این وسیله‌ها ویژگی‌ها و خصوصیات خود را دارند و برای مثال Colossus بزرگ‌ترین آن‌ها بوده و فضای بیش‌تری برای حمل آیتم‌ها و موارد مختلف دارد. همچنین با استفاده از این وسیله‌ها می‌توانید در دیگر ویژگی جدید آپدیت بازی یعنی مسابقات رانندگی نیز شرکت کنید؛ به این صورت که می‌توانید مسیری را تعیین کرده و سپس آن را در زمانی خاص به پایان برسانید و با به اشتراک گذاری مسیر و زمان‌تان، دیگر گیمر‌ها را به چالش بکشید.

بازی No Man

مورد دیگری که این آپدیت به بازی اضافه می‌کند، یک حالت فوق‌العاده سخت به اسم Permadeath است. در این حالت در صورتی که در بازی بمیرید، دیگر شانس مجددی نخواهید داشت و بازی به پایان می‌رسد. همچنین حالت سخت دیگر این بازی یعنی Survival نیز پس از این آپدیت کمی سخت‌تر می‌شود و در صورتی که در فضا کشته شوید، در نزدیک‌ترین سیاره و دور از سفینه‌تان زنده خواهید شد و باید مسیر خودتان را پیدا کنید. به‌علاوه تروفی‌های جدیدی نیز مرتبط با حالت‌های Permadeath و Survival به بازی اضافه شده است.

آخرین ویژگی مهم این آپدیت هم اضافه شدن Photo Mode است که با آن می‌توانید عکس‌های زیبایی از محیط‌های بازی بگیرید. بهبود منو‌ها و رابط کاربری و امکان دنبال کردن چند ماموریت به صورت همزمان نیز از دیگر مواردی هستند که آپدیت Path Finder به بازی No Man's Sky اضافه می‌کند.

به هر حال پس از اینکه بازی No Man's Sky منتشر شد، گیمر‌ها و منقدین زیادی شان ماری و تیمش را به فریب‌کاری گیمر‌ها متهم کردند و گفتند که این بازی تفاوت فاحشی با تبلیغات و وعده‌هاش دارد. با این حال تیم سازنده بازی پس از عرضه آن تلاش زیادی کرده تا بازی را هرچه بیش‌تر به آن چیزی که انتظار می‌رفت تبدیل کند و آپدیت Path Finder هم یک قدم مثبت دیگر در همین راستا است. نظر شما در این مورد چیست؟


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده