نویسنده: کیان کاظمی
// پنجشنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۲۹

بازی Mass Effect: Andromeda سیستم دیالوگ متفاوتی نسبت به قبل خواهد داشت

سیستم دیالوگ جدید بازی Mass Effect: Andromeda واکنش‌های طبیعی و واقع گرایانه‌ای را به دنبال خواهد داشت و دیگر به انواع قدیمی و معمول خوب و بد تقسیم نخواهد شد.

خوشبختانه یکی از مواردی که قرار نیست از نسخه‌های قدیمی مجموعه Mass Effect به بازی مس افکت آندرومدا بیاید، سیستم دیالوگ قدیمی بازی است که به دو انتخاب خوب و بد تقسیم می‌شد. در عوض، درخت دیالوگ‌های بازی Mass Effect: Andromeda براساس موافقت یا مخالفت با دیالوگ طرف مقابلتان طراحی شده است.

دلایل مختلفی را می‌توان برای این تصمیم استودیو بایوور (Bioware) بیان کرد، بخشی از آن به واکنش طرفداران نسبت به این سیستم بازمی‌گردد و بخشی دیگر به داستان مجموعه، چرا که سیستم خوب و بد بخشی از شخصیت فرمانده شپرد بود. حال که دیگر خبری از شپرد در نسخه جدید نیست، بایوور فرصت را غنیمت شمرده تا این سیستم را دستخوش تغییراتی کند. مک والترز (Mac Walters)، طراح ارشد بازی در مصاحبه با مجله رسمی ایکس‌باکس گفت:

موردی که الان داریم بیشتر براساس مخالفت و موافقت است. از این سیستم به این دلیل خوشم می‌آید که در سه‌گانه اصلی شرایط طوری بود که می‌گفتید: «می‌خواهم در بازی خوب باشم». سپس می‌دانستید که در مکالمات چه دیالوگی را انتخاب کنید. نیازی نبود به انتخاب خود فکر کنید، چرا که هر دفعه کافی بود گزینه خوب را انتخاب کنید.

طبق گفته والتر، قرار دادن اساس دیالوگ‌ها روی موافقت و مخالقت مکالمات را جذابتر از گذشته می‌کند چرا که نتایج آن‌ها براساس شخصیتی که با آن صحبت می‌کنید و موقعیتی که در آن هستید متفاوت خواهد بود. والتر در ادامه از لحن صداهای مختلف در بازی گفت:

ما چهار لحن مختلف را به بازی اضافه کردیم که بعدا توضیحات بیشتری در رابطه با آن ارایه خواهیم داد، اما آ‌ن‌ها اساسا به انواع دیگر شخصیت‌ها این اجازه را می‌دهند که دیدگاه خود را از طریق یکی از چهار نوع و گاهی یکی از دو نوع مختلف ابراز کنند.  

وی افزود:

و فکر کنم که این امر موجب ایجاد یک حس نقش آفرینی سنتی خواهد شد که به جای اینکه در مورد «آیا می‌خواهم بد باشم یا خوب» باشد، در مورد «چگونه می‌خواهم خود را ابراز کنم» است.

در تریلر به نمایش در آمده در مراسم Game Awards سال گذشته شاهد نگاه مختصری به سیستم جدید دیالوگ‌های بازی بودیم.

بازی Mass Effect: Andromeda در اولین روز سال ۱۳۹۶ برای رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده