// پنجشنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۲

مدیر عامل نینتندو از اهداف و برنامه های آینده این کمپانی می گوید

تاتسومی کیمیشیما، مدیر‌عامل کمپانی نینتندو در مصاحبه با مجله تایم از اهداف و برنامه‌های آینده این کمپانی گفته است.

کمپانی Nintendo که ۱۲۸ سال از تاسیس آن می‌گذرد، با ورود به حوزه بازی‌های ویدیویی در سال ۱۹۷۰ و عرضه مجموعه بازی‌های مشهور و پر‌فروشی اعم از Mario ،The Legend of Zelda و Pokemon توانسته است خود را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های فعال در این صنعت به اثبات بر‌ساند. حال تاتسومیی کیمیشیما، مدیر‌عامل کمپانی نینتندو در مصاحبه با مجله تایم از بازی‌های موبایل، کنسول نینتندو سوییچ و تفاوت‌های این کنسول با نمونه‌های پیشین گفته است.

در طی ۱۲ ماه گذشته کمپانی نینتندو سه بازی موبایل Pokémon Go ،Super Mario Run و Fire Emblem Heroes را عرضه کرده است. بر‌طبق گفته تاتسومی کیمیشیما کمپانی نینتندو از ورود به این حوزه سه هدف را دنبال کرده است. اولین هدف این کمپانی ارائه IP‌ها و شخصیت‌ها به طیف وسیع‌تری از مخا‌طبین از طریق پلتفرم موبایل است. وی در این‌باره گفته است:

پلتفرم موبایل ابزار فوق‌العاده‌ای برای جذب شمار زیادی از مردم به IP‌های ما است. این پلتفرم روش بی‌نظیری برای آشنا کردن مخا‌طبین با مجموعه‌ها و شخصیت‌ها بوده و این امکان وجود دارد که آن‌ها را به سمت سخت‌افزار‌های نینتندو و کتاب‌خانه بزرگی از نرم‌افزار‌ها جذب کنیم.

پلتفرم موبایل یک ستون اقتصادی جداگانه برای نینتندو است

اما هدف دوم کمپانی نینتندو مسائل مالی بوده است. تاتسومی کیمیشیما در این باره گفته است که خواسته کمپانی نینتندو حضور پلتفرم موبایل به عنوان یک ستون جدا‌گانه اقتصادی و سود‌آوری است. اما سومین و آخرین دلیل کمپانی نینتندو برای تمرکز بر روی پلتفرم موبایل، جذب بازیکنان به پلتفرم‌ها و محصولات این کمپانی از طریق انتشار بازی‌هایی بر‌مبنای IP و شخصیت‌های یکسان است. تاتسومی کیمیشیما می‌گوید:

همانند کاری که با Pokémon کردیم، ما قصد داریم که از بازی‌های موبایل در جهت افزایش فروش دیگر بازی‌هایی که با شخصیت‌های یکسان ساخته‌ایم، استفاده کنیم. این عمل یک همکاری پر بازده است، درسته؟ از این طریق ما امیدواریم که مشتریان اقدام به خرید دیگر محصولات و سرویس‌ها کنند.

Super Mario Run

بازی موبایل Super Mario Run به عنوان یکی از مورد‌انتظار‌ترین بازی‌های این پلتفرم مدتی پیش منتشر شد و موفقیت‌های متعددی از جمله در آمد ۳۹ میلیون دلاری از ۷۸ میلیون بار دانلود و ۴۰ میلیون بار دانلود در چهار روز را بدست آورده است. بر‌طبق گفته تاتسومی کیمیشیما این بازی تا‌کنون ۷۸ میلیون بار دانلود شده و کمپانی نینتندو امیدوار است که بیش از ۱۰ درصد بازیکنان نسخه کامل بازی را خریداری کنند که در حال حاضر تنها ۵ درصد این عمل را انجام داده‌اند. تاتسومی کیمیشیما در ادامه در رابطه با کشور‌هایی که بازی در آن‌ها عرضه شده و در‌صد افرادی که هزینه ۹٫۹۹ دلاری نسخه کامل را پرداخت کرده‌اند، می‌گوید:

بازی Super Mario Run در بیش از ۱۵۰ کشور دنیا عرضه شده است، اما ۲۰ کشوری که بیشترین دانلود را در اختیار دارند، بیش از ۹۰ درصد در‌آمد کلی این بازی را به خود اختصاص داده‌اند. اگر با دقت بیشتری آمار را بررسی کنیم متوجه می‌شویم که در این ۲۰ کشور، کمتر از ۱۰ درصد بازیکنان نسخه اصلی را خریداری کرده‌اند. این رقم در حال افزایش است.

نینتندو روش‌های مختلف کسب در‌آمد را از طریق بازی‌های موبایل امتحان می‌کند

کمپانی نینتندو به‌واسطه بازی‌های موبایل خود یعنی Super Mario Run، Miitomo و Fire Emblem Heroes قصد دارد که بازار پلتفرم موبایل را از جهت سبک‌ها و روش‌های کسب در‌آمد مورد تحقیق و بررسی قرار دهد. بازی موبایل Super Mario Run امتحان روش پرداخت یک‌بار‌ برای همیشه بود. تاتسومی کیمیشیما در این‌باره می‌گوید:

به اعتقاد من بهره‌گیری از این روش، راهی مناسب برای انجام کسب و کار است. باید اضافه کنم که این روش نوع جدیدی از کسب در‌آمد است که در اول راه محبوبیت قرار دارد. نتیجه امتحان روش‌های مختلف کسب در‌آمد این است که ما در حوزه بازی‌های موبایل به آنچه که اطمینان می‌نامید، دست پیدا خواهیم کرد.

تاتسومی کیمیشیما تایید کرده است که کنسول نینتندو سوییچ در حال حاضر از بازی‌های منتشر شده برای دیگر سیستم‌ها پشتیبانی نمی‌کند. وی در این رابطه و فروشگاه مجازی نینتندو (Nintendo eShop) می‌گوید:

کنسول نینتندو سوییچ از بازی‌هایی که برای دیگر سیستم‌ها طراحی شده‌اند، پشتیبانی نکرده و همچنین با کنترلر‌های دیگر سیستم‌ها نیز ساز‌گاری ندارد. احتمال دارد که در بروز‌رسانی‌های آینده پشتیبانی از کنترلر‌های خاصی به این کنسول اضافه شود. با این‌حال تعدادی از بازی‌های سیستم‌های قبلی به صورت بهبود یافته یا بدون تغییر نسبت به نسخه اصلی، بر روی نینتندو سوییچ دوباره منتشر خواهند شد.

تایید می‌کنیم که امکان خرید و تجربه بازی‌های دانلود شده در زمان عرضه کنسول وجود دارد، اما فعلا جزئیات بیشتری منتشر نمی‌کنیم.

مدیر‌عامل کمپانی نینتندو در مورد سیستم اشتراک سرویس آنلاین این کمپانی که با قیمتی سالانه بین ۱۸ تا ۲۷ دلار در دسترس بازیکنان قرار می‌گیرد، می‌گوید:

تاتسومی کیمیشیما

اگر رقبای ما را بررسی کنید، تصور می‌کنید که سالیانه ۲ تا ۳ هزار ین (۱۸ تا ۲۷ دلار) هزینه بسیار پایینی است. اما تمام تلاش خود را به کار بستیم که سرویس‌های انلاین را با این قیمت در دسترس بازیکنان قرار دهیم. به باور ما این مورد اهمیت دارد که محتوای خود را با قیمتی ارائه دهیم که کار‌بران نسبت به آن راضی باشند و پس از آن است که می‌توانیم به برنامه‌های دیگر فکر کنیم. این مرحله تنها سر‌آغاز است و باز هم ما جنگ محتوا را داریم. باور داریم آنچه را که برای پیروزی در این جنگ لازم است، در اختیار داریم و امیدواریم در مورد پیشرفت سرویس آنلاین جزئیات بیشتری منتشر کنیم.

پیش از این اعلام شد که بازی FIFA 18 بر روی کنسول نینتندو سوییچ عرضه می‌شود و هیدئو کوجیما از این کنسول به عنوان آرزوی بازیکنان یاد کرده است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده