نویسنده: کیان کاظمی
// یکشنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۲

سگا از نتایج مثبت مالی خود به لطف عرضه بازی های موفق خبر داد

شرکت سگا به تازگی گزارش مالی سه‌ماهه پایانی سال گذشته را منتشر کرد که نشان دهنده نتایج مثبت و قدرتمندی به لطف بازی Yakuza 6 و بازی Football Manager 2017 است.

امروز شرکت سگا (SEGA) گزارش مالی ۹ ماه اولیه سال مالی ۲۰۱۷ را منتشر کرد که در آخرین روز سال ۲۰۱۶ به اتمام رسیده بود. ارزش تمامی درآمدهای کسب شده نسبت به زمانی مشابه در سال گذشته افزایش بسیار قابل توجهی داشته و سودآور بوده‌اند.

SEGA

همچنین شاهد یک گزارش مفصل از سوی سگا برای محتوای سرگرمی تجاری هم بودیم که شامل اطلاعات بازی‌ها هم می‌شود. در این گزارش به طور مخصوص به عملکرد مطلوب بازی Phantasy Star Online 2 اشاره شده و فروش بازی‌های فیزیکی نیز نسبت به سال‌های گذشته به لطف بازی Yakuza 6 و بازی Football Manager 2017 افزایش یافته است. در ادامه بخشی از گزارش را مرور می‌کنیم.

با عرض احترام به محتوای سرگرمی تجاری، در زمینه نرم افزارهای بازی دیجیتالی، بازی Phantasy Star Online 2 که سالگرد چهار سالگی خود را از زمان عرضه جشن می‌گیرد، جایزه شبکه پلی‌استیشن را برای دومین سال متوالی کسب کرد و همچنان محبوبیت خود را میان کاربران حفظ کرده است. 

در رابطه با بازی‌های دستگاه‌های هوشمند، فروش به طور عمده به لطف بازی‌های بزرگ حاضر از جمله Hortensia SAGA و Puyopuyo!! Quest قدرتمند باقی مانده است که تیم‌های ما برای آن‌ها رویدادهای متفاوتی برگزار کرده است. بروزرسانی قابل توجه CHAIN CHRONICLE 3 و سومین نسخه از CHAIN CHRONICLE – Kizuna no Shintairiku هم موفق بوده‌اند. علاوه بر این، در کنار ابتکار عمل تکنولوژی Multi-device × One Service که قصد دارد ارتباط میان بازیکنان و بازی را به حداکثر برساند؛ بازی SOUL REVERSE ZERO که اولین نسخه مجموعه SOUL REVERSE برای دستگاه‌های هوشمند محسوب می‌شوند نیز به بازار عرضه شد.

در بخش نرم افزارهای بازی فیزیکی، مقدار فروش به ۸۱۳۰ هزار نسخه رسیده است که به لطف بازی‌هایی از جمله Football Manager 2017 که نسخه جدید مجموعه Football Manager و Ryu ga Gotoku 6: Inochi no Uta [نام ژاپنی بازی Yakuza 6] که نسخه جدید مجموعه Ryu ga Gotoku محسوب می‌شود، نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته بیشتر بوده است.

در بخش دستگاه‌های تفریحی، عملکرد دستگاه آرکید KanColle Arcade همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده و فروش نسخه جدید و محبوب بازی تجاری کارتی SANGOKUSHI TAISEN هم قدرتمند بوده است. در بخش عملیاتی تفریحی، فروش سال به سال افزایشی ۱۱۰.۳ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه در سال مالی گذشته را داشته و مدیریت جوایز در مرکزهای عملیاتی بازی و عملیات‌های محبوبی که به طور عمده مربوط به بازی‌های ویدیویی می‌شود را تقویت کرده است که شامل بازی جدید KanColle Arcade می‌شود.

در بخش فیلم‌های انیمیشنی و اسباب بازی، Detective Conan The Darkest Nightmare که فیلم تئاتری محبوبی در ژاپن محسوب می‌شود در چین هم عرضه شد. گروه به ادامه ثبت درآمد تولید به طور عمده از انیمیشن‌های تلویزیونی ادامه می‌دهد. علاوه بر این، گروه محصولات اسباب بازی جدیدی از جمله Puni♡Gel YumePuniAccessories DX را به بازار عرضه کرد.

در نتیجه، درآمد خالص این شرکت معادل با ۱۵۵۴۴۰ میلیون ین (افزایش ۱۳.۷ درصدی نسبت به زمان مشابه در سال گذشته مالی) بوده و سود قبل از بهره و مالیات ۱۵۳۸۷ میلیون ین (افزایش ۴۴۹.۴ درصدی نسبت به زمان مشابه در سال گذشته مالی) بوده است.

در کنار این گزارش، شاهد خلاصه‌ای از بازی‌هایی که قرار است در سه‌ماهه پایانی سال توسط سگا منتشر شود هم بودیم که شامل عرضه اولین بازی شرکت برای کنسول نینتندو سوییچ به نام Puyo Puyo Tetris می‌شود.

با عرض احترام به محتوای سرگرمی تجاری، در زمینه نرم افزارهای دیجیتالی بازی، گروه ما میزبان رویدادهایی متمرکز بر بازی‌های بزرگ حاضر خواهد بود و در بخش نرم افزارهای فیزیکی بازی، گروه بازی Valkyria: Azure Revolution که یک بازی جدید از مجموعه Valkyria Chronicles است و بازی Puyo Puyo Tetris را برای نینتندو سوییچ منتشر خواهد کرد. در بخش دستگاه‌های تفریحی، گروه قصد دارد بازی INITIAL D ARCADE STAGE Zero را از مجموعه INITIAL D ARCADE STAGE منتشر کند. در بخش  عملیاتی تفریحی، گروه جهت پیشرفت مراکز عملیاتی تفریحی با تمرکز بر جوایز و بازی‌های ویدویی عمل خواهد کرد. در بخش فیلم‌های انیمیشنی و اسباب بازی، شرکت قصد دارد به ثبت درآمد تولید ادامه دهد و توسط انیمیشن‌های تلویزیونی Yowamushi Pedal NEW GENERATION و Onihei درآمدهای دیگر را حفظ کند. علاوه بر این، گروه امکانات فروش محصولات بزرگ و عادی از جمله مجموعه ANPANMAN و Puni♡Gel را فراهم خواهد کرد.

قرار بود بازی Phantasy Star Online 2 برای غرب هم منتشر شود، اما به نظر می‌رسد این شرکت بازی سازی کاملا این موضوع را فراموش کرده و نادیده گرفته است.

از طرفی دیگر بازی Yakuza 6: The Song of Life اوایل سال ۲۰۱۸ برای غرب عرضه خواهد شد و Valkyria Revolution بهار امسال برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ویتا منتشر خواهد شد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده