نویسنده: مسیح کریمی
// پنجشنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۲

هرا هیلمار به جمع بازیگران فیلم Mortal Engines پیوست

کمپانی یونیورسال اعلام کرد که هرا هیلمار به جمع بازیگران فیلم Mortal Engines اضافه شده و قرار است نقش اصلی زن این فیلم را بازی کند.

طبق خبری که وب‌سایت ورایتی منتشر کرده، هرا هیلمار، بازیگر سریال پلیدی‌های داوینچی (Da Vinci's Demons)، به جمع بازیگران جدیدترین پروژه پیتر جکسون به نام موتورهای فانی (Mortal Engines) اضافه شده است. هیلمار قرار است نقش اصلی زن این فیلم را بازی کند. این بازیگر ایسلندی اخیرا در دو فیلم An Ordinary Man و The Ottoman Lieutenant نیز بازی کرده است که فیلمبرداری این دو فیلم به تازگی به پایان رسیده‌اند. پیش از تایید حضور هیلمار در فیلم Mortal Engines، یونیورسال حضور دو بازیگر دیگر به نام‌های رابرت شیهان و رونان رافتری را در این فیلم تایید کرده بود. شیهان قرار است نقش اصلی فیلم Mortal Engines را بازی کند و رافتری نیز نقش مکمل او را بازی خواهد کرد.

Robert Sheehan and Ronan Raftery

فیلمبرداری و تولید فیلم Mortal Engines از بهار ۲۰۱۷ در کشور نیوزیلند آغاز خواهد شد. دو کمپانی MRC و یونیورسال به عنوان همکار در پروژه ساخت فیلم Mortal Engines حضور دارند و یونیورسال ناشر این فیلم خواهد بود. پیش از این، پیتر جکسون، کارگردان دو سه گانه ارباب حلقه‌ها (The Lord of the Rings) و هابیت (The Hobbit)، و فرن والش ساخت فیلمی براساس رمان علمی تخیلی Mortal Engines اثر فیلیپ ریو را تایید کرده بودند. جکسون و والش در سال ۲۰۰۹ حق ساخت این فیلم را بدست آورده بودند و طی سال‌های اخیر درگیر این پروژه هستند. این دو به همراه فیلیپا بوینس در حال کار بر روی فیلمنامه فیلم Mortal Engines هستند.

 کریستین ریورز که در دو سه گانه The Lord of the Rings و The Hobbit با پیتر جکسون همکاری کرده است، کارگردانی فیلم Mortal Engines را بر عهده خواهد داشت. ریورز برای فیلم کینگ کونگ (King Kong) که با جکسون برای ساخت جلوه‌های ویژه آن همکاری داشته است، موفق به دریافت جایزه اسکار شده بود. همچنین، ریورز به دیوید لاوری در کارگردانی و ساخت جلوه‌های ویژه فیلم اژدهای پیت (Pete's Dragon) کمک کرده بود. فیلم Mortal Engines نخستین تجربه کارگردانی ریورز است. زین واینر، آماندا والکر، فیلیپا بوینس و دبورا فورته به همراه جکسون و والش، به عنوان تهیه کننده در فیلم Mortal Engines حضور خواهند داشت. کن کمینز نیز به عنوان تهیه کننده اجرایی در این فیلم حضور دارد.

mortal engines

فیلم Mortal Engines براساس اولین کتاب علمی تخیلی فیلیپ ریو ساخته خواهد شد. مجموعه Mortal Engines شامل چهار کتاب به نام‌های Mortal Engines، یغماگر طلا (Predator’s Gold)، دستگاه شریر (Infernal Devices) و یک دشت تاریک (A Darkling Plain) می‌شود. نخستین کتاب Mortal Engines در سال ۲۰۰۱ منتشر شد و جوایز متعددی از جمله جایزه داستان کودکان مجله گاردین و جایزه کتاب سال لس آنجلس تایمز را بدست آورد.

داستان کتاب Mortal Engines در آینده بسیار دور اتفاق می‌افتد که در این دنیای پسا آخرالزمانی شهرهای زمین که با موتورها و چرخ‌های عظیم قابلیت تحرک پیدا کرده‌اند، یکدیگر را برای تصاحب منابع حیاتی باقیمانده زمین می‌بلعند و منابع این سیاره در آستانه به پایان رسیدن است. شهردار لندن برنامه بزرگ‌تری دارد و تصمیم دارد بر روی یک شهر کوچک فرمانروایی کند و چند جوان سعی می‌کنند که او را متوقف کنند.

فیلم Mortal Engines قرار است در تاریخ ۱۴ دسامبر ۲۰۱۸ (۲۳ آذر ۱۳۹۷) به روی پرده‌های سینما برود.


منبع ComingSoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده