// چهار شنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۳۲

گزارش مالی Take-Two منتشر شد

Take-Two در گزارش مالی جدیدی، به عرضه ۷۵ میلیون نسخه‌ای GTA V و رسیدن مجموعه Civilization به فروش ۴۰ میلیون نسخه‌ای اشاره کرده است.

در جدیدترین اخبار بازی، Take-Two، به عنوان کمپانی مادر شرکت‌هایی چون راک‌استار و 2K Games به تازگی گزارش مالی خود از درآمدهای شرکت، در بازه زمانی سه ماهه منتهی به ۳۱ دسامبر ۲۰۱۶ (۱۱ دی ۱۳۹۵) را منتشر کرده که این آمارها، اطلاعات بیشتری از بازدهی شرکت فراهم کرده است.

در ابتدای گزارش، کمپانی به عرضه دو محصول جدید 2K اشاره کرده است؛ بازی Mafia III که عرضه آن حالا به رقم ۵ میلیون واحد رسیده (که این رقم در هفته اول فروش ۴٫۵ میلیون نسخه و یک رکورد محسوب می‌شد) و همچنین بازی Civilization VI که تا الان ۱٫۵ میلیون نسخه از آن عرضه شده است. به این موضوع باید توجه داشت که منظور از عرضه بازی، تعداد نسخه‌هایی است که در اختیار فروشگاه‌ها و خرده‌فروشی‌ها قرار گرفته و لزوما به معنی تعداد واحد فروخته شده نیست.

استراوس زلنیک، مدیر کل شرکت در اوایل گزارش به عرضه ۷۵ میلیون نسخه‌ای بازی Grand Theft Auto V نیز اشاره کرده است که آخرین آمار از تعداد نسخه‌های عرضه شده این بازی ۷۰ میلیون نسخه بود.

زلنیک در این گزارش به عرضه ۷ میلیون نسخه‌ای بازی NBA 2K17 نیز اشاره کرده است. این رقم ۱۰ درصد بیش از آمار بازی NBA 2K16 است. بازی جدید همچنین خود را آماده دریافت لقب پرفروش‌ترین بازی ورزشی تاریخ 2K نیز خواهد کرد. به گفته او، بازیکنان روی هم رفته بیش از یک میلیارد مسابقه بازی کردند که بیش از نیمی از آن‌ها نیز به صورت چندنفره بوده است.

در این گزارش زلنیک همچنین فاش کرد که فروش کلی مجموعه Civilization اینک به نزدیکی ۴۰ میلیون نسخه رسیده است.

Civilization VI

در زمینه عملکرد مالی شرکت در بازه زمانی مشخص شده، کمپانی در آمد خود را به ۴۷۶٫۵ میلیون دلار افزایش داده که ۱۵ درصد بیش از رقم ۴۱۴٫۲ میلیون دلاری در مدت زمان مشابه سال قبل بوده است. در این گزارش از بازی‌های GTA V، GTA Online، WWE 2K17، NBA 2K17 و Civilization VI به عنوان محصولاتی یاد شد که بیشترین نقش را در کسب این میزان درآمد داشته‌اند.

درآمد از بخش محتواهای دیجیتال نیز رشد ۶۴ درصدی داشته و به رقم ۲۴۰٫۲ میلیون دلار رسیده است؛ این میزان در بازه زمانی مشابه سال قبل ۱۴۶٫۴ میلیون دلار بود. این گزارش همچنین به بخش «پرداختی‌های مستمر مشتریان» نیز اشاره دارد که شامل خرده تراکنش‌ها، بسته‌های الحاقی و پول‌های مجازی است که ۳۹ درصد از درآمد بخش دیجیتال و همچنین ۲۰ درصد از کل درآمد شرکت در این بازه زمانی را تشکیل می‌دهد. در این بخش نیز بزرگترین مشارکت‌کنندگان، بازی‌های GTA V، GTA Online، Civilization VI و NBA 2K17 بوده‌اند.

Take-Two در گزارش خود مبلغ ۲۹٫۸ میلیون دلار را به عنوان زیان شرکت در این بازه زمانی ذکر کرده که در این بخش نیز عملکرد شرکت بهتر از زیان ۴۲٫۴ میلیون دلاری در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۵ بوده است.

استراوس زلنیک در قالب متن از پیش آماده شده‌ای گفت:

کمپانی Take-Two سه ماهه تعطیلات بسیار موفقی را پشت سر گذاشت. مشتریان بازی‌های جدیدی از ما طلب می‌کنند؛ بازی‌های مختلف ما عملکرد بسیار بهتری را نسبت به سال گذشته داشته‌اند، و بازیکنان به صورت قابل‌توجهی پس از خرید بازی‌های ما به سرگرم شدن با آن‌ها ادامه می‌دهند. در نتیجه ما خدماتی بهتر از آنچه انتظار داشتیم ارائه کردیم که این شامل بهترین دوره ۳ ماهه ما در بخش «پرداختی‌های مستمر مشتریان» و همچنین رشد دو رقمی درآمد خالص و هم نقدی خالص شرکت بوده که در جریان فعالیت‌های عملیاتی شرکت حاصل شده است.

این کمپانی در اوایل همین ماه بود که با پرداخت ۲۵۰ میلیون دلار، استودیو تولید کننده بازی موبایل Social Point را خریداری کرد.

کمپانی Take-Two جدیدترین شرکتی بوده است که گزارش مالی خود را منتشر کرده است. پیش از این شرکت‌های دیگر حوزه سرگرمی نیز گزارش‌های مالی خود را منتشر کرده‌اند و تعدادی دیگر از آن‌ها مانند Activision، Ubisoft و Nvidia نیز به زودی عملکردهای مالی خود را منتشر خواهند کرد.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده