نویسنده: سجاد پاک آیین
// چهار شنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۳۲

Starbreeze به عنوان ناشر بازی Psychonauts 2 انتخاب شد

استودیو Double Fine اعلام کرد شرکت Starbreeze به عنوان ناشر بازی Psychonauts 2 انتخاب شده است.

استودیو Double Fine برای بازی Psychonauts 2، یک ناشر جدید انتخاب کرده است. براساس اخبار بازی منتشر شده، ناشر بازی‌ Payday 2 یعنی شرکت Starbreeze وظیفه انتشار و بازاریابی بازی مورد انتظار Psychonauts 2 را بر عهده گرفته است.  این بازی در سال ۲۰۱۸ برروی کنسول‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

شرکت Starbreeze اعلام کرد مبلغ هشت میلیون دلار برروی این پروژه سرمایه‌گذاری خواهد کرد. این شرکت پس از انتشار بازی Psychonauts 2 صددرصد سرمایه اولیه خود را دوباره کسب خواهد کرد؛ چون ۸۵ درصد از فروش کل بازی و سود حاصل از سرمایه‌گذاری در کمپین فیگ (Fig) به شرکت Starbreeze تعلق خواهد گرفت.

همچنین، شرکت Starbreeze بیان کرد استودیو دابل‌فاین همچنان می‌تواند ساخت بازی Psychonauts 2 را ادامه بدهد و مالک این بازی خواهد بود. همچنین میزان سود شرکت استاربریز پس از جبران سرمایه‌گذاری اولیه خود، شصت درصد خواهد شد و حق امتیاز و حقوق معنوی این بازی صددرصد در اختیار استودیو دابل‌فاین باقی خواهد ماند.

پیش از این، استودیو دابل‌فاین توانسته بود بودجه درخواستی خود برای ساخت بازی Psychonauts 2 را در کمپین فیگ با موفقیت کسب کند. بیش از ۲۴ هزار نفر در این کمپین شرکت کرده بودند و مبلغی نزدیک به ۴ میلیون دلار برای این پروژه جمع‌آوری شد. هزینه جمع‌آوری شده بیش از مبلغی است که استودیو دابل‌فاین درخواست کرده بود.

بازی Psychonauts اولین نسخه از این مجموعه است که در سال ۲۰۰۵ منتشر شد و پس از مدت بسیار طولانی ساخت قسمت دوم این بازی پلتفرمر توسط تیم شفر، خالق این مجموعه، تأیید شد. نسخه اول این بازی در سال گذشته برروی کنسول پلی‌استیشن 4 منتشر شد و نسخه واقعیت مجازی این بازی با نام Psychonauts: in The Rhombus of Ruin در روز ۱۳ اسفند ماه برروی این کنسول منتشر خواهد شد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده