// سه شنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۲

گزارش مالی اسکوئر انیکس منتشر شد

اسکوئر انیکس، گزارش مالی ۹ ماهه منتهی به پایان سال ۲۰۱۶ را منتشر کرده که آمارها، نشان از افزایش میزان سود و درآمد این شرکت می‌دهد.

در جدیدترین اخبار بازی، ناشر بازی Final Fantasy و بازی Tomb Raider، به تازگی گزارشی از در آمدهای خود را در بازه زمانی ۹ ماهه منتهی به ۳۱ دسامبر ۲۰۱۶ (۱۱ دی ۱۳۹۵) منتشر کرده است. براساس این گزارش، اسکوئر انیکس هم از نظر درآمد و هم از نظر سود عملکرد بهتری را نسبت به بازه زمانی مشابه در سال قبل داشته است.

براساس این گزارش، درآمد شرکت ۱۹۰ میلیارد ین (۱٫۷ میلیارد دلار) بوده که بیشتر از ۱۵۲ میلیارد ین (۱٫۳ میلیارد دلار) در مدت مشابه سال قبل بوده است. سود شرکت نیز به ۱۷ میلیارد ین (۱۵۱ میلیون دلار) رسیده که این رقم نیز بیش از سود ۱۳٫۵ میلیارد ین (۱۲۰ میلیون دلاری) در مدت مشابه سال ۲۰۱۵ بوده است. به این ترتیب درآمد و سود شرکت در این بازه زمانی، نسبت به سال قبل به ترتیب ۲۴٫۴ و ۲۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

Final Fantasy XV

اسکوئر انیکس در گزارش اخیر خود، به انتشارهای بزرگی همچون Final Fantasy XV و نسخه پلی‌استیشن 4 بازی Rise of the Tomb Raider نیز اشاره کرده است. با این حال در این بخش، رقم دقیق فروش این بازی‌ها مشخص نشده است. در این زمینه، در دی ماه گذشته (ژانویه ۲۰۱۷) بود که اسکوئر انیکس از فروش ۶ میلیون نسخه‌ای بازی Final Fantasy XV خبر داده بود.

اسکوئر انیکس در گزارش جدید خود به فروش دیجیتال بازی‌های قدیمی‌تر شرکت نیز اشاره کرده و این فروش را «قوی» خوانده است؛ با این حال در این بخش نیز دقیقا مشخص نشده که چه بازی‌هایی در این فهرست بوده است. این ناشر همچنین عملکرد بازی‌های آنلاین و چندنفره بزرگ (MMO Games) خود را نیز با فروش «پایدار» خوانده است. با این حال درآمد این بخش، با توجه به اینکه در این بازه زمانی هیچ بسته گسترش‌دهنده بزرگی منتشر نشده با افت مواجه بوده است.

علاوه بر این، فروش و درآمد خالص حاصل از محصولات مرتبط با گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی نیز با «افزایش قابل‌ملاحظه» همراه بوده است. بخشی از این موفقیت مربوط به بازی Final Fantasy Brave Exvius (که آریانا گراندی در آن حضور داشت) و بازی‌های دگری چون Hoshi No Dragon Quest و Dragon Quest Monsters Super Light بوده است.

بخش بازی‌سازی شرکت اسکوئر انیکس، یعنی «سرگرمی‌های دیجیتالی» نیز میزان در آمد خود را ۱۴۶ میلیارد ین اعلام کرده است که رشد ۳۲٫۷ درصدی را نشان می‌دهد. درآمد خالص این بخش شرکت نیز به ۲۱٫۸ میلیارد ین رسیده که در این قسمت نیز با افزایش ۵٫۸ درصدی مواجه هستیم.

در جدیدترین اخبار مرتبط با شرکت اسکوئر انیکس، پیش از این در زومجی خواندید که این شرکت از همکاری خود با کمپانی مارول، برای ساخت چند بازی خبر داده بود. آن‌ها همچنین براساس گزارشی، قصد دارند ساخت سری Deus Ex را برای مدتی متوقف کند.

در این هفته، شرکت‌هایی همچون Activision Blizzard ،Take-Two ،Ubisoft و Nvidia نیز گزارش‌های مالی خود را منتشر خواهند کرد.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده