نویسنده: کیان کاظمی
// سه شنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۲

هیدئو کوجیما از نینتندو سوییچ به عنوان رویای بازیکنان یاد کرد

هیدئو کوجیما، بازی‌ساز افسانه‌ای صنعت گیم، کنسول نینتندو سوییچ را «رویای بازیکنان» می‌داند.

مسلما بیشتر شما نام هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) را در طول سال‌های اخیر به لطف انتشار بازی‌های مجموعه Metal Gear Solid شنیده‌اید. شخصی که پس از جدایی جنجالی‌اش از شرکت کونامی (Konami)، استودیو کوجیما پروداکشنز (Kojima Productions) را تاسیس کرد و هم اکنون روی بازی Death Stranding که قرار است توسط سونی برای پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی منتشر شود کار می‌کند. با این حال این موضوع جلوی کوجیما را برای تعریف و تمجید از کنسول نینتندو سوییچ نگرفته است.

کوجیما اخیرا در رویداد RTX شهر سیدنی به سر می‌برد و در مصاحبه‌ای که با وبسایت IGN داشته است، افکار خود در رابطه با کنسول نینتندو سوییچ بیان کرده است. در واقع او ایده سوییچ را با چیزی که سونی هم استفاده کرد، مقایسه کرده است.

ممکن است با این واقعیت آشنا باشید که برای بازی که من قبلا ساختم، ما یک مشخصه‌ای داشتیم به نام Transfarring که شما می‌توانستید فایل‌های ذخیره را از پلی‌استیشن ویتا بردارید و به پلی‌استیشن 3 انتقال دهید و برعکس. من معتقدم که سوییچ نسخه توسعه یافته این ایده است. این عمل که شما بتوانید چیزی را در خانه بازی کنید و با خود بیرون ببرید، همیشه رویای بازیکنان بوده است. نینتندو سوییچ این رویا را عملی کرده است.

برای مثال، هنگامی که شما یک دیسک بلو-ری خریداری می‌کنید، داخل آن یک کد برای نسخه دیجیتالی وجود دارد، پس به همان شکل شما می‌توانید آن را در خانه تماشا کنید یا با خود به وسیله تلبت و تلفن هوشمند به بیرون ببرید. به همین دلیل است که فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی همیشه در حال پیشرفت هستند، و این همان روشی است که بازی‌ها هم باید آن را پیش بگیرند.

این که کنسول نینتندو سوییچ یک رویای به واقعیت پیوسته برای بازیکنان است قطعا برای خیلی‌ها حقیقت دارد، مخصوصا که این اولین کنسولی است که به ما امکان تجربه بازی مثل The Legend of Zelda: Breath of the Wild را در حال دستی می‌دهد. کوجیما در ادامه به تشریح تفکرات خود پرداخت و گفت که فکر می‌کند بازی‌ها در نهایت به تکنولوژی ابری پناه می‌برند که به ما اجازه می‌دهد هر بازی را در هر دستگاه و هر مکانی تجربه کنیم و گفت که نینتندو سوییچ را به عنوان جد این دوره خواهیم شناخت.

مسلما اینکه ببینیم کوجیما چگونه از تکنولوژی‌های کنسول سوییچ مانند HD Rumble استفاده خواهد کرد جالب خواهد بود، اما به نظر می‌رسد که او فعلا به طور انحصاری با سونی کار خواهد کرد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده