نویسنده: محسن وزیری
// دوشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۴۵

حمایت کارگردان فیلم لا لا لند از تصمیم اصغر فرهادی

دیمین شزل کارگردان فیلم‌های تحسین‌ شده لا لا لند و ویپلش از تصمیم اصغر فرهادی مبنی بر تحریم اسکار حمایت کرده است.

پس از تصویب قانون جنجال‌برانگیز دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا، سینماگران زیادی به تصمیم ترانه علیدوستی و اصغر فرهادی مبنی بر عدم شرکت در مراسم اسکار 2017 واکنش نشان دادند. بعد از واکنش رسانه‌های دنیا به تصمیم ترانه علیدوستی و اقدام سینماگران بریتانیایی برای اکران فیلم فروشنده در شب مراسم اسکار، حالا دیمین شزل که اثر تازه‌ی او «لا لا لند» نامزد ۱۴ جایزه اسکار شده علیه قانون جدید ترامپ صحبت کرده است.

دیمین شزل در هفتادمین دوره جوایز سینمایی انجمن کارگردانان آمریکا جایزه‌ی بهترین کارگردان را دریافت کرد و در سخنرانی خود بعد از دریافت جایزه، به قانون جدید وضع شده از سوی دونالد ترامپ مبنی بر منع ورود شهروندان ایران و شش کشور دیگر به خاک آمریکا اعتراض کرد. او با اشاره به غیبت فرهادی در اسکار گفت:

اصغر فرهادی کارگردان فیلم نامزد اسکار «فروشنده» از کشوری می‌آید که دولت من، ما را از گفتگو با آن منع کرده، اما فیلم و سینما یک زبان جهانی‌ست و فیلم ابزار قدرتمندی‌ است که می‌تواند با همگان صحبت کند. حذف فیلمسازان، یک حرکت ضد هنری‌ است.

فیلم فروشنده یکی از پنج نامزد بهترین فیلم خارجی در اسکار 2017 است و با توجه به سر و صداهای زیادی که اخیراً پیرامون این فیلم به وجود آمده، بعید نیست آکادمی اسکار، این جایزه را به عنوان نشانه‌ای از اعتراض به قوانین نژادپرستانه به فروشنده تقدیم کند. اگر قصد دارید بیشتر با هشتمین ساخته‌ی اصغر فرهادی آشنا شوید می‌توانید نقد فیلم فروشنده را در زومجی مطالعه کنید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده