پیش نمایش بازی For Honor

پیش نمایش بازی For Honor

دوشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۲

For Honor، جدیدترین بازی یوبیسافت است که به زودی منتشر خواهد شد و در این مطلب مروری بر ویژگی‌های آن خواهیم داشت.

سال پیش دقیقا همین زمان‌ها بود که پیش نمایش بازی The Division را می‌نوشتم و در آن از اینکه چقدر برای تجربه این بازی مشتاق هستم می‌گفتم. به هر حال بازی جدید یوبیسافت قرار بود یک تجربه عالی برای‌مان به ارمغان بیاورد که خب در نهایت نتوانست در آن حدی که انتظار داشتیم ظاهر شود. البته بازی این روز‌ها و پس از آپدیت‌های فراوان یوبیسافت، به یک اثر خوب تبدیل شده که ارزش بازی کردن را قطعا دارد. به هر حال بگذریم، این بار سراغ بازی جدید این کمپانی فرانسوی یعنی بازی For Honor خواهیم رفت که قرار است ۲۶ بهمن عرضه شود و باید منتظر ماند و دید که آیا تجربه‌ای مانند دیویژن انتظار‌مان را می‌کشد یا اینکه این بار قرار است با یک بازی عالی روبرو باشیم؟ در ادامه مروری بر ویژگی‌ها و اطلاعات مختلف این بازی خواهیم داشت تا ببینیم ساخته جدید یوبیسافت قرار است چه چیزی به‌ ما ارائه کند.

اول از همه بهتر است ببینیم که اصلا For Honor چیست؟ جواب این سوال این است که For Honor یک بازی در سبک اکشن است که در آن می‌توان قهرمانی را انتخاب کرد و سپس وارد میدان‌های نبرد عظیم بازی شد و با استفاده از انواع و اقسام سلاح‌های سرد دشمنان را سلاخی کرد. همیشه زمانی که فیلم‌هایی چون Troy یا ارباب حلقه‌ها را تماشا می‌کردم، افسوس می‌خوردم که چرا بازی‌ای که بتواند چنین نبرد‌هایی را به تصویر بکشد نداریم یا اگر هم داشته باشیم، با بازی‌های با کیفیتی مواجه نیستیم. البته که در بین بازی‌های استراتژیک آثاری چون سری توتال وار هستند که می‌توانند نبرد‌های عظیم و حماسی را به تصویر بکشند، ولی منظورم بیشتر بازی‌ای است که در آن بتوان در نقش یک سرباز یا فرمانده وارد میدان نبرد شد و حس واقعی بودن در یک جنگ بزرگ را حس کرد.

خب For Honor تا حدودی قرار است جای خالی این تیپ بازی‌ها را پر کند. زمانی که بازی در E3 2015 روبرو شد، سازندگان آن را به عنوان یک شبیه‌ساز نبرد معرفی کردند که حس واقعی جنگیدن با سلاح‌های سرد را القا خواهد کرد. یادم می‌آید ویدیویی از بازی منتشر شده بود که در آن جیسون وندنبورگ، سازنده بازی، اعلام می‌کرد که بازی For Honor این حس را به گیمر خواهد داد که انگار شخصا یک شمشیر، تبر یا هر سلاح دیگری را در دست گرفته و در حال مبارزه با دشمن است. همان‌طور که در یک نبرد واقعی می‌توان از زوایای مختلف به فرد مقابل ضربه زد و در واکنش نیز باید ضرباتی را که وی از زوایای مختلف می‌زند دفع کرد، در For Honor نیز چنین حسی را در حین نبرد خواهید داشت و برای مثال قرار نیست که بازی صرفا فشار دادن سریع چند کلید باشد.

پیش نمایش For Honor

سازندگان بازی سعی کرده‌اند تا For Honor فقط زدن چند کلید پشت سر هم نباشد و حسی واقعی از نبرد را القا کند

حالا که مطلب را با نوشتن در مورد نحوه مبارزات آغاز کردیم، بهتر است همین مبحث را نیز ادامه دهیم تا کاملا با آن آشنا شویم. یوبی سافت برای این بازی سیستمی با نام «هنر جنگ» (The Art of Battle) طراحی کرده که هسته اصلی گیم‌پلی بازی را شکل می‌دهد. این سیستم متفاوت از آن چیزی است که در دیگر بازی‌های اکشن سوم شخص تجربه کرده‌اید و همان‌طور که اشاره کردیم، هدفش این است که بازی را از یک کلید زنی صرف خارج و حس واقعی مبارزه را به گیمر القا کند. شما زمانی که در بازی با یک دشمن روبرو می‌شوید، قادر خواهید بود تا دوربین را روی وی قفل کنید. سپس می‌توانید ضربه‌های سریع یا قدرتمند را به وی وارد کنید. اما تفاوت بازی با دیگر آثار این است که شما جهت ضربه‌تان را نیز می‌توانید انتخاب کنید و باید به قسمتی از بدن دشمن ضربه بزنید که محافظت نمی‌شود. این امر در مورد دفاع کردن هم صدق می‌کند و باید ببینید که ضربه دشمن از کدام سمت می‌آید و سپس برای بلاک کردن آن اقدام کنید. البته تمامی این کارها را باید خیلی سریع انجام دهید و قرار نیست که مثلا دشمن به‌تان اعلام کند که من می‌خواهم از سمت راست به تو ضربه بزنم و سپس شما هم به راحتی آن را دفع کنید! بلکه همه چیز شبیه به یک نبرد واقعی است که در آن سرعت عمل حرف اول را می‌زنید و کمی تعلل کافی است تا ضربه دشمن به‌تان اصابت کرده و کشته شوید.

شما همچنین می‌توانید در برابر ضربات دشمن جاخالی بدهید و این امر به‌تان فرصت بیشتری می‌دهد تا از گارد باز شده حریف‌تان بهترین استفاده را کنید. در مجموع سازندگان سعی کرده‌اند تا سیستم مبارزات بازی را تا حد ممکن شبیه به واقعیت طراحی کنند. البته در نسخه بتا اخیر بازی، مشکلاتی در این سیستم دیده می‌شد که در نتیجه آن‌ها مبارزات آنطور که باید جذابیت نداشتند. با این حال از روی نسخه بتا نمی‌توان بازی را قضاوت کرد و شاید سازندگان با دریافت بازخورد گیمر‌ها، بتوانند این ایراد‌ها را در نسخه نهایی بازی رفع کنند. همچنین تا یادم نرفته این را هم در مورد مبارزات بگویم که پس از اینکه دشمن را از پا درآوردید، قادر خواهید بود تا با یک ضربه تمام کننده وی را به شکل خشنی بکشید. در مجموع For Honor بازی‌ای است که در آن مقدار زیادی خون و بدن‌های تکه‌تکه‌شده را مشاهده خواهید کرد.

حال که با سیستم گیم‌پلی بازی آشنا شدید، بهتر است سراغ یک عامل تاثیرگذار دیگر در بازی یعنی هیرو‌ها برویم. در بازی سه حزب گنجانده شده که در هریک از آن‌ها چهار مبارز دیده می‌شود که شما می‌توانید بنا به سبک بازی‌تان آن‌ها را انتخاب کنید. حزب‌های بازی سامورایی‌ها، شوالیه‌ها و وایکینگ‌ها هستند که هر کدام ویژگی‌ها و سبک مبارزه خاص خودشان را دارند. در ادامه به معرفی هیرو‌های هر حزب خواهیم پرداخت:

پیش نمایش For Honor

وایکینگ‌ها: وایکینگ‌ها همان‌طور که از آن‌ها انتظار می‌رود، خوی وحشی‌گری خاصی در مبارزه دارند و با حملات سنگین‌شان به سمت دشمن می‌روند.

  • Berserker: این نیرو علاقه خاصی به خون و خونریزی دارد و با استفاده از دو تبر خود، به شکل بی‌رحمانه‌ای به دشمن حمله می‌کند. آن‌ها متخصص نبرد‌های نزدیک هستند و معمولا از ضربات سریع در نبرد استفاده می‌کنند. به‌علاوه در صورتی که در مقابل آن‌ها دفاع خوبی صورت نگیرد، می‌توانند چندین ضربه پشت سر هم را با سرعت زیادی به دشمن وارد کنند که هر نیرویی را از پا در می‌آورد.
  • Raider: رِیدر‌ها با داشتن یک تبر بسیار بزرگ، دقیقا همان‌طوری مبارزه می‌کنند که از یک وایکینگ انتظار دارید! درست است که آن‌ها سرعت نسبتا کمی دارند، ولی زمانی که ایستاده در وسط میدان نبرد تبرشان را می‌چرخانند، کافی است به‌شان نزدیک شوید تا تکه‌تکه شدن‌تان را نظاره کنید.
  • Valkyrie: والکری‌ها مبارز‌هایی هستند که می‌توانند بسته به شرایط سبک خودشان را در میدان نبرد عوض کنند. آن‌ها مهارت‌هایی دارند که می‌تواند تعادل دشمن را به هم بزند.
  • Warlord: یکی از بهترین نیرو‌های وایکینگ‌ها که از یک شمشیر و سپر برای مبارزه استفاده می‌کند و در نبرد‌های نزدیک عملکرد بسیار خوبی دارد. وارلرد همچنین توانایی خوبی در ضد حمله زدن نیز دارد.

بازی For Honor

شوالیه‌ها: شوالیه‌ها توانایی بسیار بالایی در دفاع کردن داشته و در عین حال اکثر آن‌ها بیشتر از آنکه روی حملات سریع تمرکز داشته باشند، از حملات سنگین ولی کند در مبارزه استفاده می‌کنند.

  • Conqueror: سرباز‌های الیت شوالیه‌ها که جزو بهترین مبارزان بازی هستند. آن‌ها با استفاده از گرز خودشان می‌توانند ضربه‌های بسیار مهلکی به دشمن وارد کنند و با استفاده از سپر نیز توانایی بالایی در دفاع کردن ضربه‌های دشمن دارند. به‌علاوه این نیرو قادر است یک ضربه غیر قابل دفاع با استفاده از سپر خود به دشمن بزند.
  • Peacekeeper: این نیرو‌ها توانایی بالایی در مخفی‌کاری دارند که همین امر باعث می‌شود در مبارزه‌های رو در رو، مخصوصا با نیرو‌های عظیم‌جثه، آسیب‌پذیر باشند. با این حال اگر بتوانید از پشت سر به دشمن نزدیک شوید، این شوالیه قادر به کشتن هر نیرویی است.
  • Warden: واردن‌ها یک مبارز تمام‌عیار هستند که تمام ابزار و مهارت‌های لازم برای بودن و زنده ماندن در یک میدان نبرد را دارند. توانایی بالا در مبارزه با شمشیر و همچنین سرعت خوب در پیمایش میدان نبرد، از آن‌ها یک مبارز عالی ساخته است. واردن همچنین با شانه خودش می‌تواند یک ضربه غیرقابل دفاع نیز به دشمن وارد کند.
  • Lawbringer: همان‌طور که در تصویر هم می‌بینید، سلاح این مبارز به وی این امکان را می‌دهد تا از فاصله دور و بدون اینکه آسیب ببیند، به دشمن ضربه وارد کند. وی همچنین توانایی خوبی در ضد حمله دارد.

پیش نمایش For Honor

سامورایی‌ها:  سامورایی‌ها مبارزینی هستند که بدون ترس از هیچ چیزی وارد نبرد می‌شوند و همین شجاعت‌شان به آن‌ها این امکان را داده که هر نیرویی را بتوانند از پا در بیاورند.
  • Kensei: این مبارز‌ها به لطف داشتن شمشیر کاتانای بلند‌شان می‌توانند از فاصله نسبتا دوری به دشمن ضربه بزنند. قدرت ضربه آن‌ها بسیار بالا ولی در عوض سرعت حملات‌شان کند است.
  • Orochi: اوروچی‌ها بدون هیچ ترسی به سمت دشمن یورش می‌برد و مهارت بالایی نیز در ضد حمله دارند. البته برای اینکه بتوانید با این کلاس به خوبی بازی کنید، باید دفاع کردن را بلد باشید. چرا که آن‌ها در برابر ضربات سنگین خیلی زود کشته می‌شوند.
  • Nobushi: نوبوشی‌ها به لطف داشتن یک نیزه بلند، این توانایی را دارند که از فاصله دور به دشمن ضربه بزنند و در عین حال خودشان هیچ آسیبی نبینند.
  • Shugoki: شوگوکی‌ها را می‌توان قوی‌ترین و در عین حال کند‌ترین نوع سامورایی‌ها دانست. بازی کردن با این کلاس کمی سخت است و باید حسابی تلاش کنید تا قلق آن دست‌تان بیاید. ولی در صورتی که به مهارت کافی برسید، هر ضربه شما که به دشمن برخورد می‌کند می‌تواند آسیب فوق‌العاده زیادی به وی وارد کند.

علاوه بر هیرو‌هایی که معرفی شدند، یوبی‌سافت قصد دارد تا ۶ هیرو دیگر نیز پس از عرضه بازی برای آن عرضه کند. این هیرو‌ها برای افرادی که سیزن پس بازی را خریداری کنند زودتر و به شکل رایگان در دسترس خواهند بود و افراد دیگر نیز شبیه به بازی Rainbow Six Siege، پس از در دسترس قرار گرفتن هیرو‌ها می‌توانند با پول درون بازی که با بازی کردن می‌توان آن را به دست آورد، برای خرید قهرمان‌های جدید اقدام کنند.

پیش نمایش For Honor

حال که با قهرمان‌های بازی آشنا شدیم، بهتر است سراغ حالت‌های مختلف بازی و بخش‌های آن برویم. For Honor دارای یک بخش داستانی است که آن را می‌توان هم به صورت انفرادی و هم با همکاری یک دوست انجام داد. هدف اصلی از بخش داستانی بازی، اولا ارائه یک پیش زمینه داستانی از سه حزب اصلی بازی و در جایگاه دوم، آشنا شدن با گیم‌پلی و سبک نبرد هریک از آن‌ها است تا گیمر بتواند در بخش چندنفره بازی کار راحت‌تری داشته باشد. البته یوبی سافت چندی پیش اعلام کرده بود که به هیچ وجه قرار نیست با یک قسمت داستانی سطحی روبرو باشیم که هدفش فقط آماده کردن گیمر برای قسمت چندنفره است و این بخش نیز اهمیت بالایی برای سازندگان دارد.

| |

شخصیت منفی اصلی بازی آپولیون نام دارد که آغازگر جنگ‌ها و ویرانی‌ها است

یک سوال بزرگ در مورد بخش داستانی بازی، این بود که چطور یوبی سافت قرار است سامورایی‌ها، وایکینگ‌ها و شوالیه‌ها را وارد یک داستان کند؟ چرا که به هر شکلی که نگاه کنیم این سه نژاد در یک اقلیم نمی‌گنجند! ولی همان‌طور که در تریلر بالا هم مشاهده می‌کنید، در اثر اتفاقی شاهد ویران شدن جهان هستیم و همین امر باعث می‌شود تا این سه حزب برای دست یافتن به مناطق و منابع بیشتر با یکدیگر وارد نبرد شوند. این نبرد‌ها هزاران سال به طول می‌انجامد و هر بار که طرفین به صلح نزدیک می‌شوند، اتفاقی مانع از آن می‌شود. اما این اتفاق چیست؟ جواب آن ساده است؛ آپولیون، شخصیت منفی اصلی بازی. آپولئون در اصل یک شوالیه بود که تیرگی بر قلبش چیره شده است و در تریلر بالا هم مشاهده می‌کنیم که خودش را به عنوان فردی معرفی می‌کند که آغازگر جنگ‌ها و ویرانی‌ها است.

با توجه به جزییات ارائه شده از داستان بازی، به نظر می‌رسد که یوبیسافت به خوبی توانسته دلیل منطقی برای درگیر کردن سه حزب مذکور را در بازی بگنجاند و حال باید منتظر ماند و دید که بخش داستانی بازی تا چه حد موفق خواهد بود. راستی، بد نیست به این هم اشاره کنیم که هریک از سه حزب بازی، خط داستانی مخصوص به خود را دارند که در داستان وایکنیگ‌ها کنترل یک رِیدر را برعهده خواهید داشت، در قسمت داستانی شوالیه‌ها ماجراجویی‌های یک واردن را دنبال خواهید کرد و در داستان سامورایی‌ها نیز کنترل یک کنسی برعهده شما خواهد بود که احتمالا در نهایت همه این‌ها به نوعی به نبرد با آپولئون مرتبط خواهند شد. بد نیست به این هم اشاره کنیم که بازی حتی برای بخش تک‌نفره نیز نیاز به اتصال دائم اینترنت دارد.

 

اما مهم‌ترین بخش بازی For Honor، قطعا قسمت چندنفره آن است. در این بخش پنج حالت مختلف و ۶ نقشه را شاهد خواهیم بود. البته پس از انتشار بازی نقشه‌های بیشتری برای آن به صورت کاملا رایگان در دسترس قرار می‌گیرند. نقشه‌های بازی Citadel Gate ،Cathedral ،Overwatch ،Forest ،River Fort و Canyon نام دارند و در ادامه هم می‌توانید با حالت‌های بخش چندنفره بازی آشنا شوید:

  • Dominion: در این حالت چهار در برابر چهار هدف اولیه شما تخریب روحیه تیم حریف است. کشتن نیروهای دشمن و تصرف نقطه‌های مشخص‌شده روی نقشه، باعث می‌شود تا روحیه تیم مقابل کم شود و زمانی که امتیاز شما به هزار رسید، یعنی اینکه روحیه آن‌ها به کلی از بین رفته و شکست را پذیرفته‌اند. سپس باید به دشمن حمله کرده و با کشتن هیرو‌های آن‌‌ها برای آخرین بار، برنده رقابت شوید.
  • Duel: دوئل همانطور که از نامش هم مشخص است، یک نبرد یک در برابر یک است که در آن دو هیرو مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و هرکدام که بتواند زودتر دیگری را بکشد، برنده خواهد بود. در محیط نقشه‌ها تله‌ها و پرتگاه‌هایی نیز تعبیه شده‌اند که می‌توانید دشمن را به داخل آن‌ها پرت کنید. در مجموع در هر بار پنج دوئل برگزار می‌شود و هرکس که زودتر به سه پیروزی برسد، برنده خواهد بود.
  • Brawl: یک حالت تقریبا شبیه به دوئل و دو در برابر دو که در پنج راند برگزار می‌شود و هر تیم دو نفره‌ای که زودتر بتواند به سه پیروزی برسد، برنده خواهد بود.
  • Elimination: یک حالت چهار در برابر چهار دیگر که در آن خبری از ریسپاون نیست و تیمی که زودتر بتواند همه هیرو‌های رقیب را بکشد، برنده خواهد بود. در این حالت همکاری تیمی اهمیت زیادی دارد و برای مثال می‌توانید هر یک هدف خاصی برای خودتان تعیین کنید یا اینکه هر چهار نفر باهم به سمت تیم دشمن بروید.
  • Skirmish: در این حالت با کشتن هیرو‌های تیم رقیب برای تیم‌تان امتیاز کسب می‌کنید و پس از اینکه امتیاز‌ها به حد خاصی رسید، باید با حمله کردن و کشتن تمام نیرو‌های دشمن، بازی را به نفع خودتان به پایان ببرید.

بازی For Honor همچنین یک بخش جالب به نام Faction War نیز دارد. شما در بازی می‌توانید یکی از احزاب را انتخاب کرده و به نفع آن مبارزه کنید. البته این امر محدودیتی در انتخاب هیرو برای‌تان پیش نخواهد آورد. عملکرد Faction War به این صورت است که پس از هر نبرد، مقداری امتیاز به شما داده می‌شود که می‌توانید در قسمت Faction War، از آن برای تصرف مواضع حزب‌های دیگر یا دفاع از مرز‌های خودتان استفاده کنید. هر فصل از Faction War به مدت ۱۰ هفته به طول می‌انجامد و در پایان آن هر حزبی که بیشترین سهم از نقشه را تصرف کرده باشد، برنده شناخته می‌شود و اعضای آن حزب جوایزی دریافت می‌کنند. همچنین در پایان هر فصل از فکشن وار دو هیرو جدید برای بازی در دسترس قرار می‌گیرد که نحوه به دست آوردن آن‌ها را پیش از این توضیح داده‌ایم.

پیش نمایش For Honor

در بازی For Honor شما امکان شخصی‌سازی هیرو خودتان را نیز خواهید داشت. به این صورت که می‌توانید مواردی چون جنسیت، رنگ پوست و رنگ زره وی را تعیین کنید. به‌علاوه در طول بازی آیتم‌های مختلفی را به دست خواهید آورد که می‌توانید از آن‌ها برای هیروی‌تان استفاده کنید و مثلا کلاه‌خود وی را عوض کرده یا سپرش را تغییر دهید. این باعث خواهد شد تا حتی هیرو‌هایی از کلاس‌های یکسان نیز از نظر ظاهری با یکدیگر تفاوت داشته باشند.

یکی از نگرانی‌های همیشگی گیمر‌ها در مورد بازی‌های یوبیسافت، به گرافیک آن‌ها مربوط می‌شود. چرا که پیش از این شاهد بازی‌هایی بوده‌ایم که در نمایش‌ها گرافیک خیره‌کننده‌ای نشان داده‌اند ولی در نسخه نهایی کیفیت بصری آن‌ها دچار افت شده است. اما خوشبختانه در مورد بازی For Honor که با موتور انویل استودیو یوبیسافت مونترئال ساخته شده، ظاهرا چنین موضوعی رخ نداده و حتی گرافیک بازی در مقایسه با نمایش‌های آن بهبود نیز پیدا کرده است. چندی پیش ویدیویی در این مورد منتشر شده بود که گرافیک نسخه بتا را با گرافیک نمایش‌های بازی در E3 2015 مقایسه می‌کرد و به استناد آن، گرافیک بازی پیشرفت خوبی داشته و در مجموع همه‌چیز زیبا به نظر می‌رسد.

به هر حال For Honor در تاریخ ۲۶ بهمن برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. سازندگان اعلام کرده‌اند که مانند برخی از ساخته‌هایش اخیر‌شان، قصد ندارند نسخه مخصوص نقد این بازی را برای منتقدین ارسال کنند. پس نباید پیش از انتشار بازی منتظر نمره‌های آن باشیم.

نظر شما در مورد For Honor چیست؟ آیا ساخته جدید یوبیسافت یک بازی موفق خواهد شد یا خیر؟

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده